Mitä tehdä tämän miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä olet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mieltä olet?

Vieras
Huoh, mitähän tälläisessä tilanteessa pitäisi tehdä...

Tutustuin ihanaan mieheen n. 2 kk sitten. Ollaan tavattu n. 6 kertaa mutta joka päivä paljon viestitelty ja "juteltu" facessa. Mies reissuhommissa joten tapaamiset ovat olleet viikonloppuisin. Alku oli hyvin kiihkeää ja aamusta iltaan laitoimme viestejä. Mies on kertonut olevansa sitoutumiskammoinen.. mutta on kertonut että olen ensimmäinen jonka kanssa edes haluasi kokeilla oikeaa suhdetta.... Sitten meillä oli ensimmäinen riita... :( ihan liian aikaisessa vaiheessa.

Luulin että asia oli jo sovittu ja kunnossa, kunnes mies alkoi etääntymään. Puhuttiin kuitenkin asiasta, kertoi että tunti ahdistusta ja tuntui että haluaa pois ns. vakavemmasta suhteesta, mutta kun on miettinyt pois pääsyä niin ei edes kuitenkaan halua sitä. Tykkää kuulemma minusta todella. Ei tiedä mitä haluaa. Hetken luulin että ollaan menossa parempaan suuntaan.. kunnes mies taas etääntyy.. ei oma aloitteisesti laita minule viestejä, tai ainakin harvemmin. Kuitenkin aina vastaa minun viesteihini iloisesti. En tiedä mitä mun tarvisi tehdä? antaa miehelle tilaa olla yksin? Rohkaista häntä omilla viesteilläni? Pelkään että olen liian tyrkky jos itse aloitan keskustelut aina... harvemmin mies enää on ollut facessakaan...

olen sitä mieltä että unohda koko "mies" se ei tosta mihinkään muutu vaikka haluaisitkin sokeasti toivoa että rakkaus voittaa.. mut kokemusta on saat hakkaa päätäsi seinaan vaikka 5vuotta...

muista että toi rakastumisvaihe mikä sulla on saa sut ajattelee asiotia vaaleanpunaisten lasein läpi..
rakastuessa ihmisen aivot tavallaan huijaa itseään.. tietyillä alueilla voimistuu toiminta ja niillä alueilla jotka varottaa vaarasta vaimenee toiminta(joten rakkaus on todellakin sokeaa).

onneksi ei näköjään täysin,kun kykenet asiaa vielä ajattelemaan ns.järjellä..

Annat olla. Kerrot miehelle että vaikka ei heti huomenna tarvikaan mennä naimisiin ja hankkia viittä lasta, niin jotain sitoutumista kuitenkin odotat ja että noin et voi jatkaa.

Sitten tosiaan annat olla. Kyllähän se varmaan sun kanssa seksiä jatkaisi, jos vaan annat, mutta siihen en itse lähtisi.

Oletko varma ettei ole varattu...?

Vässykkä ei osaa/uskalla suoraan kertoa, et menee liian vakavaksi, ei halua enään jatkaa, joten tekee sen tuollee vähentämällä yhteydenottoi. Eivät nämä tyypit tuosta muutu. Säästä itses mielipahalta ja harmilta tulevaisuudessa ja unoha ukko.

En millään haluaisi luovuttaa.. pitkästä aikaa on oikeasti niin ihana mies muutoin kyseessä. Tavallaan haluaisin katsoa tämän jutun loppuun. Kysymys kuuluu pitäiskö tälläistä tapausta ns. rohkasta? Ottaa ohjat omiin käsiin? Olla itse aktiivisempi? Vai antaa miehelle aikaa? antaa hänen olla yhteydessä itse? Puheissaan tähänkin saakka vielä puhuu tulevista yhteisistä leffailloista yms...

Roikottaa sinua mukana. Exänikin puhui yhteisestä matkasta tulevaisuudessa, mutta se oli vaan hämäystä. Oikeasti pelasi selkäni takana vaikka mitä. Esitti toki koko ajan aivan ihanaa, sanoi rakastavansakin. Mutta etääntyi sitten. Kun sitten yritin ottaa ohjat käsiini, tilanne vain paheni.
Lopulta tuli ero ja sain särkyneen sydämen kun olin jo todella ehtinyt ihastua.

Tiedän miltä tuo tuntuu että haluaisi katsoa jutun loppuun, kivempihan se on katua asioita joita on tehnyt, kun tekemättä jättämiä - ainakin minun milestä. En yleensä kadu mitään, kaikesta oppii.

Mutta jos haluat katsoa tämän jutun, niin ota etäisyyttä. Anna miehen olla se joka tavoittelee sinua, siihen voi lopulta mennä todella pitkään ja voit silti särkeä sydämesi. Mutta se on ainakin mahdollisuus, oikealla asenteella.

Mikähän tuossa miehessä on niin ihanaa... Sitä jäin miettimään. Olette nähneet niin harvoin ja riidelleet ja mies ei ota yhteyttä - kuulostaa oudolta kun "suhdetta" on kestänyt 2 kk.

Mutta, sä olet selkeästi jo päättänyt mitä teet. Nyt vaan arvot että annatko ensin aikaa ja sitten alat rohkaista vai toisin päin.

Entäpä jääkö sulle hampaankoloon, jos saatkin tuon miehen roikkumistaktiikalla? Että sä et sitten loppujen lopuksi oikein ole varma halusiko se mies sut vai tottuiko se vaan suhun.

[QUOTE="vieras";29202383]Mikähän tuossa miehessä on niin ihanaa... Sitä jäin miettimään. Olette nähneet niin harvoin ja riidelleet ja mies ei ota yhteyttä - kuulostaa oudolta kun "suhdetta" on kestänyt 2 kk.

Mutta, sä olet selkeästi jo päättänyt mitä teet. Nyt vaan arvot että annatko ensin aikaa ja sitten alat rohkaista vai toisin päin.

Entäpä jääkö sulle hampaankoloon, jos saatkin tuon miehen roikkumistaktiikalla? Että sä et sitten loppujen lopuksi oikein ole varma halusiko se mies sut vai tottuiko se vaan suhun.[/QUOTE]

Mies oli aivan unelma siihen saakka, kunnes syntyi tämä riita. Riita johtui täysin musta itsestäni ja oli aivan turha. Olen myös miettinyt vaikuttaako tämä kuitenkin taustalla vieläkin miehen ajatuksiin :/ Jos näin on ja etääntyminen johtuukin tästä riidasta niin en tiedä pitäisikö mun itse olla se aktiivisempi osapuoli...

Roikottaa sinua mukana. Exänikin puhui yhteisestä matkasta tulevaisuudessa, mutta se oli vaan hämäystä. Oikeasti pelasi selkäni takana vaikka mitä. Esitti toki koko ajan aivan ihanaa, sanoi rakastavansakin. Mutta etääntyi sitten. Kun sitten yritin ottaa ohjat käsiini, tilanne vain paheni.
Lopulta tuli ero ja sain särkyneen sydämen kun olin jo todella ehtinyt ihastua.

Tiedän miltä tuo tuntuu että haluaisi katsoa jutun loppuun, kivempihan se on katua asioita joita on tehnyt, kun tekemättä jättämiä - ainakin minun milestä. En yleensä kadu mitään, kaikesta oppii.

Mutta jos haluat katsoa tämän jutun, niin ota etäisyyttä. Anna miehen olla se joka tavoittelee sinua, siihen voi lopulta mennä todella pitkään ja voit silti särkeä sydämesi. Mutta se on ainakin mahdollisuus, oikealla asenteella.

Olen myös miettinyt ihan samaa..onko kuvioihin tullut jokin mielenkiintoisempi nainen ja siksi vetäytyy... kumpa tietäisin mistä on kyse... siitä riidasta, mielenkiinnon lopahtamisesta, sitoutumiskammosta vai mistä :(

[QUOTE="vieras";29201786]Annat olla. Kerrot miehelle että vaikka ei heti huomenna tarvikaan mennä naimisiin ja hankkia viittä lasta, niin jotain sitoutumista kuitenkin odotat ja että noin et voi jatkaa.

Sitten tosiaan annat olla. Kyllähän se varmaan sun kanssa seksiä jatkaisi, jos vaan annat, mutta siihen en itse lähtisi.

Oletko varma ettei ole varattu...?[/QUOTE]

Ei ole varattu :)

Jos haluat samaa käytöstä koko sen ajan kun tapailette niin pidä mies. Ei tule tuosta muuttumaan ja tuo sitoutumiskammo tekee tuota että välillä etääntyy ja välillä lähenee ja niin eespäin kunnes bongaa toisen misun.

• Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mieltä olet?;29202598:
Olen myös miettinyt ihan samaa..onko kuvioihin tullut jokin mielenkiintoisempi nainen ja siksi vetäytyy... kumpa tietäisin mistä on kyse... siitä riidasta, mielenkiinnon lopahtamisesta, sitoutumiskammosta vai mistä :(
Meilläkin oli riita, johtui minusta. MUTTA se taas johtui siitä että hän oli alkanut käyttäytyä siten että tunsin oloni todella epävarmaksi. Siinä vaiheessa hän otti sitten varmaan jonkun muun siihen kylkeen. Myöhemmin syytti tietysti minua ja tätä riitaa.
Hei camoon, eihän nyt yksi riita mitään tee jos on kiinnostunut/valmis sitoutumaan.

Mutta jos on jo alkujaan sitä tyyppiä että haluaa kontrolloida, jos ei yhtä pysty tarpeeksi, niin ottaa toisen..
Pitää lähellä, mutta sitten kaukana.
Ei sellaisten ihmisten kanssa vaan rakenneta mitään suhdetta.

Toivottavasti miehesi on vaan hieman epävarma. Silloin ei kuitenkaan mikään ohjien ottaminen auta. Anna tilaa.

[QUOTE="vieras";29202658]Millaista asiaa riita koski?[/QUOTE]

Mustasukkaisuutta :( Jonka jälkeen hän perääntyi... ja myöhemmin silloin kertoi syyksi että pelkää että olen liian mustasukkainen

Meilläkin oli riita, johtui minusta. MUTTA se taas johtui siitä että hän oli alkanut käyttäytyä siten että tunsin oloni todella epävarmaksi. Siinä vaiheessa hän otti sitten varmaan jonkun muun siihen kylkeen. Myöhemmin syytti tietysti minua ja tätä riitaa.
Hei camoon, eihän nyt yksi riita mitään tee jos on kiinnostunut/valmis sitoutumaan.

Mutta jos on jo alkujaan sitä tyyppiä että haluaa kontrolloida, jos ei yhtä pysty tarpeeksi, niin ottaa toisen..
Pitää lähellä, mutta sitten kaukana.
Ei sellaisten ihmisten kanssa vaan rakenneta mitään suhdetta.

Toivottavasti miehesi on vaan hieman epävarma. Silloin ei kuitenkaan mikään ohjien ottaminen auta. Anna tilaa.

Sitä mietinkin jos hän on muuttunut epävarmaksi kun on huomannut että suhde alkaa syveneen..siksi mietin että onko parempi olla niin että minusta ei itse kuulu, vai pidänkö juttua enemmän yllä..jos en pidä niin päteekö sanonta: Poissa näkyvistä, poissa sydämestä..tai jotain sellaista...

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mieltä olet?;29202691:
Mustasukkaisuutta :( Jonka jälkeen hän perääntyi... ja myöhemmin silloin kertoi syyksi että pelkää että olen liian mustasukkainen
Meillä oli ihan sama juttu! :D

..paitsi että lopulta sille oli syynsä, en yleensä ikinä ole mustasukkainen. Mutta tämä mies petti - luultavasti jo pitkään.

Luota vaistoosi. Jo alku on jo tuollainen niin ota etäisyyttä. Se ei vaikuta mitään, jos mies on oikeasti kiinnostunut.

Kuulosti niin tutulta!

Meidän tapauksessa mies oli vasta eronnut,saanut pahasti siipeensä kuten myös edellisessä suhteessaan joten usko parisuhteeseen oli kovin kärsinyt...mieli oli kovin kyyninen ja pessimistinen.
Tapailtiin aikamme vähän sellaisissa eipäs-juupas meiningeissä,kunnes tahdoin tietää missä mennään.
Mietinnän jälkeen sanoi ettei tahdo parisuhdetta.
Oltiin viikko,pari ominemme.
Sitten kirjoitin hänelle pitkän meilin tuntemuksistani,hän vastasi jne jne....ja kuinka ollakaan,yhtenä päivänä minua odotti viesti jossa kysyttiin että mitäpä olet mieltä jos katottais tuleeko meistä mitä?

Kyllä meistä tuli.4 vuotta on aikaa tuosta...

Että näinkin voi käydä :)

[QUOTE="miimuli";29202832]Kuulosti niin tutulta!

Meidän tapauksessa mies oli vasta eronnut,saanut pahasti siipeensä kuten myös edellisessä suhteessaan joten usko parisuhteeseen oli kovin kärsinyt...mieli oli kovin kyyninen ja pessimistinen.
Tapailtiin aikamme vähän sellaisissa eipäs-juupas meiningeissä,kunnes tahdoin tietää missä mennään.
Mietinnän jälkeen sanoi ettei tahdo parisuhdetta.
Oltiin viikko,pari ominemme.
Sitten kirjoitin hänelle pitkän meilin tuntemuksistani,hän vastasi jne jne....ja kuinka ollakaan,yhtenä päivänä minua odotti viesti jossa kysyttiin että mitäpä olet mieltä jos katottais tuleeko meistä mitä?

Kyllä meistä tuli.4 vuotta on aikaa tuosta...

Että näinkin voi käydä :)[/QUOTE]

Ihana, että näinkin voi olla :) Toivon itse tässä tässä mun jutussa kävisi myös noin hyvin..

Lisäyksenä vielä.... itsestäni on alusta saakka tuntunut että tämä mies on vetänyt tätä tapailua yms..vakavempaan suuntaan mitä itse alkujaan edes ajatellut. Hän on käyttänyt aika alkuvaiheessa sanoja: suhde, yhtenäinen tulevaisuus, tykkään susta, ja ehdottanut useammin tapaamisia... nämä kaikki siis ennen tätä riitaa. Mietin että, jos onkin niin että on tajunnut että hän on itse vetänyt tämän jutun vakavemmaksi kuin itse edes ymmärsi....

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mieltä olet?;29202927:
Ihana, että näinkin voi olla :) Toivon itse tässä tässä mun jutussa kävisi myös noin hyvin..

Meillä miehen kanssa oli ihan eri lähtökohdat tähän suhteeseen,nyt jälkeenpäin ymmärrän kyllä hänen varovaisuutensa...silloin se tuntui pahalta kun olin NIIN rakastunut enkä tajunnut että mikä mättää...

Olen tosi onnellinen että kirjoitin hänelle sen meilin jossa tilitin kaikki tuntoni,siitähän se kaikki käynnistyi uudestaan.
Nyt meillä ihan normiarkea...mutta myös rakkautta..paljon paljon rakkautta :)

Yhteistyössä