Mitä tehdä "väkivaltaisen" taaperon kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahden äippä

Vieras
Meidän neiti on tosi kova nipistelemään ja puremaan eikä siihen auta, vaikka kuinka tiukkaan äänen sävyyn kieltää tekemästä. Uhrina toimi aluksi oikeastaan vaan minä, mutta nyt myös osansa saavat esim. isukki ja mummo. Voimaa alkaa jo neidillä ihan mukavasti olemaan niin voin sanoa, että sattuu ihan pirusti kun tämä meidän neiti tarraa molemmin käsin kasvoista kiinni ja alkaa repimään. Kieltäminen on hänen mielestä lähennä huvittavaa. Ja kun hyvä sauma tulee niin myös hampaat ovat käytössä ihan päivittäin. Alkaa kohta hermo mennä kun tuntuu ettei kieltämisestä ole yhtikäs mitään apua. Oisko mitään vienkkejä ?

Minkä ikäinen tuo lapsi on? Puhuuko?
Meidän 1v8kk on alkanut läpsimään :( Ei puhu vielä mitään, joten purkaa oloaan tai turhautumista sitten kait noin? Esikoinen taas "harrasti" tuota puremista (meni ajastaan ohi ihan itsekseen, vaikka kiellettiin noin miljoona kertaa...)

En tiedä mikä siihen auttaa. Aika kait. Kyllä meilläkin kielletään läpsimiset ym mutta lapsi vain pyytää anteeksi (halaa) ja kohta läpsii uudestaan. Varsinkin pienempiä lapsia tai ikätovereitaan tuntuu sorsivan kaikken eniten!

Ota käsistä tiukasti kiinni ja sano jyrkästi ei. Purtaessa leuasta tms. ja katso kiukkuista silmiin. Toinen on toi aresti mikä puree, meillä 2,5v tyttö ja meillä aresti paikkana on penkki, yleensä vielä istun mukana tai sitten toisella penkillä edessä ja nostan miljoona kertaa paikalleen ja niin kauan siinä ollaan että ollaan nätisti. Eli tohon alkuun kun viedään arestiin selitetään rauhallisesti että minkäö takia. Sitten kun on jonkin aikaa istunut nätisti ja itkut itketty, otan käsistä kiinni ja katson silmiin eli yleensä olen lapsen edessä polvilla eli katsetaso on sama, jutellaan asiasta miksei niin voi tehdä ja sitten pyydetään anteeksi tai viedään vaikka pyörä takavarikkoon yms. mutta anteeksipyyntö pitää suorittaa itse ja edelleen meillä on se silitys, vaikka nykyään osaisi puhuakin.

Tuon ikäisen lapsen toiminta vain estetään ja samalla kielletään. Vaatii sata ja taas sata kieltoa toistona, mutta ennenpitkää huono käytös jää pois. Eli esto tarkoittaa tietysti siis käsistä kiinni pitämistä.

Minä olen ollut kuulemma pienenä tyttönä kova puremaan.Uhreja oli välillä isoveli välillä äiti :ashamed: Äiti oli sitten kerran purrut takaisin minua suutuspäissään kun olin puraissut palan sen olkapäästä ja siihen oli loppunu meikäläisen puremiset :laugh: mutta en kyllä välttämättä suosittele tätä keinoa,ehkä :D

Yhteistyössä