Mitä tehdä kun 11-kuukauden ikäinen ei tottele?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itseensä pettynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itseensä pettynyt äiti

Vieras
Meidän poika on jo ihan mahdoton, ei tottele ollenkaan? Jos kieltää niin tekee siitä huolimatta vielä monta kertaa kunnes menetän totaalisesti hermoni (esimerkiksi koskee pistorasioihin) ja sitten näpäytän sormille. Tiedän ettei se ole oikein, mutta mitä voin vielä tehdä kun sana EI ei mene kuuleviin korviin. Noin pieni on vielä kuitenkin ettei oikein voi kunnolla "opettaa" mikä on oikein ja mikä väärin... :( pelkään että lapsestani tulee kauhukakara ja tuntuu siltä että olen pettänyt itseni ja lapseni kun en keksi keinoja miten kieltää..

Älä napauttele sormille, ei tuon ikänen ymmärräkään vielä ei sanaa ja tekee uudelleen ja uudelleen, otat vain vaikka sata kertaa pois ja sanot ei oppii ehkä noin 3v sen sanan merkityksen. ÄLÄ NAPAUTTELE SORMILLE

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raidakas defliini:
aika harva 11kuinen taitaa totella. pitää vaan aina kieltää kun tekee jotain kiellettyä ja nostaa pois rikospaikalta.
Juu, noinhan se on.

olenkohan jo pilannut lapseni kun olen näpäyttänyt sormille :( tuntuu niin pahalta... mutta välillä vaan menee pinna :(

mä haluan nähdä sen 11 kk vanhan joka tottelee:D Kiellät ja haet pos paikalta noin 200 kertaa, sit voi hiljalleen ruveta käsittämään että mistä on kysymys. Näpäytys on kyllä väärin, haet vaan pois. Ja pistorasioihin suojat. Koti kannattaa tehdä semmoiseksi ettei aina tartte joka paikkaa olla kieltämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aika harva 11kuinen taitaa totella. pitää vaan aina kieltää kun tekee jotain kiellettyä ja nostaa pois rikospaikalta.
Juu, noinhan se on.

olenkohan jo pilannut lapseni kun olen näpäyttänyt sormille :( tuntuu niin pahalta... mutta välillä vaan menee pinna :(

Lyö ennemmin vaikka omaa kättäsi, mutta älä lasta!

tuon ikäinen vielä edes ymmärrä mitä tarkoittaa ei! älä nyt hyvä ihminen napauttele sormille noin pientä! se vaatii kärsivällisyyttä että lapsi oppii ymmärtämään mikä on kielletttyä,sinun tehtäväsi on vain joka kerta nostaa lapsi pois "rikospaikalta". ei tuon ikäinen ole tottelematon,ymmärtämätön vain.

lopeta se näpäyttely, silleen ei ainakaan kilttiä muksua tule. Ei tuon ikäsenä vielä tottele kukaan kun ei ymmärrä käskyjäkään. Aikaa ja johdonmukaisuutta, niin kyl se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, noinhan se on.

tuskin ihan siitä nyt vielä pilalle on mennyt. eikä se kai ihan vielä kuitenkaan täytä niitä pahoinpitelyn merkkejä. oispa oikeesti kiva tietää totuus montako tälläkin palstalla on sellaista joka ei ole koskaan edes napauttanut lastaan. kukaan ei tietenkään tunnusta vaikka oliskin kun ovat aina niin täydellisiä olevinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
tuon ikäinen vielä edes ymmärrä mitä tarkoittaa ei! älä nyt hyvä ihminen napauttele sormille noin pientä! se vaatii kärsivällisyyttä että lapsi oppii ymmärtämään mikä on kielletttyä,sinun tehtäväsi on vain joka kerta nostaa lapsi pois "rikospaikalta". ei tuon ikäinen ole tottelematon,ymmärtämätön vain.

Meillä ton ikäinen ymmärtää ainakin ja todella paljon. Jos kysyn mennäänkö vaihtamaan vaippa, hän itse kävelee vessaan. Jos sanon että mennään ulos, niin hän hakee kengät ja menee ulko-oven eteen istumaan. Jos sanon EI, ymmärtää kyllä mutta ei tottele...

No ei tuon ikäinen osaa vielä totella. Tutkii elämää. Kolmivuotiasta voi jo jäähyllä istuttaa. Ei kannata näpäyttää sormille.

Entäs jos tutkit pistorasiat hänen kanssa yhdessä aina, kun menee. Katot, ettei sorki liian syvälle. Kun saa sen tutkia, niin kiinnostus lopahtaa ja kohta ei enää edes käy...

En kyllä usko, että 11 kk olisi mitään uhmista. Höpö höpö :( Ja ap: Huumoria ja kärsivällisyyttä kehillä. Lapsesi on edelleen pikkuinen. Ei häntä vielä tarvitse koulia mitenkään rajusti.

Yhteistyössä