Mitä tehdä vanhoille Artekin tuoleille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Mulla on 6 vanhaa Artekin tuolia, koivuvaneri rungot ja mustaa keinonahkaa pääliset. Ne vaan on todellakin kamalan näköiset jo, päälisistä suurimman osan muksut on kaivanu irti, sitä kun on ollu kiva nyppiä kun on pieni halkeama pintaan tullu...
Nyt mä sitten mietin, että revinkö pääliset irti ja maalaanko tuolit, vai heitänkö pois koko hökötykset.
Onko sitten enää edes minkään arvosia, kun ne on maalattu?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Älä maalaa. Vie jollekin huonekalujen entisöijälle.

products.html

Ne on noita, mutta niissä on pehmuste.
Siskolla on samoja (koko suvulla on, ne on yhden opiskelija-asuntolan rempasta roskiksesta dyykattu :whistle: ) ja se repi niistä päälliset pois ja maalasi keittiöönsä sopivaksi.
Mut koska ne on roskiksesta dyykattu, en mä niitä entisöijälle taida raaskia viedä ja varmaan samalla hinnalla sais jo uudetkin, mitä entisöijä ottaa hionnasta ja uudelleen lakkauksesta. Sitäpaitsi meillä on puutyöverstas tuossa pihalla, eli kaikki tarvittavat työkalut löytyy, vaikka halli onkin pääasiassa rakennettu vähän muuhun tarkotukseen kun huonekalujen entisöintiin :D

Pöh, kva ei näy. Koitetaas lisätä linkki: http://www.artek.fi/fi/products.html?Id=69

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Älä maalaa. Vie jollekin huonekalujen entisöijälle.

products.html

Ne on noita, mutta niissä on pehmuste.
Siskolla on samoja (koko suvulla on, ne on yhden opiskelija-asuntolan rempasta roskiksesta dyykattu :whistle: ) ja se repi niistä päälliset pois ja maalasi keittiöönsä sopivaksi.
Mut koska ne on roskiksesta dyykattu, en mä niitä entisöijälle taida raaskia viedä ja varmaan samalla hinnalla sais jo uudetkin, mitä entisöijä ottaa hionnasta ja uudelleen lakkauksesta. Sitäpaitsi meillä on puutyöverstas tuossa pihalla, eli kaikki tarvittavat työkalut löytyy, vaikka halli onkin pääasiassa rakennettu vähän muuhun tarkotukseen kun huonekalujen entisöintiin :D
Artekin tuolit maksaa uutena hunajaa ja oravannahkoja. Systeri meinasi heittää vanhat artekkinsa pois ja ostaa uudet tilalle, mutta muuttikin mielensä, kun uuden tuolin hinta oli pari tonnia kappale.

Selvitin sit uteliaisuuttani noiden hinnan. Puun värisenä 195 euroa, valkoisena 230 euroa. Jos maalais ne rungot valkoisiksi ja istuimet mustiksi ja sit tekis pöydän, jossa valkoiset jalat ja musta päälinen. JOku vois vaikka luulla, että ne on aidot :D

Yhteistyössä