mitä tehdä mansikoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tee piirakka. Puoli litraa piimää, 1,5 dl sokeria, 2 tl kardemummaa, 6dl jauhoja, 1dl öljyä, 1tl soodaa sekoitetaan. Kaada uunipelille. Sitten sekoita samassa kipossa 3 purkkia kermaviiliä tai maitorahkaa tai sekaisin niitä, 2 kananmunaa, mansikoita palasteltuna, 1dl sokeria, 1tl vaniljasokeria. Tämän kaadetaan taikinan päälle. Uuniin noin puoli tuntia, 200 astetta.

Mä teen kohta mansikkamoussea kääretortun väliin, sitten alkaa mansikkakakun vääntö (tosin pohjat valmiina). Ja pari litraa annan mun tyttärelle joka kohta tulee käymään tässä. Ja loput laitan pakkaseen jossakin välissä tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jauhopöllyissä:
Tee piirakka. Puoli litraa piimää, 1,5 dl sokeria, 2 tl kardemummaa, 6dl jauhoja, 1dl öljyä, 1tl soodaa sekoitetaan. Kaada uunipelille. Sitten sekoita samassa kipossa 3 purkkia kermaviiliä tai maitorahkaa tai sekaisin niitä, 2 kananmunaa, mansikoita palasteltuna, 1dl sokeria, 1tl vaniljasokeria. Tämän kaadetaan taikinan päälle. Uuniin noin puoli tuntia, 200 astetta.

Onko hyvä piirakka?

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä teen kohta mansikkamoussea kääretortun väliin, sitten alkaa mansikkakakun vääntö (tosin pohjat valmiina). Ja pari litraa annan mun tyttärelle joka kohta tulee käymään tässä. Ja loput laitan pakkaseen jossakin välissä tänään.

Tule opettamaan minulle kääretortun teko!!!Suututtaa kun olen varmaan ainut joka ei osaa kääretorttua väsätä. Lapset, ja äiti myös söisi sitä hulluna mutta kaupasta aina ostettava valmista torttua...

Alkuperäinen kirjoittaja Lotukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jauhopöllyissä:

Onko hyvä piirakka?

on. Aina uppoaa. Ja voi tehdä millä marjoilla vaan, sokeria tietysti enempi jos on kovin happamia, kuten esi. puolukat. Mansikat ja vadelmat ei paljon sokeria vaadi.

Yhteistyössä