Mitä tehdä taaperon kanssa päivisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulkoilla. Pyöräillä (taapero kyytiin), työnnellä rattaissa, mennä puistoon keinumaan ja tekeen hiekkakakkuja, eväitäkin voi ottaa mukaan.

Mennä uimahalliin.

Käydä jossain avoimessa kerhossa tms. Tavata muita äitejä ja lapsia kotona, kahvilla, puistossa jne.

Ulkoillaan paljon kyllä, mutta välillä tuntuu että ei tehdä muuta kuin kävellään ympäri kylää ja leikitä kotona..

Uimahallia tässä kylässä ei ole =(

Kerhoissa ollaan yritetty käydä, mutta ei oikeen päästä mukaan muiden kerholaisten juttuihin, heillä on pari vuotta vanhemmat lapset ja he ovat ollu samassa ryhmässä jo useamman vuoden..Tuntuu siltä että heitä ei edes kiinosta juttella meidän kanssa =(

Harmi =(
Ite en just tuon takia suostuis asumaan missään muualla kuin isossa kaupungissa. Täällä on niin paljon ihmisiä ja avoimet päiväkodit täynnä muita äitejä lapsineen, että varmasti pääsee johonkin porukkaan mukaan.

[QUOTE="mami";26142983]Mistä niitä muita äitejä löytää?Puistoissa harvoin on muita kuin me, ja omilla kavereilla ei vielä ole lapsia..[/QUOTE]

Mä oon löytäny pari hyvää kaveria kakspulssan kautta :)

Ja pari Fb:stä äitien ystäväpalstalta

Ja jokusen kerhosta.

Täytyy vaan olla aktiivinen ja ottaa yhteyttä, mennä jutteleen, ehdottaa tapaamisia jne.

"mami" itseasiassa tiedän tunteen paremmin kuin osaat arvatakkaan. Tossa tovi sitten mieli teki maalle täältä kaupungin hälinästä ja jotenkin kuvittelin että lasten on parempi asua maalla...

No kuinkas kävikään, puistot aina tyhjänä, ei aktiviteettäjä lainkaan, ei äiti-lapsi kavereita...

Alta vuosi ja takasin kaupungissa ollaan =)

Tehkää jotain, mikä on sulle tärkeää esim. kirjastoon lainaamaan kirjoja, jumppaatte kotona, Vaunulenkille (taapero pitää huolen juomapullosta), hoidatte pihaa, siivoatte yhdessä, Käytte kirpputorilla, leivotte, laitatte ruokaa, menette retkelle, pyöräilette pitkän lenkin, linja-autoajelulle yms.

kyllä mä olettaisin että ilmojen lämmetessä puistoihin ilmaantuu muitakin lapsia. kerhot/perhekahvilta/muskarit yms on tietysti kohta jäämässä kesätauolle, mutta ens syksyä varten kannattaa ilmoittautua jos on äiti-lapsi-jumppaa, muskaria tms teidän kylässä tarjolla. kirjasto voi olla kiva paikka, riippuu tietysti miten siellä on lapsille järjestetty tilaa. ainakin sieltä saa uutta lukemista kotiin

kotona voi kuunnella musiikkia, tanssia, leikkiä laululeikkejä, esim piiri-pieni pyörii on ollut yksvuotiaiden suosiossa meillä kun siinä se leikki on niin helppo.. kotiin voi hankkia erilaisia soittimia, tamburiiin yms

yksvuotiaan kanssa voi aloitella piirtämään, maalaamaan vesiväreillä, sormiväreillä. sormiväreillä on kivoin maalailla vaippasilteen kylpyhuoneessa.. vähän myöhemmin sitten muovailua mukaan. tietysti yksivuotiaiden keskittymiskyky ei vielä ole pitkä, mutta lyhytkin taidetuokia voi olla kiva.

kylpyyn voi mennä joskus myös keskellä päivää, antaa lapsen touhuta vedessä niin kauan kuin jaksaa ja lukea itse vaikka lehteä vieressä.

uimaranta on kiva paikka kunhan ilmat lämpenee.

Tää on niin pieni kylä että en netin kautta vielä ainakaan ole löytänyt samasta kylästä porukkaa..Ja kun niitä äitejä ei vaan näy kun on kävelyllä esim. niin tuntuu vähän mahdottomalta olla aktiivinen itse =(

Ja matkat täältä on sen verran pitkiä muihin "lähi-kaupunkeihin" niin ei oikeen tuu lähdettyä niihinkään =|

Tehdään kyllä melkein kaikkia yllämainittuja juttuja, mutta tuntuu kuitenkin että vaan tehdään sitä samaa päivittäin..Kait se isoin ongelma on just se että ei ole niitä äitikavereita..Mutta kiitoksia kaikista vinkeistä kuitenkin!=)

Yhteistyössä