mitä tehdä kun 6kk vauva ei ala nukkumaan yksin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuutikki

Vieras
ongelma on siis tämä, poika laittaa siinä klo 19 nukkumaan yleensä tosi väsyneenä nukahtaa tissille tai pullolle.
Siitä noin puolituntia niin alkaa heräily johon ei auta oikein mikään muu kun ottaa vauva syliin tissille nukkumaan tai mennä viereen makoilemaan ja antaa tissiä.
Tutti on myös ollut käytössä jonkin aikaa, mutta tuntuu ettei poika pääse "syvään uneen" jos tutti on suussa. Tai sitten herää kun se tippuu.
Eilen tuntui että jo pelkästään se että vauva saa hyplätä minun kättä auttaa sen nukahtamaan...kunnes taas herää kun olen poissa vierestä.

Alkaa olla keinot vähissä, olen yrittänyt unirättiä antaa, mutta aina se etsii käden hypisteltäväksi..
Kellään neuvoja?

Eroahdistus. Onko ihan kamala ajatus jonkin aikaa suosilla nukuttaa vauvaa? Itsekseen nukahtamista ehtii harjoitella uudestaan vaikka kuukauden - parin päästä. Vauva kyllä oppii nukahtamaan itsekseen kun on siihen valmis, usko pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Eroahdistus. Onko ihan kamala ajatus jonkin aikaa suosilla nukuttaa vauvaa? Itsekseen nukahtamista ehtii harjoitella uudestaan vaikka kuukauden - parin päästä. Vauva kyllä oppii nukahtamaan itsekseen kun on siihen valmis, usko pois.

Siis en jätä iysekseen nukahtamaan, vaan aina olen ollut nukahtamiseen asti vieressä, mutta kun vauva herää kitisemään kun en ole vieressä, ja taas nukutan..ja taas herä..Siihen asti että itse menen nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
Eilen tuntui että jo pelkästään se että vauva saa hyplätä minun kättä auttaa sen nukahtamaan...kunnes taas herää kun olen poissa vierestä.

Alkaa olla keinot vähissä, olen yrittänyt unirättiä antaa, mutta aina se etsii käden hypisteltäväksi..
Kellään neuvoja?

Nukuta vauva ja jää viereen n. 20 minuutiksi, niin kauan voi mennä että vauva on täydessä unessa. Hivuttaudu hiljaa pois ja jätä vaikka sun paita vauvan viereen. Siinä on sinun tuoksusi, jospa se auttaisi nukkumaan paremmin. Kokeile myös tehdä peitosta "pesä" vauvan ympärille, tuntee olevansa turvassa siellä peittomytyn keskellä.

Yhteistyössä