Mitä teette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vappuna?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 5 kk ikäinen vauveli, ja vappuaattona mennään iltapäivällä vähän katselemaan kaupungin vilinää (vauva on vaunuissa, ja on tottunut olemaan kaupungilla mukana muutenkin), ostetaan ehkä pieni vappupallo vauvalle. ;) Mies haluaisi illalla viettämään vappua kavereidensa kanssa, ja se ei mua haittaa, eli menköön. Niin harvoin missään käy enää nykyään. Ja mä haluan kuitenkin ajoissa nukkumaan... Vappupäivänä mennään miehen kanssa päivällä syömään ja ehkä terassille ottamaan yhdet, vauva on mummulla sen aikaa. Ja siis tosiaan ajattelin ottaa vain sen yhden siiderin. On luvattu niin ihanaa ilmaakin! :)
Tosta alkoholin käytöstä - mun mielestä voi ihan hyvin ottaa yhden tai kaksikin drinkkiä vaikka vauvaa hoitaakin. Se ei vaikuta vielä ainakaan mulla olotilaan, pystyn hoitamaan ja imettämään vauvaa ihan hyvin. Sen enempää en kuitenkaan ottaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei oteta:
Oma äitini ei ainakaan ole pystynyt unohtamaan, kun eräänä juhannuksena veli loukkasi pahoin ja taksin odottaminen oli tuskaista aikaa. Sossukin sen perästä kävi katsomassa oloja, mutta totesi että tyypillistä juhannuksenviettoa (??!). En suosittele.

Loukkaantumistapauksessa saa ajaa vaikka kännissä ja viedä kaverin sairaalaan, siis siinä tapauksessa ettei muuta kyytiä saada esim. mökillä ollessa. Mutta kun kaveri on sinne sairaalaan viety, ei sitten ajella enää kännipäissään takaisin mökille. Näin opetettiin autokoulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja saa ajaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei oteta:
Oma äitini ei ainakaan ole pystynyt unohtamaan, kun eräänä juhannuksena veli loukkasi pahoin ja taksin odottaminen oli tuskaista aikaa. Sossukin sen perästä kävi katsomassa oloja, mutta totesi että tyypillistä juhannuksenviettoa (??!). En suosittele.

Loukkaantumistapauksessa saa ajaa vaikka kännissä ja viedä kaverin sairaalaan, siis siinä tapauksessa ettei muuta kyytiä saada esim. mökillä ollessa. Mutta kun kaveri on sinne sairaalaan viety, ei sitten ajella enää kännipäissään takaisin mökille. Näin opetettiin autokoulussa.

No tää nyt on niin valhetta kun olla voi. Johan sen kertoo sekin, että ois täysin epäloogista lähteä kännipäissään 2 promillen humalassa "pelastamaan" yhtä kaveria, ja sitten siinä sivussa vois vaikka rattijuoppana tappaa muutaman sivullisen, ja vaikka sen kaverinkin jota oli "pelastamassa.
Suosittelen oman harkinnan käyttöä, vaikka autokoulussa olisi sanottu mitä...

Alkuperäinen kirjoittaja vappunen:
mekin mennään ystäville, grillaamaan. heillä on saman ikäinen lapsi kuin meilläkin elikkä 2vee. tarkka rytmi se on meilläkin, mutta nyt saa poika joko kukkua tai nukkua kylässä matkasängyssä.

Mutta eiköhän tässä se kellontarkka rytmi tarkoita lapsen rytmiä, eli ettei lasta saa / pysty nukuttamaan muualle / muuhun aikaan kuin mitä lapsi on tottunut...
Meillä ainakin tuo jälkimmäinen on niin tarkka, että jos uniaika venyy vajaa tunninkin, niin ei vaan yksinkertasesti nukahda ennen kuin aamuyöstä, ja sitten on muutaman päivän kaikki sekasin.
Ja kylässä se nukahtaminen saattaa kestää parikin tuntia ja vanhemman pitää olla kokoajan vieressä, vaikka sänkyyn ihan ajallaan mennäänkin.
Eli kun puhutaan kellontarkasta rytmistä, kaikki ei tosiaan voi joustaa tuohon tyyliin.

ei kai lasin tai toisen nauttiminen haittaa tee. mä en silti itse tykkää ottaa yhtään jos lapset on paikalla, mies voi nauttia paukun pari. joskus olen ottanut yhden kylmän oluen kesäkuumalla. mä haluan olla ajokunnossa jos jotain sattuu. meillä viedään lapset hoitoon kun me halutaan juhlia aikuisten malliin, nii-in silloin otetaan vähän enemmän kuin lasi tai pari. mikään tabu viina ei silti ole, mä haluan vain olla täysin ajokunnossa.
on se kumma kun ei tässäkään löydy mitää keskitietä, ollaan heti ongelmaisia alkkiksia jos ei yhtään oteta lasten aikana että mopo karkaa käsistä tai sitten ollaan vastuuttomia vanhempia jos otetaan lasi tai pari. hei, relatkaas taas vähän, kevät alkaa olemaan kauneimmillaan =)

Kun tämä nyt näyttää menevän alkoholinkäyttökeskusteluksi, niin pohdinpa minäkin tähän jotain. Olen miettinyt sitä, että miksi otan sen yhden tai kaksi drinkkiä/olutta/viinilasia. Noin pienen määrän otettuaan on periaatteessa selvä, mutta miksi olen siis juonut noin pinen määrän, kun ei siitä humallu eikä sillä ole kovasti muutakaan vaikutusta? Viinin terveysvaikutuksetkaan eivät ole minulla se pointti ja jano lähtee parhaiten vedellä. Eikö olisi ollut sama sitten juoda vaikka vissyä, kun vähäinen alkoholi ei vaikuta mihinkään mitenkään? Olenko siis kovin humalahakuinen, jos en harrasta näitä pieniä määriä, vaan haluan olla suorastaan vähän hiprakassa silloin, kun alkoholia nautin?

Vappu muuten menee piknikillä veden äärellä, sateen sattuessa omalla terassilla. Juomana todennäköisesti vadelmanmakuinen kivennäisvesi kuoharilasista.

Helsingin Kaivopuisto on perinteinen vappupäivän viettopaikka, sinne tulee vuosittain kymmeniätuhansia ihmisiä piknikille - jotkut vain käymään, jotkut viettävät siellä koko päivän. Monilla on telttoja ja muuta rekvisiittaa mukana. Perinteisestihän vapunpäivä alkaa jo aamuvarhaisella, mutta myöhemminkin ehtii mukaan. Kaitpa tuo perinne on ylioppilaskuntien (teekkareiden?) aloittamaa, en minäkään ihan tarkkaan tiedä. Sen tiedän, että joka vappu siellä olen ollut - opiskeluaikana haalareissa, sen jälkeen ilman. Tuttuja tapaa roppakaupalla ja fiilis on ihanan letkeä. Ja olen iloinen, että pääsen tänäkin vuonna mukaan vaikkakin vähän rauhallisemmissa merkeissä.

Alkuperäinen kirjoittaja bionicwoman:
meillä vappuaattoon kuuluu mukavaa yhdessä oloa( hoitolapset ja omat) askarrellaan vappulakit, paistetaan munkkeja ja ulkoillaan. illalla saatamme mieheni kanssa ottaa lasilliset esim.kuoharia. Siinä sitten vietämme iltaa joko leffaa taikka telkkua katsellen. vappu päivänä lähemme kylästelemään anoppilaan ja tarkoitus on sitten siellä tehdä hyvää ruokaa ja jne. Emme mieheni kanssa yleensäkään välitä lähteä vappuna baariin, koska paikat ovat silloin tupaten täynnä ja kännisiä ihmisisä ei ole mukava muutenkaan katsella. mennään siis rauhallisissa merkeissä ja nautitaan mukavista keleistä.

Otan mieluummin muutaman lasillisen viiniä pitkän ruokailun yhteydessä ja lapseni mukaan, kuin päästän paikkaan jossa paistetaan munkkeja vaarallisen kuumassa ja tirisevässä öljyssä... mutta näin meillä.

Onko täällä kukaan sanonut vetävänsä todellisia lärvejä ja kertonut aikomuksistaan örveltää... vai mistä moinen keskustelu? Meillä vietetään vappupäivää muiden lapsellisten ja lastenmielisten seurassa ja ainakin meidän porukassa uskon useamman vanhemman käväisevän pienen hiprakan puolella... mutta aivan varmasti luotan jokaisen paikallaolevan kunnon ja käyttäytymisen sallivan lastenkin seuran.

Minä ajattelin pesaista ikkunat. Minulla on ollut sen verran pitkä ja kostea nuoruus, etten kaipaa oikeastaan minkäänlaista vapunviettoa nyt vielä, kun vauvakaan ei siitä mitään ymmärrä. Vapunpäivänä mennään mahdollisesti Kaivariin tai muualle kävelemään, simalle ja munkille jonnekin ulkoilmakahvilaan, jos tilaa on. Vauvalle ostetaan vappupallo tai semmoinen tuuliviiri, mitä hän voi sitten ihastella. Voi olla, että tulee siemaistua pari lasia MUMMia, mutta sekään ei ole varmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?!:
Siis se ettei tiedä mitä kaivarissa tapahtuu...tai siis Ullanlinnanmäkihän se noin vappuna kai on...

Kaikkihan eivät asu pääkaupunkiseudulla... Elämää on muuallakin. Eli joku, joka on esim. juuri muuttanut sinne ei välttämättä ole tietoinen siitä mitä kuuluu helsinkiläisten vappuperinteisiin.