Mitä teette joutuessanne olemaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Koko päivän sisällä lapsen kanssa? Siis ette käy ulkona ettekä kaupassa tai kylässä eikä kukaan käy teillä? Mulla neljäs päivä menossa ja alkaa tekeminen loppua jo tuon pojan kanssa. Ulkona tosin käytiin tuossa pihalla eilen muuten ollut pirun kylmä ilmakin.. Ikää lapsella 2v ja sisaruksia ei ole tuolla joten niistäkään ei ole kaveria, joten minä vain viihdyttäjänä. Ideoita kehiin.

No me oltiin koko päivä 2,5 v:n ja puolivuotiaan kanssa kotona neljän seinän sisällä. Meni yllättävän mukavasti. Askarreltiin naamari munakennosta ja väritettiin se sormiväreillä. Luettiin. Laulettiin. Vähän siivottiin. Rakenneltiin karhunpesiä tyynyistä. Tehtiin temppurata olkkariin (hyppy rahilta tyynylle, kuperkeikka, konttaus vauvan lelukaaren alta, "nuorallakävely" kaulaliinalla). Leikittiin legoilla. Pyykättiin. Leipoa olisi myös voinut, mutta ei ehditty.

Mä aikoinaan piirsin ja askartelin lasten kanssa. Luin satukirjoja tai keksin vaan päästäni omia satuja. Muovailuvahat oli myös meillä kovassa käytössä.

Palapelit ja muumi-dvd:t myös suosiossa, jälkimmäistä säännöstelen siten että saa katsoa yhden muumin päivässä sillä välin kun äiti juo aamukahvia ja lukee lehteä. Ihana aamuhetki molemmille :D

Meillä useita useita päiviä että ei käydä normi ulkoilun lisäks missään eikä kukaan meillä ja tuntuu että askartelu, duplot, sormivärit,muovailu, palapelit on jo pakkopullaa pojallekkin.

Rakennetaan dubloilla mitä meillä jaksetaan tehdä vaikka kuinka kauan, käydään päivä saunassa/suihkussa/kylvyssä pitkässä sellaisessa, piirretään, palapelit, dvd joku muumi tai puuhapete, luetaan kirjoja, leivotaan pulla tai sämpylää, lauletaan tai laululeikitään ym. ym. sormivärit kylppäriin ja taideteosta isoon paperiin =)

Tekisin jotain semmoista missä pikkumies saisi vähän purkaa energiaa. Jumppaaminen tekee hyvää molemmille, hyvää musaa vaan päälle ja joraamaan. Askelkyykyt ja vatsalihasliikkeet voi tehdä lapsen kanssa. Jos jaksat vahtia, niin poika voi ruuvata, hakata nauloja ja opetella leikkaamaan ja maalaamaan. Hanki pari isoa pahvilaatikkoa ja askarrelkaa piilopaikkoja. Ilmapallot on kivoja ja niihin voi myös piirtää päälle. Nappeja voi pujotella lankaan.

Jos haluaa hullutella, niin voihan kylpyhuoneeseen tuoda ämpärillisen lunta ja hanskat käteen, siellä voi myös puhaltaa saippuakuplia. Kylpyhuoneen seiniä voi "maalata" pensselillä ja vedellä.
Nää nyt tuli ekaksi mieleen.

hanki ny vaan niitä dvd:itä riittävästi.

Tunti teletappeja/päivä ei yhtään pahasta. Ja jos laps on semmonen, ettei yhtään viihdy yksinään, niin sitem 2 tuntia.
Kooma tulee äiteelle, jos ei saa välillä huilata.

Minä siivoan :D. Katsomme dvd-elokuvia, piirrämme, luemme, nukumme pitkät päikkärit, käymme suihkussa/saunassa...myös muovailuvahat, rakennuspalikat, vesivärit, yms ovat tuolloin kovassa käytössä.

Ja aika usein äitini soittaa ja kysyy saako sairaan lapsen heille kylään :heart:. Me olemme kotona koko päivän/useampia päiviä peräkkäin vain silloin, jos lapsista jompikumpi tai molemmat ovat kipeänä.

Yhteistyössä