mitä tehdä? Naisystävä minulle raskaana eikä tahdo naimisiin kanssani, eikä abortoida...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies.81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ei ole yhteistä omaa asuntoa tai asuntolainaa ja/tai yhteisiä lapsia, avosuhteesta voi lähteä kytkintä nostamalla, avioliitosta ei. Ja läheskään kaikki avosuhteessa elävät eivät tiedä, ettei heillä esim. ole asumisoikeutta puolison omistamassa asunnossa ilman kirjallista sopimusta, jos puoliso kuolee ja perikunta päättää pistää "lesken" pihalle.

Itse asiassa lähteminen on ihan yhtä helppoa molemmista suhteista - avioliiton osalta sen sijaan täytyy hoitaa byrokratia, mutta ei se edellytä sen kummempaa kuin avioeropapereiden täyttämiset. Ei tuo prosessi siis mitenkään vaikeuta eroamista saati estä niitä. ja toisaalta, miksi pitäisikään? Jos ihminen haluaa erota, niin se lienee hänen oikeutensa.

Eikä se harkinta-aika mitenkään helpota toisen suostuttelua (tuolla aiemmin väitettiin niin), siis jos toinen osapuoli haluaisi suostutella eroa hakevan muuttamaan mielensä. Ihan yhtä hyvin voi yrittää suostutella avoliitosta tai seurustelusuhteesta lähtevää. Ja ihan yhtä hyödytöntä se molemmissa tapauksissa on, jos toinen kuitenkin haluaa eron.

Se, mikä voi oikeasti vaikeuttaa eroa, on yhteinen omaisuus, joissain tapauksissa yhteiset lapset, mutta tämähän on jo eri asia eikä liity siviilisäätyyn.

Juu pakko ei ole mennä naimisiin, vaikka tietää toisen periaatteen, voi silti hankkiutua raskaaksi "vahingossa". Erittäin "reilusti" toimittu. Jos oisin ap, juoksisin kovaa karkuun, ettei nainen ehdi muuttaa mieltään ja suostua kosimtaan. Oikeasti lainmukaanhan tuossa ap:n naisen toiminnassa ei ole mitään väärää. Jos ap ei ole raukka, niin luopuu periaatteestaan ja kantaa vastuunsa, mut silti mua v*****aa, että tollai voi toimia. Ja kukapa ei tajuaisi ap:ta trolliksi ja mun vaan provosoivan :ROFLMAO::LOL: aivan yks lysti...

No, silleen todellakin voi toimia. Ei naisen tarvitse elää miehen sovinnaisen ja konservatiivisen maailmankatsomuksen mukaisesti. Miehellä voi olla periaate, että lapsi voi syntyä vain avioliittoon, mutta silloinhan hänen kannattaa omalla toiminnallaan ehkäistä tilanne, jossa kävisi jotenkin muuten. Nyt mies ei ole itse ollut täysin uskollinen periaatteelleen, vaan on ilmeisesti elänyt siinä luulossa, että "vakaumuksen" nimissä on jotenkin oikeus vaatia muita toimimaan oman tahtonsa mukaisesti.

Tässähän nyt periaatteessa kumpikin osapuoli haluaa elää tavallaan ja se on ihan ok. Ristiriitatilanne on johtunut siitä, että mies on lipsunut omasta elämäntavastaan ja tämä selkärangaton osapuoli haluaisi nyt saada toisen tekemään samoin.

Itse asiassa lähteminen on ihan yhtä helppoa molemmista suhteista - avioliiton osalta sen sijaan täytyy hoitaa byrokratia, mutta ei se edellytä sen kummempaa kuin avioeropapereiden täyttämiset. Ei tuo prosessi siis mitenkään vaikeuta eroamista saati estä niitä. ja toisaalta, miksi pitäisikään? Jos ihminen haluaa erota, niin se lienee hänen oikeutensa.

Eikä se harkinta-aika mitenkään helpota toisen suostuttelua (tuolla aiemmin väitettiin niin), siis jos toinen osapuoli haluaisi suostutella eroa hakevan muuttamaan mielensä. Ihan yhtä hyvin voi yrittää suostutella avoliitosta tai seurustelusuhteesta lähtevää. Ja ihan yhtä hyödytöntä se molemmissa tapauksissa on, jos toinen kuitenkin haluaa eron.

Se, mikä voi oikeasti vaikeuttaa eroa, on yhteinen omaisuus, joissain tapauksissa yhteiset lapset, mutta tämähän on jo eri asia eikä liity siviilisäätyyn.
Ei ole yksi tai kaksi avioparia, kun on harkinta-aikana muuttanut mieltään ja vetänyt eropaperit pois. Toki voihan avopuolisokin palata, jos puoliso huolii hänet vielä takaisin. Käytännössä jo tuo virallisten eropaperien täyttäminen saa nopeimmat pyörtämään avioeropäätöksensä.

No, silleen todellakin voi toimia. Ei naisen tarvitse elää miehen sovinnaisen ja konservatiivisen maailmankatsomuksen mukaisesti. Miehellä voi olla periaate, että lapsi voi syntyä vain avioliittoon, mutta silloinhan hänen kannattaa omalla toiminnallaan ehkäistä tilanne, jossa kävisi jotenkin muuten. Nyt mies ei ole itse ollut täysin uskollinen periaatteelleen, vaan on ilmeisesti elänyt siinä luulossa, että "vakaumuksen" nimissä on jotenkin oikeus vaatia muita toimimaan oman tahtonsa mukaisesti.

Tässähän nyt periaatteessa kumpikin osapuoli haluaa elää tavallaan ja se on ihan ok. Ristiriitatilanne on johtunut siitä, että mies on lipsunut omasta elämäntavastaan ja tämä selkärangaton osapuoli haluaisi nyt saada toisen tekemään samoin.
Totta, että ap olisi voinut varmistaa periaatteensa sillä, ettei harrasta seksiä ennen avioliittoa. Ap ja hänen vaimo olivat keskustelleet asiasta jo aiemmin. Tarina ei kerro, mitä nainen oli asiaan vastannut ennen raskaana oloa, mutta tokihan tällä ei suurta merkitystä ole, koska ainahan sitä voi mieli muuttua. Mun mielestä olisi kuitenkin ollut reilua, että nainen sanoo selkeästi jo siinä vaiheessa, kun ei vielä ole raskaana, ettei hän aio lapsen takia mennä naimisiin, kun oli tällaisen päätöksen tehnyt. Sen jälkeen ap olisi voinut sitten helposti päättää, ottaako riski ja jatkaa suhdetta vai vetäytyäkö takavasemmalle. Itse epäilen, että nainen on vastannut saadakseen seksiä jotain ympäri pyöreää, jonka ap on tulkinnut lupaukseksi avioliitosta.

4l9wl83ze2p.png

Oletko lintsannut biologian tunnit? Joka kerta kun naidaan, nainen voi tulla raskaaksi. Jos sinulle on tärkeää mennä naimisiin ennen lapsia niin miksi ihmeessä olet pannut naistasi?
Aivan!

Tämä täytyisi opettaa nuorille eikä jakaa heille kondomeja. Ehkäisypillerit tulisi kieltää muihin kuin vaivojen hoitoon. Ihmiset luottavat liikaa ehkäisyyn, oikeasti vain pidättäytyminen on tarpeeksi ja kaikki muu ehkäisy tulee unohtaa.