Mitä teette näillä keleillä ulkona? Tai siis mitä lapset tekee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasvieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasvieras

Vieras
Mietin kun meillä täällä ei ole lunta kuin vajaa sentti ja sekin osittain jo aiemmin sulanut pois. Pakkasta on 20 astetta ja tuulee. Vaikka eilen oli vain 15 astetta pakkasta ja 1v 8kk oli päällään sukkikset, aluspaita, collegepuku, villasukat, villapuku, kypärämyssy, villatumput, toppahaalari, toppahattu ja toppahanskat, niin silti sillä oli kylmät kädet ja varpaat kun tultiin sisälle ja jo ulkona puolen tunnin aikana valitti, että on kylmä. Siellä me sitten nökötettiin leikkipuistossa. Lumileikkeihin ei ole lunta ja hiekkaleikkeihin on maa jäässä. Muksu hermostuu kun ei pääse kunnolla liikkeelle toppauksiltaan eikä mikään lapio tai muukaan pysy kädessä kunnolla. Mitä keksitte touhua niin että pysytte itse lämpimänä ja mitä tekemistä olette keksineet lapsillenne?

Laskee mäkeä liukurilla tai rattikelkalla tai pulkalla. Myös jäärata käy, jos ei oo lunta (no ehkei nyt muuten kuin liukurilla). Leikitään hiekkaleluilla (autot, lapiot, jne). Jos ei ole hiekkaa tai lunta, niin täytyy keksiä jotain muuta. Juostaan ja potkitaan palloa.

Kannattaa hankkia sellaiset varusteet, että lapio pysyy kädessä eli oikean kokoiset ja malliset hanskat. Ettei ole niin paljon kasvuvaraa...

En mä jaksa ulos mennä 20 asteen pakkasella, mutta se 10-15 astetta on vielä ihan ok.

Me ollaan kyllä oltu 1v 3kk tytön kanssa ulkona ihan joka päivä, vaikka -18 astettakin on ollu. Samoissa varustuksissa kuin kysyjän lapsikin. Lunta on onneksi ollut, niin siitä on keksinyt tekemistä, mutta jos ei ole niin sitten käyty kävelemässä tai pallolla leikitty. Eihän sitä näillä pakkasilla kyllä paljon tuntia kauempaa ainakaan jaksa ulkona olla, vaikka yrittäisi liikkeessä pysyäkin. Pienet kädet palelee niin helposti. :)

meillä 2- ja 4-vuotiaat leikki kissoja, niillä oli maja kuusen alla ja konttasivat ympäri puistoa. mä seurailin mukana ja palelin, välillä houkuttelin 2-vuotiaan juoksentelemaan ja hyppimään mun kanssa. kolme varttia mä sitä siedin ja sit ilmotin että nyt postilaatikon kautta sisälle ja bratz-leikkeihin. :D

Yhteistyössä