Mitä tehdä kun mies ei puhu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niin"

Vieras
...ja älkää vastatko että menkää pariterapiaan, koska puhumatonta miestä on sinne käytännössä mahdotonta saada.

Muuten hieno tyyppi, ei juo, ei polta, tekee kotitöitä, ei petä, viihtyy kotona....mutta kun se puhuminen on ihan ylettömän vaikeaa! Jos jostain vähänkään päivän ruokalistaa vaikeammasta haluaa jutella, huomaa että mies kyllä ehkä sille päälle sattuessaan kuuntelee mitä minä olen mieltä asiasta - mutta kun hän on tämän tiedon saanut, keskustelu päättyykin siihen. Hänhän tietää jo mitä mieltä itse on, joten mitäpä siitä sitten sen enempää?

Samaten, jos esimerkiksi aihe josta minä satun puhumaan ei häntä ihmeemmin kiinnosta, hän ei vaan vastaa. Kun koitan kysyä että kuuliko hän edes mitä sanoin, hän toteaa vaan tyynesti että kuuli kyllä, hällä ei vaan siihen asiaan ollut sanottavaa. Eli keskustelu voi olla tyyliä:

- Minä meen sitten viikonlopuksi Pirjon mökille.
- ......
- Niin, että siis sinne mökille olen menossa, Pirjon mökille, Liisa ja Perttikin tulee.
- .....
- Että sillä vaan että en sitten oo viikonloppuna kotona.
- .....
- Kuulitko sä edes?
- Kuulin, sittenhän meet? Mitä sä odotat mun sanovan?

Tälläisten miesten kanssa ei voi tehdä yhtään mitään, pari kaveria on samanlaisia ihmisiä ei ne vaan puhu eikä jaksa oikein yrittää heitä samaan puhumaan.

kuulostaa ihan mun mieheltä.... Vinkkeljä ei valitettavasti ole antaa, mutta tiedän, kuinka vaikeeta voi olla. 7 vuotta ollaan yhdessä oltu ja pikkuhiljaa vaan lakannut puhumasta, vaikka ei koskaan mikään suupaltti ollutkaan. Olen harkinnut jopa eroa, kun mikään kommunikointi ei pelaa...

niin tuskin ap tuleekaan tilittämään yhden sujumattoman keskustelun jälkeen, että mies ei puhu, vaan meillä ainakin kaava on sama jokaisessa keskustelussa...

Juuri noin, ei siis ollu kysymys mistään yhdestä tietystä keskustelusta, toi ny ois voinu koskee vaikka mitä. En tiedä eikö miestä vaan kiinnosta yksinkertaisesti mun asiat. Oon yrittäny pyytää että se ees ynähtäis sen verran että tiedän että on ees kuullu, mut sekin on vissiin liikaa.....

Ainakin itse tuntemissani tapauksissa miehen puhumattomuus johtuu siitä, että nainen puhuu ihan jumalattoman paljon. Joka asiaa pitää analysoida ja jauhaa loputtomiin. Siinä menee toiselta halu sanoa mihinkään mitään. En nyt tietenkään voi sanoa, johtuuko ap:n miehen puhumattomuus tästä syystä, mutta tämä on yksi mahdollinen syy.

Yhteistyössä