Mitä teette vaatteille jotka eivät mene kaupaksi kirpparilla/huutonetissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kierrättäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kierrättäjä

Vieras
Eli mitä teette tällaisille vaatteille? Onko teillä tapana ensin myydä vaatteet kirpparilla ja sitten yrittää loppuja kaupaksi huutonetissä vai heitättekö suoraan kierrätykseen vai yritättekö antaa joillekin vai laitatteko jemmaan ja myytte sesongin aikaan tai uudemman kerran?
Mulla on yleensä mennyt kirpputoripöydän tavarat hyvin kaupaksi ja ne mitä on jäänyt myymättä on yleensä mennyt aina seuraavan kerran kaupaksi. Jos nyt myisin kesämekkoja niin en tietenkään heittäisin niitä kierrätyslaatikkoon vaan myisin niitä sitten keväämmällä. Olen joutunut heittämään aika vähänlaisesti tavaraa pois tähän mennessä....

Alkuperäinen kirjoittaja Kierrättäjä:
Eli mitä teette tällaisille vaatteille? Onko teillä tapana ensin myydä vaatteet kirpparilla ja sitten yrittää loppuja kaupaksi huutonetissä vai heitättekö suoraan kierrätykseen vai yritättekö antaa joillekin vai laitatteko jemmaan ja myytte sesongin aikaan tai uudemman kerran?
Mulla on yleensä mennyt kirpputoripöydän tavarat hyvin kaupaksi ja ne mitä on jäänyt myymättä on yleensä mennyt aina seuraavan kerran kaupaksi. Jos nyt myisin kesämekkoja niin en tietenkään heittäisin niitä kierrätyslaatikkoon vaan myisin niitä sitten keväämmällä. Olen joutunut heittämään aika vähänlaisesti tavaraa pois tähän mennessä....

Mulla jäi tosi hyvä kuntoisia vaatteita, jotka eivät menneet huutiksessa, esim jonkun pikkutahran takia, joka pitää mainita, mutta mikä ei todellisuudessa häiritse. Ja sitten jäi paljon ihan uudenveroistakin, vissiin siksi, kun huono kuvanlaatu kamerassa. Vien kirpputorille loput, menee mitä menee..

Semmoset vaatteet jotka ei vaan mene kaupaksi vien UFFin laatikkoon. Mutta toki odotan seuraavaan sesonkiin että menisivät kaupaksi. Tavarat päätyy ihan loppuviimeksi roskiin jos eivät mene kaupaksi, mutta on tuolla kirppislaatikossa jotain pyöriny muutaman vuodenkin kun en ole raaskinu heittää pois :ashamed:
Kyllä roskis on viimenen vaihtoehto ja sillonkin kierrätän sen minkä vaan pystyn.

Mä myyn paremmat eli hyväkuntoiset ja merkkivaatteet huutiksessa ja toistaiseksi olen saanut kaikki menemään enemmin tai myöhemmin. Joskus kuljettelen jotain vaatteita kirppikselle, mutta aika harvoin. Laitan melkein suosiolla SPR:lle ne vaatteet, joiden arvon arvioin olevan alle pari euroa. Roskiin ei oikeastaan mene muuta kuin nyppyiset tai pinttyneet sukat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Annan vanhat vaatteet jollekin joka niitä osaa arvostaa. En siis yritä yleensä mitään edes myydä..

Kuin myös. Vien usein esim. ensikotiin vaatteita, sieltä ne jaetaan tarvitseville. Samoin, ystävien kesken kierrätämme paljonkin, kun on kuitenkin eri-ikäisiä lapsia, tyttöjä ja poikia läheisissä piireissä paljonkin.

Samoin, itse olemme saaneet (toki, aina ensin kysytään onko tarvetta/halua) ja homma toimii hienosti. Eli ei tule kenellekään sellainen kaatopaikkaolo ja jos on mennyt kassikaupalla johonkin, olen sanonut suoraan että saa laittaa kiertoon kaikki, mikä ei itselle käy. Jottei tule sellainen olo, että pitäisi väkisin pitää tai ainakin muistaa peitellä, mitä kamppeille kävi.

Yhteistyössä