Mitä tehdä? (anopista taaaas)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ilona"

Vieras
Mitähän tässä taas ajattelis/tekis...? Huomasin just et ilmeisestikin anoppi on tutkinut minun tiliotteita jotka ovat makuuhuoneen työpöydällä. Minulla ja anopilla mennyt välit poikki joku aika sitte juurikin sen takia että hän aina meillä käydessään naplas koko ajan jotain (siivos, petas pedit, väänteli pattereita täysille ym. ym.) Toisin sanoen käyttäyti kuin omistais koko paikan. Ei oo ainoo syy mut tuosta se viimenen riita johtu.

En oo anoppia nähny nyt kolmeen kuukauteen mutta hän on käynyt meillä poikaamme katsomassa silloin kun mieheni on pojan kanssa kahdestaan. Nyt torstaina oli ollut hetken kahdestaan pojan kanssa ja silloin oli tiliotteitani näpelöity. Anoppi on vuosien varrella syyllistynyt samaan ja jopa joskus kertonut että on jonkun papereita tutkinut eli on niin sairaalloisen utelias ettei osaa edes hävetä tekemisiään. Aiemmin ei ole jäänyt kiinni meidän papereiden tutkimisesta mutta nyt tuli mieleen että yrittääkö tonkia minusta jotain negatiivista jolla sitten saisi minut mustamaalattua.

Huoh, alan olla kyllä niin kypsä tähän tilanteeseen kun kohta joutuu alkaa omassa kodissa piilottamaan henkilökohtaisia tavaroitaan. Sairashan se ihminen on mutta kyllä tässä alkaa otsasuoni pullistelemaan kun aina saa tulla töistä kotiin päällimmäisenä ajatuksena et mitäköhän se tällä kertaa on täällä tehny.

Miestä en viitsis millään tällä asialla kuormittaa kun on jo muutenkin niin stressaantunut äitinsä takia. Ja ennen kuin joku kysyy niin kyllä, hän on ainoa poika! ;) Tulipahan taas purkauduttua, kiitos ja anteeks. :)

Mä kyllää kertoisin miehelleni, että en halua jättää anoppia yksin valvomatta kotiini. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tietää mikä on kohteliaisuuden raja toisen ihmisen kotona ja tonkiminen ei kuulu siihen.

Anopit voi olla.

Niin kun jo tuossa kirjotin niin en viitsis alkaa omassa kodissani tavaroita piilottelemaan, kohta kai tässä on niin vainoharhanen ettei uskalla ostoslistaa jättää näkösälle. Ja miestäni en tahtois tähän sekoittaa (vielä) kun tiedän et se ois sitten niin pinna kireellä et se vaikuttaa väistämättä ilmapiiriin kotona. Meillä kun on menny tosi hyvin sen jälkeen kun minä ja anoppi pistettiin välit poikki, tuntuu et sellanen musta pilvi meidän pään päältä ois hävinny! Sitä kai se anoppi varmaan toivookin et sais meidän välit pilattua et pääsis ei-toivotusta miniästä eroon... :/ Siinäpähän yrittää jos ei muuta tekemistä keksi. :)

Jos anoppi, oma äiti tai joku muu on noim utelias, että tonkii paikat, niin jätä sitten löydettäväksi jotain todella herkullista, esim. testamentti, adoptio- tai avioeropaperit, esite vanhusten hoitopaikasta. Tai pyydä miestäsi siirtämään tilillesi rahaa ja laittamaan selitteeksi "seksipalveluista". Siinä sitä onkin sitten tekemistä, kun löydöstä ei voi kertoa kellekään, sitten tonkimisesta jää varmasti kiinni.

Itse asiassa hassu sattuma et ylimpänä olleessa tiliotteessa sattui olemaan ekana tilitapahtumana mieheni velanmaksu minulle (500€) ja oli laittanu vitsillä viestiks "Hyvää joulua!" Siinähän anoppi miettii pään puhki et noinko paljon miniä hänen pojaltaan kuppaa joka joulu, voi poikaparkaa! :D

Minulla on on ihan hyvä anoppi , mutta minuakin jotenkin ahdistaa, jos hän on meillä ilman läsnäoloani. En usko, että hän mitään tonkii. Kuitenkin hän esim. tulee keittämään kahvia, vaikka itse sen haluaisin tehdä. Samalla tulee kaappeja aukoneeksi. Joskus aina sitten sanoo, kun itse on niin siisti ja tarkka asioista. Vähän tulee sellainen olo, että pitää meidän kotia aika sotkuisena. Sitä se kyllä välillä onkin, myönnän.

Uusimmat

Yhteistyössä