Mitä tehdä kun mies on kamalan pihi ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taitaa mennä hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu ei, juokse karkuun kun vielä voit!

Mullakin on pihi mies, mutta ei se sentään noin pihi ole. Eikä mulle sanella, mitä lapsille saa ostaa ja mitä ei. Lasten hiuksia en itse leikkaa eikä mieskään, vaikka haluaisi. Tai no pojan tukan saa koneella vetää, mutta tyttöjen hiuksiin ei tod. koske. Vaatteita mä sille ostan, kun ei itse raaski. Sentään pitää niitä :D Mun ostamia siis.

Ei kovin hyvältä kuulosta lapsiperheen arkea ajatellen! Varoituksena voisin kertoa omasta mummostani, joka on naimisissa myös tällaisen pihistelijän kanssa. Ikää on melkein 90v molemmilla ja edelleen joka sentistä pidetään kiinni. Mummoni oli aivan paniikin partaalla tässä taannoin kun hän kauppareissulla oli unohtanut 50 senttisen kolikon ostoskärryihin. Että miten ihmeessä hän nyt tämän ukille selittää... Pilaantunutta ruokaa syövät säästösyistä. Vaatteet peräisin jostain 40luvulta. Suihkussa saa käydä vain kerran viikossa. Muovipussitkin ja leipäpussin sulkijat 70luvulta lähtien on visusti tallessa, koska niitähän saatetaan tarvita vielä joskus. Mummoni ei ole luonteeltaan samanlainen, mutta hänkin menee niihin juttuihin mukaan ja pitää niitä normaaleina. Ja tätä samaa ollut vuosikymmenet, ei siis mikään vanhuudenhöperyys kyseessä. Ei hyvä!

[QUOTE="vieras";22244280]Ei kovin hyvältä kuulosta lapsiperheen arkea ajatellen! Varoituksena voisin kertoa omasta mummostani, joka on naimisissa myös tällaisen pihistelijän kanssa. Ikää on melkein 90v molemmilla ja edelleen joka sentistä pidetään kiinni. Mummoni oli aivan paniikin partaalla tässä taannoin kun hän kauppareissulla oli unohtanut 50 senttisen kolikon ostoskärryihin. Että miten ihmeessä hän nyt tämän ukille selittää... Pilaantunutta ruokaa syövät säästösyistä. Vaatteet peräisin jostain 40luvulta. Suihkussa saa käydä vain kerran viikossa. Muovipussitkin ja leipäpussin sulkijat 70luvulta lähtien on visusti tallessa, koska niitähän saatetaan tarvita vielä joskus. Mummoni ei ole luonteeltaan samanlainen, mutta hänkin menee niihin juttuihin mukaan ja pitää niitä normaaleina. Ja tätä samaa ollut vuosikymmenet, ei siis mikään vanhuudenhöperyys kyseessä. Ei hyvä![/QUOTE]

Tuli niin surku mummiasi. :( Hän on hyvin klassisen parisuhteen vallankäytön uhri.

AP:lle, joko mies muuttaa tapansa välittömästi, kun yhteen muutatte (kuten joku ehdotti) tai sitten juokset karkuun niin nopeasti kun pystyt. Ja lapsihaaveet todellakin kuoppaat hetkeksi ja seuraat tilannetta, että muuttuuko mies ja kuinka pysyvä muutos on.

Kuulostaa siltä, että sinä joutuisin maksamaan kaikki lapsen kulutkin. Eikä mies varmasti suostuisi kompensoimaan tulonmenetyksiäsi (äitiys-, vanhempain- ja hoitovapaan aikana). Jopa minulla on ollut vaikeuksia näiden asioiden kanssa, vaikka mieheni ei erityisen pihi olekaan.

En suosittele tekemään lasta tuollaisen ihmisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja taitaa mennä hermot;22235457:
Yhteenmuuttoa ja lasta suunnitellaan mutta olen alkanut pohtimaan mitähän niistäkin tulisi sillä mies on todella pihi ihminen. Omaisuutta on kivasti ja palkkakin hyvä mutta luoja sitä piheyttä. Mitään ei voi ostaa uutena vaan pitäisi käyttää 5-30 vuotta vanhoja ja kuluneita tavaroita ja esim vanhaa ruokaa (jauhotkin ostettu markka-aikana), myös rikkinäiset astiat ovat kuulema käyttötavaraa, vaatteitakaan ei aio enää ikinä ostaa kun niitä on ihan riittävästi mitä on hankittu 10-20v sitten. Olen yrittänyt olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen mutta kai se raja jossain menee vai meneekö? Luulin jo näheeni kaiken mutta tämä on ihan uskomatonta miten nykyajan kaupunkilaismies voi elää niin vanhanaikaisesti.

Vaatteita ei kannatakkaan heittää pois niin kauaa kuin ne on ehjiä. Kyllä minullakin on paljon vaatteita jotka on 10-15 vuotta vanhoja.

[QUOTE="viola";22235566]mun äiti on IHAN SAMANLAINEN! Mulla menee hermo siihen.. en kestä sitä ollenkaan.

Pukeutuu OMAN ÄITINSÄ 40 luvulla tekemiin mekkoihin, syö vanhaa ruokaa, hamstraa työpaikkansa suurkeittiöstä ruokaa mielinmäärin.. (myös vanhoja jauhoja tms)
pihtaa ihan kaikessa, ajaa pyörällä KESÄT TALVET SUUNTAANSA 10KM, ei kuntonsa ja hyvinvointinsa vuoksi vaan BUSSIMAKSUISSA SÄÄSTÄÄKSEEN, ostaa lapselleni vaatteita jotka melkein mahtuisivat itsenikin päälle (5v pojalle ostaa 146cm vaatteita, kun lapseni käyttää 110-116cm vaatteita).

Oikeesti se on kuin SIKA, nuolee jogurttipurkkeja niin että ne on tyhjiä, pesee paskasia tiskirättejä koneessa SÄÄSTÄÄKSEEN TMS..
Kaiken kruunaa se että vanhempani elävät 200m2 kivitalossa idyllialueella, ei todellakaan ole mitään köyhiä. En ymmärrä miten isäni ei herätä häntä TODELLISUUTEEN!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]
Toi pyöräily juttu on järkevä. Jos jaksaa polkea niin miksi maksaa bussista?

Tietenkin jogurttipurkki tyhjennetään kokonaan enenn pois heittoa.

Mitä niille tiskiräteille pitäisi tehdä? Ei ne ole kertakäyttöisiä. Vai heitätkö sinä pyyhkeetkin aina roskiin? Tietenkin ne pestään.

Kannattaa itse herärä todellisuuteen

[QUOTE="VIERAS";22235633]jos 10kpl eurosopper tiskirättejä maksaa O.99senttiä niin kyllä mun mielestä on melkoisen älytöntä pestä rättejä koneessa![/QUOTE]

Ihan sama mitä ne maksaa. Ne ei ole kertakäyttöisiä

[QUOTE="Kirsi";22237519]Tuo ei ole mitään siihen nähden että täällä joku miehensä kanssa 7000e kuussa tienaava kehui dyykkaavansa roskiksia! Pihiys on sairaus, kammottava sellainen.[/QUOTE]

Itseasiassa roskisdyykkaus on todella tervettä. Se on todella hyväksi luonnolle, se on taloudellista ja vähentää jätettä

Yhteistyössä