mitä tehdä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
poika 1.5v on alkanut yöllä ihan mahdottomaksi.. kun heräilee itkemään maitoa niin sen jälkeen en saisi huoneesta poistua.. joten olen sitten päätynyt nukkumaan lattialla kun ei poika muuten jatka uniaan.. miten saada taas unirauha meille molemmille...
syynä saattaa olla mun 6 yövuoron putki joka aiheutti pojalle hylkäämispelon.. mutta miten tän sais nyt loppumaan..
varmaan moni ajattelee että siirrä sänky oman sängyn viereen mutta poika siirrettin omaan huoneeseen 5kk kun nukuttiin niin levottomasti samassa huoneessa.. sekä poika että minä häiriinnytään toiistamme.. siis normali oloissa.. ja vieressä ei nuku, jos yöllä otan sen viereeni huudon takia niin alkaa leikkiä ja riehua siellä...
eli mitä tehdä, mikä avukis.. mun selkä ei kestä lattialla nukkumista enää montaa yötä..

no siinäpä se kun selkeästi herää nälkään... ei suinkaan joka yö.. mutta on hoikka lapsi ja painoa tulee huonosti, jos ei syö päivällä kunnolla niin varmasti yöllä tulee nälkä j näin ollen herää siihen... ihan niinkuin minäkin.. nälkäisenä on vaikea nukkua...
ja nyt siis ongelma on tuo ettei huoneesta saa poistua.. aluksi teki sitä päiväunilla ja illalla nukkumaan mennessä myös mutta se kesti vain pari päivää sen mun työputken jälkeen.. tuo yöllö huutaminen on nyt kestäny viikon.. ja huutaa siis ihan paniikissa kun lähden huoneesta.. vaikka näyttäisi jo nukahtaneen niin havahtuu siihen kun lähden huoneesta..

Mutta kyllä tuon ikäisen pitää nukkua jo ilman yösyömistä tai ainakin nyt pitää alkaa siihen opettamaan. Mulla on molemmat olleet ja ovat pieniä ja siroja, keskosina kun ovat syntyneet. Mutta eivät silti tuon ikäisenä enää yöllä ole syöneet. Se on lapsellasi varmaan ihan tapa että herää yöllä syömään. Kokeile vaan sitä vesijuttua. Toivottavasti auttaisi!

Selitä illalla että "sinä X nukut omassa sängyssä ja äiti omassa sängyssä, olen täällä vaikka en nuku sun vieressä"... samaten yöllä kun herää selität että "olen täällä hetken, sitten menen takaisin omaan sänkyyn nukkumaan..." pikkuhiljaa oppii luottamaan siihen että nukkuu yksin...
Syökö poika iltapuuroa tms. ennen nukkumaanmeno? sillä kyllä pärjää yön yli... jos ei muuta niin vähennä pikkuhiljaa maidonmäärä yöllä jos oppis nukkumaan ilman...
tai sitten kokeilet vaihtaa veteen... jos on vain jano??