Mitä teet juuri nyt? (samalla kysyn ohjetta)

19.08.2006
887
0
16
Minulla odottaa liedellä maidon kiehautus jotta saan kiehautetun maidon servofixiin riisien sekaan. Pääsee joulupuuro hautumaan rauhassa.
Sit nakkaan karjalanpaistin uuniin.

antakaa mulle luumukeiton ohje! Tekee mieli luumukeittoa missä luumut ei olis isoina paloina vaan soseutettuna(?)

Leikkelet ne luumut pieniksi ja pistät kiehumaan, annat kiehua reilun ajan, niin menevät hiutaleiksi. Tai laita torttutäytettä luumujen sijaan, ovat valmiiksi soseena :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leikkelet ne luumut pieniksi ja pistät kiehumaan, annat kiehua reilun ajan, niin menevät hiutaleiksi. Tai laita torttutäytettä luumujen sijaan, ovat valmiiksi soseena :D

jos kokonaiset luumut niin pitääkö niitä liottaa? Syötiinkö lapsena luumukeittoa(kiisseliä) ja kermavaahtoo?

Alkuperäinen kirjoittaja vatipiä:
jos kokonaiset luumut niin pitääkö niitä liottaa? Syötiinkö lapsena luumukeittoa(kiisseliä) ja kermavaahtoo?
Minä olen aina ollut laiska liottelemaan, kyllä ne siellä keitinvedessä pehmeää, jos ovat sopivana silppuna, sakset on ihan kätevät pienimisessä. Nykyään saa aika pehmeitä luumuja pusseista, ennen ne olivat aivan kovia koppuroita. En ole kermavaahdon kera syödä muualla kuin miehen mummulla aikuisena, riisipuuron kanssa kiisselinä on tullut syötyä paljonkin.

Yhteistyössä