Mitä teet työksesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valintojen vaikeutta...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valintojen vaikeutta...

Vieras
Eli usein mietin, mitä töitä sitä haluaisi tehdä/kykenisi tekemään tulevaisuudessa? Kaupan alalla olen tottunut olemaan, haluaisin silti pohtia vielä eri vaihtoehtoja? Mielelläni kuulen mikä olet ammatiltasi ja mikä on työnkuvasi, vastuusi, palkkasi, kauanko olet ollut ammatissasi yms. Kerrohan kiitos! :)

Pph - palkka ei päätä huimaa, mutta tykkään tästä työstä ja meillä työaika ym. asiat on alkaneet järjestyä =)
Tykkään lapsista tosi paljon, heidän kanssan on kiva päivät olla. Omat lapset saavat tulla koulusta kotiin, eikä heidän tarvitse jäädä iltapäivähoitoon tai olla yksikseen pitkiä iltapäiviä. Olen ollut muutaman vuoden tässä työssä. Säästän myös iltapäivähoitomaksut sekä työmatkakulut :)

Toimistohommia.... Palkka on 2800e/kk. Alan töitä olen tehnyt liki 20 vuotta, tässä työssä 4v. Työaika on joustava, siis kukaan ei katso kauan olen paikalla vai olenko, kunhan hommat tulee tehtyä. Matkustamista 1-2 päivää 2 kuukaudessa. Työ menettelee ja palkka tulee ajallaan. Eipä siihen muuta...

Opettaja. Palkka vaihtelee vuodesta toiseen tuntimäärän mukaan. Nyt ei ole ylitunteja ja palkka on vain 3000, vähän päälle. Työkokemusta tältä alalta on 10 vuotta. Työ on älyttömän monipuolista, vastuullista, haasteellista, sopivan itsenäistä, itseäkin kehittävää, vaikka väsyttää välillä, niin lapset pitävät nuorena ja virkeänä. Pidän kovasti työstäni.

Lähihoitaja kehitysvammaisten ryhmäkodilla. Palkkaa en oikein osaa sanoa, kun aloitin nyt sijaisena ja teen lyhyempää työaikaa, eli 30h/vko. Tykkään tästä työstä, se on sitä arjen pyörittämistä yhdessä asukkaiden kanssa. Tunteet näytetään, oli ne sitten mitä tahansa; suuttumista, iloisuutta, "minä tykkään susta"-lausetta saa kuulla lähes joka päivä :)

[QUOTE="mie";24637988]Myymäläpäälikkö, liksa 2400e, vastuulla myymälän toiminta ja pari alaista. Tykkään.[/QUOTE]

kerro lisää! Olen pelkkänä korvana! :) missä päin? mitä kaikkea kuuluu työnkuvaasi? kerro kaikkee?

[QUOTE="ulla";24637910]Pph - palkka ei päätä huimaa, mutta tykkään tästä työstä ja meillä työaika ym. asiat on alkaneet järjestyä =)
Tykkään lapsista tosi paljon, heidän kanssan on kiva päivät olla. Omat lapset saavat tulla koulusta kotiin, eikä heidän tarvitse jäädä iltapäivähoitoon tai olla yksikseen pitkiä iltapäiviä. Olen ollut muutaman vuoden tässä työssä. Säästän myös iltapäivähoitomaksut sekä työmatkakulut :)[/QUOTE]

Kiitos!

Kuinka sun päivä sitten yleensä menee? tuskin ne kaikki tulee ja menee samaan aikaan? eikös siitä tuu pitkä työpäivä?

[QUOTE="nappi";24637979]Toimistohommia.... Palkka on 2800e/kk. Alan töitä olen tehnyt liki 20 vuotta, tässä työssä 4v. Työaika on joustava, siis kukaan ei katso kauan olen paikalla vai olenko, kunhan hommat tulee tehtyä. Matkustamista 1-2 päivää 2 kuukaudessa. Työ menettelee ja palkka tulee ajallaan. Eipä siihen muuta...[/QUOTE]

Tämä ala on myös mua kiinnostanut, tarvisin vaan vähän lisäkoulutusta.. Oletkos sinä tradenomi?

[QUOTE="minä";24638011]Opettaja. Palkka vaihtelee vuodesta toiseen tuntimäärän mukaan. Nyt ei ole ylitunteja ja palkka on vain 3000, vähän päälle. Työkokemusta tältä alalta on 10 vuotta. Työ on älyttömän monipuolista, vastuullista, haasteellista, sopivan itsenäistä, itseäkin kehittävää, vaikka väsyttää välillä, niin lapset pitävät nuorena ja virkeänä. Pidän kovasti työstäni.[/QUOTE]

Minkä ikäisten lasten opettaja olet? Tuo palkka on mun mittakaavassa hyvä :) tai no melkein kaikki mitkä ylittää 2000 on hyviä :) mitä kouluja olet käynyt päästäksesi opettajaksi?

Lähihoitaja kehitysvammaisten ryhmäkodilla. Palkkaa en oikein osaa sanoa, kun aloitin nyt sijaisena ja teen lyhyempää työaikaa, eli 30h/vko. Tykkään tästä työstä, se on sitä arjen pyörittämistä yhdessä asukkaiden kanssa. Tunteet näytetään, oli ne sitten mitä tahansa; suuttumista, iloisuutta, "minä tykkään susta"-lausetta saa kuulla lähes joka päivä :)

Kuulostaa kivalta :)

Opiskelen sosionomiksi kolmatta vuotta ja teen samalla osa-aika töitä perhekodissa ohjaajana. Tehtäviin kuuluu lasten ja n nuorten yksilöohjaus ja kodinhoidollisia töitä perhekodilla (ruuanlaitto,siivousta joskus). Opiskelen vielä joten saan vähän pienempää palkkaa, eli reilun kympin tunnilta. Ihan huippu työ, vaihteleva ja tarkoituksellinen.

Sairaanhoitaja, akuutilla osastolla. Työ on nopea tempoista ja tilanteet muuttu äkisti. Potilaat "oikeasti" sairata ja usein on tiukkoja tilanteita.
Teen epäsäännöllistä kolmivuoroa eli saatan mennä illasta aamuun,ja tästä jatkaa yövuoroilla, miten nyt listat ikinä tehdäänkään, työ on viikonloppupainotteista = n yksi viikonloppu vapaa kuukaudessa.
Tiyökokemusta 13 vuotta. Peruspalkka 2200 +kokemuslisät ja vuorolisät päälle, kokonaispalkka n 3000/kk

[QUOTE="JeJE";24638395]Opiskelen sosionomiksi kolmatta vuotta ja teen samalla osa-aika töitä perhekodissa ohjaajana. Tehtäviin kuuluu lasten ja n nuorten yksilöohjaus ja kodinhoidollisia töitä perhekodilla (ruuanlaitto,siivousta joskus). Opiskelen vielä joten saan vähän pienempää palkkaa, eli reilun kympin tunnilta. Ihan huippu työ, vaihteleva ja tarkoituksellinen.[/QUOTE]

Pärjääkö huonojalkainen sosionomin työssä? Mitä opiskelu sisältää?

Yhteistyössä