Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aika auttaa:
Sinnikkäästi vaan laitat ne vaatteet päälle mitä tarvitaan,ja kerro lapselle mitä laitetaan ja miksi.Meillä kans olleet sinnikkoja tuossa iässä,mutta nyt 2,5v huomaan,että noista ajoista on jo kauan.Auttaisko jos sais itse laittaa?Tai jos vaikka leikin varjolla,että auto (käsi) ajaa talliin (kintas?Tai samalla laulatte jotain?Kaikkea tullut itse kokeiltua

jotenkin sitä vaan aina ulos asti selvittiin,eihän nyt sen takia sisälle kannata jäädä,ei lapsen saa antaa päättä semmoisesta asiasta.
Sori, mulla tulee niin korvista ulos, kun joku sanoo ettei lapsen saa antaa päättää tällaisista asioista. Ei tietenkään saa. Mutta mitä teet, jos ei vaan pysty pukemaan tyyliin luita murtamatta tai ilman jotain lepositeitä? Vastustaa niin ankarasti. Jos ei vaan pysty? Tai repii vaatteet päältä sitä mukaan kun niitä puetaan?
No sori vaan sullekin,mut mä oon itse hikihatussa pukenut lattialla istuen siten,että olen pidellyt kiinni jaloilla,käsillä ja leuan alla.Ja aika kovasti saa kyllä pitää,että ei mitään vammoja,edes mustelmia lapselle tulee.Kyllä tuon ikäinen pitäis vielä pystyä piteleen.Helpompaa se on nyt tehdä rajat selväksi kuin että tappelet sitten 3v:n kanssa ,mikä voi jo olla fyysisestikin hankalampaa.Ja sitten jos ei vaatteet pysy päällä,niin oon menny lapsen kanssa ulos niin,että oon pitänyt sylissä ja käsistä kiinni niin ettei yksinkertaisesti saa revittyä vaatteita päältä.Ja pois on päässyt kun vaatteet PYSYY päällä.Ja sanoisin,että kyllä ne alkaa pääällä pysymään jos tiukan linjan ottaa.
Ja jotkuthan käyttää sitä kikkaa,että lapsi saa mennä ilman vaatteita ulos ja meet mukaan ja otat vaatteet mukaan ja sitä mukaan kun alkaa paleleen,vaatteet pannaan päälle.Jos kokeilisit sitten sitä?Tai sitten vaan pitää pysyä neljän seinän sisällä.