mitä tehdä kun pelkää miehen vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumi83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

muumi83

Uusi jäsen
20.09.2007
18
0
1
olemme miehenikanssa olleet yhdessä yli 7vuotta.. tapasin hänet kun olin 18v.
hänen vanhempansa eivät vaan ole koskaan pitäneet minusta. yksi syy on koska olen suomen kielinen ja asuin heidän mielestään huonolla paikkakunnalla.

ensimmäisen kerran kun mieheni vei minut näytille. hänen isänsä ensimmäinen kommenti oli että hänen pojallaan on kyllä ollut paljon kauniimpia tyttöystäviä ennen.. ja siitä se sitten lähti haukkumiset päin naamaa ja selän takana jopa kerran heitti minut ulos kirjaimellisesti talostaan. tässä vaiheessa olin jo lähellä luovuttaa että en enää jaksa ansaitsen parempaa... mutta rakastin liikaa.
alkuun mieheni ei edes puolustanut minua vaan antoi isänsä vain haukku minua. hänen siskonsa oli ainoa joka uskalsi sanoa vastaan. jopa äiti vain oli aina hiljaa.
tätä kaikkea kesti 4 vuotta välillä pahempana välillä vähän parempanaa sitten muutimme yhteen enä enää halunut käydä heillä oman mielenterveyteni kannalta. tapasin heitä suurinpiirtein 1kerran kuussa. ja von jo paljon paremmin.
sitten tulin raskaaksi. minulla oli vaikea raskaus koko ajan sai pelätä milloin menisi kesken onneksi sain terveen pojan joka syntyi vain kuukausi liian aikisin.. raskauden aikana sain moneen otteeseen kuulla mieheni siskolta että mieheni vanhemmat eivät haluneet minun saavan poikansa lasta.

kaikki kumminkin muuttui kun sain lapsen, yhtä äkkiä he halusivat olla osa meidän elämää. halusivat nähdä lapsensa lasta kun se nyt vielä oli poikakin ja niin isänsä näköinen... ensi alkuun suostuin näkemään kerran viikossa mieheni takia, mutta silti se ei tuntunut hyvälle. julmat katseet ja epämääräiset kommentit saivat hormoonieni lisäksi tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi heidän lähellään..
romahdin en jaksanut enää pyysin mieheltäni että en voi antaa heidän tehdä tätä minulle..
halusin suojella lastani!! mitä jos heidän käytöksensä on pahaksi lapselleni?? kun sanoin tästä miehelleni hän suuttui ja meille tuli iso riita lopulta hän sanoi ymmärtävänsä ja sovimme 2viikon välein näkevämme heitä. nyt mieheni on kutsunut heitä kylään minun ollessa töissä ja olen todella ahdistunut!!! mitä voin tehdä? pitäisikö minun vain antaa heidän tulla lasteni lähelle ja antaa menneiden olla??
en edes anna heidän pitää sylissä lapsiani koska pelkään!!!

Tuo on henkistä väkivaltaa. Sinun ei tarvitse antaa asian olla vaan tehdä miehellesi selväksi ettei tällainen käytös sovi ja että miehesi tehtävä on suojella omaa perhettään, eli sinua ja lapsia. Mikäli miehesi vanhemmat hömpsöttelevät lapsillenne ja ovat rakastavia isovanhempia ja saamaan aikaan lastenne kuulleen mollaavat sinua, antaa se väärän viestin lapsillenne. Lapset imevät vaikutteita kaikilta läheisiltä ihmisiltä ja ottavat mallia. Mikäli miehesi vanhemmat harjoittavat henkistä väkivaltaa sinua kohtaan lastenne edessä, saattavat lapsenne alkaa pitämään sitä normaalina ja jopa adaptoida käyttäytymismallin ja suosituimmat mollauslauseet. Toinen mahdollisuus on että kun lapsesi aistivat sinun pahan olosi he voivat tuntea itsensä avuttomiksi tilanteessa jossa eivät voi asiaa muuttaa. Pienikin lapsi haluaa suojella ja lohduttaa vanhempaansa, mutta kun pitäisi suojella yhtä rakasta ihmistä toiselta rakkaalta ihmiseltä. Se ei kuitenkaan ole lapsen tehtävä vaan aikuisen ja tässä tapauksessa miehesi.

Jaksamista sinulle. Toivon että miehesi tajuaa puolustaa sinua. Ellei, toivon että löydät keinot lyödä sanallisella säilällä miehesi vanhempia takaisin. Sen he ansaitsevat.

Yhteistyössä