Mitä tehdä kun lapsi puree lujaa ja paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matrjoshka

Aktiivinen jäsen
03.07.2011
1 400
8
38
Minulla on 14kk ikäine poika ja imetän häntä edelleen. Imetys on meille molemmille tärkeää ja mieluista. Ainakin viimeisempiin hetkiin asti. Poika puree ja lyö minua. Sillä on jo ihan reippaat hampaat ja se on kuin pikkuinen orava! iskee leukansa kiinni eikä päästä irti ja jopa vetää! S eon ihan kamalaa ja sattuu niin paljonettä näen jopa tähtiä! Poika ei tarkoita pahaa, ehkä se tuntuu siltä hyvältä jäystää hampailla ja poika tekee sitä useimmin väsyneenä, tyytyväisenä jopa leikillään ja hymyillen.

Tämä on kamalaa koska olen alkanut pelkäämään imetystä ja poikaa. Se saattaa tarttua hampaillaan kaikkeen mihin saa otteen, käsiin, läskeihini jne..

Lopettaisin imetyksen, tuon ikäinen kun jo on. Kun omani teki saman 8kk-ikäisenä, tökkäsin sormella poskeen. Pari kertaa testasi, mutta siihen loppui testailut. Se tökkäys tuli ihan refleksinomaisesti, niin kipeää se teki.

:'( mä en millään haluaisi lopettaa imetystä... Luultavasti se pakostakin loppuu koska tuo pureminen on niin hirveetä. Mulla on oikeasti tissit mustelmilla..

Ei se pureminen siitä loppuis. Tänään poika iski hampaansa isosiskonsa poskeen...

Mä tein omien lasteni kanssa niin, että jos puri, laitoin välittömästi pois sylistä ja kauemmaksi. Jos puree muita lapsia niin kauemmaksi leikkimään jne... Näin lapsi oppi, että ei voi olla toisten ihmisten lähellä jos puree ja ainakin meillä tuo tepsi aika nopeasti.

imetä niin pitkään kun hyvälle tuntuu.nimenomaan Hyvälle. Tuossa tilanteessa ite tein niin että kiljahdin ja menin pois.Ei purrut kun pari kertaa.Ja tuon ikäinen siitä ymmärtää että kun satuttaa niin äippä menee pois..

OIKEA KEINO Puremisen ehkäisemiseksi vauvan ollessa rinnalla: purista vauvan nenästä (sieraimet yhteen)--> vauvan, tässä tapauksessa taaperon, on pakko irrottaa otteensa saadakseen happea.

Kyllä tuon ikäinen jo ilman tissiä pärjää ja hammashoitajan mukaan maito on jo tuossa vaiheessa makeaa ja huonoa hampaille. Tottahan oma purulelu on lapselle tärkeä eikä siitä tahdo luopua, eikä luopuminen äidillekkään helppoa ole

Yhteistyössä