Mitä tehdä vauvan ranttuilun kanssa? (syömisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Meidän vauva (vajaa 11kk) taitaa olla ranttuilija.. Äskenkin oli selvästi nälkä, mutta ruoka ei kelvannut, maisteli vähän ja sitten vaan käänsi päänsä pois, kun yritin tarjota lisää. Miten toimia? Tarjota jotain mitä se syö vai jättää se ruokailukerta sikseen? Vauva on aika huono syömään ja päivässä saattaa mennä tod. vähän ruokaa alas. Tissitellään vielä..

Tietyt on, mitä vauva tykkäisi syödä, esim. porkkana-peruna-kukkakaali-liha-sose. Annanko sitä toistuvasti vai yritänkö antaa myös uusia? Olen koittanut monipuolisesti maistattaa uusia makuja, pääosin teen ruuan itse. Jonkinverran kaupan ruokia, esim. reissussa. Ihan pienenä maisteli/söi kyllä aika hyvin kaikkea, mutta nyt parin viime kuun aikana on tullut tämä, ettei syökään enää kuin tiettyjä vain. Harmittaa kovasti :(

Olisiko esim. äsken täytynyt kaivella se tuttu sose esiin, kun tarjottu ei kelvannut?

ei tartte kaivella tuttuja makuja..
jos oikein muistan niin uuteen makuun tottuminen tarvitsee n. 100 maistamista.. ts. sata kertaa suhteellisen lyhyellä aikavälillä (2 viikkoa), jotta maku ei tunnu pahalta. voit antaa pääasiassa tuttuja ruokia ja joka kerta vaikka pari lusikallista sitä vierasta makua johon pitäisi oppia. pikkuhiljaa muutat suhdetta siten että joku kerta annos on kokonaan "uutta" makua

Onko oma lusikka kädessä,meil ei suostunut syömään jos ei itse saanut sekotella ruokaa lautasella.Tai sit leipää tai esim. kurkkupala omaan käteen ja voit aina välissä laittaa ruokaakin suuhun. Nämä auttoivat meillä joinain päivinä. Älä ala tarjoamaan vain pelkästään lempiruokia.

Yhteistyössä