O
Outolempi
Vieras
Ystäväni on ollut pitkään lapsettomuushoidoissa. Kun minä olin rasakaana, hän ilmoitti, ettei voi pitää minuun pitään yhteyttä, välillä taas olisi halunnut että minä pidän yhteyttä, ei halunnut puhua raskaudestani, ei halunnut nähdä, tilanne oli siis todella vaikea. Saattoi kuitenkin soittaa todetakseen, että minä en voi ymmärtää miten vaikeaa hänellä on, ja että hän ei sitten IKINÄ tule lasta saamaan. No, nyt hän on tullut raskaaksi pari kuukautta sitten. Minulle tekee tilanteesta vaikean se, että nyt "kelpaisin" taas ystäväksi. Nyt voisin osallistua yhteisiin tilaisuuksiin, nyt voisimme nähdä ja hän haluaa soitella ja kysellä raskaudesta ja kertoa kaikki yksityiskohtiaan myöten. Minä olen ilmeisen pikkusieluinen, sillä asia ottaa minua päähän. Tiedän, että pitäisi vain iloita toisen puolesta, mutta kun silloin, kun minä olisin tarvinnut ystävää, hän sai kieltäytyä, tuntuu todella siltä, että nyt kelpaan, ennemmin en. En haluaisi puhua asiasta ystäväni kanssa, sillä se olisi tässä vaiheessa hankalaa, raskauden tunnemyrskyihin en haluaisi hänelle aiheuttaa yhtään enempää mielipahaa. Voisinko vain hienovaraisesti himmata ystävyyttämme hetkeksi? Ehkä myöhemmin sitten voisin paremmin jakaa asioita taas. VAi mitä teen?