Mitä tehdä eräälle huligaani mukulalle joka jatkuvasti kiusaa pienempiään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöpönenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nöpönenä

Jäsen
24.09.2007
162
0
16
Meillä päin liikkuu eräs koulupoika n.9 vuotias joka jatkuvasti kiusaa tässä pihapiirissä leikkiviä alle kuoluikäisiä lapsia?Asutaan asuinaluella jossa asuu paljon pieniä lapsia.Lapset leikkivät yhdessä tässä lähistöllä ja tämä poika pyörii päivittäin täällä vaikkei edes asu tässä lähistöllä.Kiusaa jatkuvasti pienempiään.Varastelee lakkeja ja käsineitä ja heittelee niitä sitten vesiojiin yms.Heittelee kivillä,haukkuu aivan karmeilla sanoilla.Syksyllä oli tönäissyt meidän 6v:n syvään ojaan niin että poikani kastui kokonaan.Sillon menin antamaan tälle pojalle hiukan palautetta asiasta ja rupesi haistattelemaan mulle.Tässä yksi päivä tää poika tuli jonkun toisen pojan kanssa minua kadulla vastaan ja toinen heistä tervehti mua,vastasin siihen moi,tää huligaani rupes huutamaan että pidä turpas kii saatanan kusipää :o Mä menin ihan sanattomaksi ja jäin suu auki kattomaan.
Mitä tämmöselle vois tehdä,muutaku antaa kunnon selkäsauna :D
Tiedän että hänen vanhemmilleen on turha sanoa mitään.Pojan äiti ainaki on itekki täysi ääliö :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Nooh, tämähän vaikuttaa aivan sosiaalitapaukselta. Elikkäs yhteys sossuun...

Se mullakin kävi mielessä mutta toisaalta ajattelen että onkohan ihan aihetta vielä ottaa sossuun yhteyttä.Tiedän että poika on koulussakin häirikkö ja erittäin vilkas.

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönenä:

Se mullakin kävi mielessä mutta toisaalta ajattelen että onkohan ihan aihetta vielä ottaa sossuun yhteyttä.Tiedän että poika on koulussakin häirikkö ja erittäin vilkas.

No jospa sitä kautta poika saisi tarvitsemaansa apua, esim siihen koulunkäymiseen ja muutenkin.

No kouluun yhteys sitten. Kunnon palaveria kehiin. Tuollanen on ärsyttävää kun yks pompottaa kaikkia. Kyllä ne koulussa TOIVOTTAVASTI asialle tekee jotain ja ottaa yhteyttä pojan äitiin. Jos äiti ei ota asiaa tosissaan niin palautetta taas kouluun ja keskustelua siitä mitä seuraavaks, sitä sosiaalityöntekijää vai mitä.

Onkos teillä ns. lähipoliisia. Me ollaan oltu yhteydessä siihen kun täällä muutama nuori teki ilkivaltaa ympäristölle ja kiusas pienempiään.
Poliisi kävi koulussa puhumassa ja tais ottaa tunnistettujen vanhempiinkin yhteyden.
Helpompaa oli ei itse tarvinnut pelätä "kostoa" omaisuudelleen tai lapsilleen.

Lapsihan tuo 9-vuotiaskin vielä on, jolla selvästi ongelmia omassa elämässään ja tarvitsee apua itsekin. Eli tuolla käyttäytymisellähän on selvästi huomiohakuinen.
Ehkä sinne sossuun voisi vaikka nyt aluksi soittaa ja kysyä mielipidettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:

No kouluun yhteys sitten. Kunnon palaveria kehiin. Tuollanen on ärsyttävää kun yks pompottaa kaikkia. Kyllä ne koulussa TOIVOTTAVASTI asialle tekee jotain ja ottaa yhteyttä pojan äitiin. Jos äiti ei ota asiaa tosissaan niin palautetta taas kouluun ja keskustelua siitä mitä seuraavaks, sitä sosiaalityöntekijää vai mitä.

Mun lapsista ei oo kukaan vielä kouluikänen että en mä varmaan voi siihen puuttua mitä koulussa tapahtuu ja kun tää pienempien kiusaaminen tapahtuu pojan vapaa-aikana ni luulen että koulu ei voi vaikuttaa asiaan mitenkä.Pojan äiti on samanlainen haistattelia että sen puoleen en haluais häneen ottaa yhteyttä.Tänään kun näin taas pojan näillä nurkilla sanoin hälle että jos kerranki vielä näen tai kuulen hänen kiusaavan toisia niin soitan hänen äidilleen.Poika siihen että hänen äitinsä vetää mua turpaan :| No sit sanoin että ei sit auta kun soittaa poliisille jos äitis ei kerran välitä.Poika lähti menemään.Ja päätin että kerranki vielä niin sit kyllä toimin :kieh:

Olen kuullut tositapauksen jossa kiusatun tytön isä oli sanonut pojalle että kun seuraavan kerran kiusaa tätä tyttöä niin tämän isä vetää poikaa turpaan, ja seuraavaksi vetää tämän pojan isää turpaan ja seuraavaksi kertoo opettajalle. Kiusaaminen oli jäänyt siihen. Mutta ehkäpä tuossa tapauksessa kuitenkin yhteys sossuun.

Yhteistyössä