Mitä tehdä, kun 2½v tyttö hokee haluavansa joululahjaksi nuken,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitivain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitivain"

Vieras
mutta minä olen lukenut lastenhoitoa käsittelevästä oppaasta, että tytöille ei kannata antaa nukkea ennen kuin he ovat suunnilleen 3-4 vuotta vanhoja ja osaavat leikkiä nukeilla oikeasti? Itsekin muistan, kun sain ensimmäisen oman nukkeni kun täytin 4 vuotta ja hyvä olikin, en minä aikaisemmin olisi osannut nukeilla leikkiä niin kuin niillä pitää leikkiä. Sitä ennen minä tyydytin hoitotarpeeni hoitamalla äidin kanssa nuorempia sisaruksiani. Saisi tuo minunkin tyttäreni auttaa minua hoitamaan 10kk vanhaa veljeään ja saada samalla oppia, että miten sitä nukkea sitten hoidetaan, kun hän saa sellaisen.

Provohan tämä on mutta meidän 2v4kk tytöllä on 6nukkea! :) (kaikki lahjaksi saatu) Jokaisella on nimi ja "omat" vaatteet ja tavarat ja nukeilla leikitään monta kertaa päivässä.

Eikä pojalle saa tietenkään ostaa leikkiautoa vaikka hän sellaista tahtoisi. Ottakoon isänsä auton ja lähteköön sillä liikenteeseen, siinähän sitä oppii.
Provoksi aika huono mutta pakko oli päästä sekaan hämmentämään soppaa.

Jos tyttö osaa pyytää nukkea, hän varmaan jo ihan tietää mikä sellainen on ja miten sillä leikitään. 1,5 v tytöllä on jo oma vauvanukke, oli ikionnellinen saadessaan toisteli "oma vauva, oma vauva". Noin pienikin ymmärtää että tämä on nyt ikioma, ei tarhan tai leikkipuiston nukke mikä jaetaan muiden kanssa, ja se on se iso juttu.

Niin, meidän tyttö sai vuoteisena ekan nuken, nyt niitä on 5 kipaletta. Piloilla on meidän tyttö ihan selvästi vaikka alusta asti pisti niitä vaunuihin ja rattaisiin kyytiin. Ei tarvii tehdä lasu-ilmoa, kyllä kustannan psykiatrin heti kun osaa sellaista pyytää.

35e.png

Heittäkää ne kasvatusoppaat roskiin ja käyttäkää sitä järkeänne kun sellainen on jokaiselle annettu. Osta se nukke lapselle ja anna sen nauttia siitä kun kerran sen haluaa.

Yhteistyössä