Mitä tehdä?"ystäväni" on pulassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
mieheni veli seurusteli puolisen vuotta tytön kanssa.Nyt heillä on mennyt poikki ja tämä tyttö yritti itsaria onnistumatta viikonloppuna.
Tyttö soitti minulle ja kertoi että minä ja toinen hänen ystävänsä ollaan ainoat jotka tietää.Edes mieheni veli ei tiedä tapahtuneesta.
Miten voin auttaa tätä uutta ystävääni.Olemme tunteneet myös vain sen puoli vuotta.

Yrittikö itsemurhaa eron takia?

valitettavasti näitä riittää jotka tuolla keinoin yrittää kiristää toista jatkamaan:(

Yritäpä saada tämä ihminen hakemaan jonkin sortin keskusteluapua mielenterveystoimistosta esimerkiksi. Mene vaikka kaveriksi jos ei yksin lähde. Ei ole tervettä tuollainen.

Kyllä tuo hätähuudolta kuulostaa. :|
Kuunteleminen ja asioiden puhuminen auttaa.
Kuka tahansa voi lopettaa elämänsä. Tärkeää on kuitenkin että on joku jolle voi puhua avoimesti ja avautua, ettei patoa kaikkea sisälle.
Itseääsi et ainakaan saa syyttää, jos menee tekemään jotain.
Hyvä kuulla että olet huolissasi. Ei se aika kuinka kauan on tuntenut, vaan se miltä tuntuu että toinen on luotettava.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Kyllä tuo hätähuudolta kuulostaa. :|
Kuunteleminen ja asioiden puhuminen auttaa.
Kuka tahansa voi lopettaa elämänsä. Tärkeää on kuitenkin että on joku jolle voi puhua avoimesti ja avautua, ettei patoa kaikkea sisälle.
Itseääsi et ainakaan saa syyttää, jos menee tekemään jotain.
Hyvä kuulla että olet huolissasi. Ei se aika kuinka kauan on tuntenut, vaan se miltä tuntuu että toinen on luotettava.

:hug:

hänen kanssaan olen puhunut asiasta.Viimeks perjantaina tää ystävä oli meillä ja juteltiin paljon asioista.sitten lauantaina oli ollut jossain viihteellä ja yrittänyt itsarii.soitti sunnuntaina todella hätääntyneenä.
En tiedä miten hänelle voisi sanoa kauniisti että haeppas nyt apua
En viitsi edes mieheni veljelle kertoa asiasta.vai pitäisikö?

Älä kerro sille miehen veljelle, vaan yritä auttaa muuten. Jos miehesi veli reagoi asiaan ja lohduttelee yms. tätä naista, nainen saa käsityksen, että itsarilla uhkaamalla saa miehen takaisin, oli hänen alkuperäinen aikeensa sitten mikä hyvänsä.

Juu, ei se mies sillä tiedolla voi auttaa.
Mielestäni lisäis vaan pökköä pesään. :/
Eikä sun tarvtse sitä kauniisti sanoa että hän tarvii apua. Sanot sen juuri kuten näet asian.Se vois ollakki hyvä että joku keneen hän uskoo, sanoo totuuden jota itse ei näe.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Älä kerro sille miehen veljelle, vaan yritä auttaa muuten. Jos miehesi veli reagoi asiaan ja lohduttelee yms. tätä naista, nainen saa käsityksen, että itsarilla uhkaamalla saa miehen takaisin, oli hänen alkuperäinen aikeensa sitten mikä hyvänsä.

mä vaan pelkään sitä kun mieheni veljellä on lapsi edellisestä suhteesta,että jos tää sen uus/ex on näin tasapainoton niin voiko tuosta elämästä tulla mitään?Koska lapsi kuitenkin on isällään viikoittain.

Sen verran vakavasta asiasta on kyse että ehdottomasti on kerrottava miehen veljelle. Itsemurhan suunnittelu ja sillä uhkailu ajaa yli esim. lääkärin vaitiolovelvollisuudenkin. Lisäksi kannattaa ottaa yhteys esim. terveyskeskukseen ja kertoa asiasta sekä kysyä neuvoa miten toimia. Jos ko. henkilö toteuttaisi aikeensa, on henkinen taakka liian raskas kannettavaksesi. Parempi katsoa (eli toimia vaikka turhaankin) kuin katua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen verran vakavasta asiasta on kyse että ehdottomasti on kerrottava miehen veljelle. Itsemurhan suunnittelu ja sillä uhkailu ajaa yli esim. lääkärin vaitiolovelvollisuudenkin. Lisäksi kannattaa ottaa yhteys esim. terveyskeskukseen ja kertoa asiasta sekä kysyä neuvoa miten toimia. Jos ko. henkilö toteuttaisi aikeensa, on henkinen taakka liian raskas kannettavaksesi. Parempi katsoa (eli toimia vaikka turhaankin) kuin katua.

tää miehen veli on ihminen joka inhoaa jos toisten asioihin puututaan,mä en tiedä miten se reagoi jos meen sille kertomana.pahimassa tapauksessa suuttuu ja sitten suuttuu myös tää "ystävä"
todella paska tilanne oikeasti! :(

Yhteistyössä