Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Totesimme mieheni kanssa että kaupungissa on ihan liian kallista asua. Meillä olisi vaihtoehto muuttaa mieheni kotipaikkaan, mutta se on keskellä ei mitään ja minulla ei ole ajokorttia. Miehellä työmatka olisi melkein 200km joten hän joutuis olemaan maanantaista perjantaihin poissa kotoa.

Mieheni kotipaikka on tosiaan keskellä ei mitään. Kaupat ym on 18 km päästä. Naapureita ei ole lähimaillakaan. Meillä on kohta 4-vuotias lapsi, kaksi koiraa ja yksi hevonen.
Toki appiukko asuu naapurissa (talo on tavalaan paritalo), joten hän voi käyttää tarpeen tullen kaupassa. MUTTA, jos appiukolla sattuu olemaan pitkä vapaa, niin hän voi ihan hyvin ratketa juomaan ja silloin ei ole ketään joka kaupassa käyttää. Nykyään hän on muutenki aika väliinpitämätön, varsinki jos on ottanut jotain.

Sanokaa minulle, että kyllä minä pärjään siellä metän keskellä yksikseen lapsen ja elukoitten kanssa. Tarvitsen kannustusta!!

Minä taas tykkään asua keskellä ei mitään, mutta pelottaa tuo ku itellä ei oo ajokorttia, että miten selvitään. Ja miten yksin ehin kaikki hommat hoitaa.. Puita tehä, tapetteja repiä, pihahommia tehä, hevonen liikuttaa ym.

Alitajunnassa tiedän, että pärjään minä!! Mutta sitten kumminki on kokoajan mielessä että miten pärjään ja pärjäänköhän varmasti... :(

No sitten menet reippaasti autokouluun! Itsellänikin on tuo kortti ollut enemmän teoreettisesti kuin käytännössä mutta tuossa tilanteessa helpottaa elämää kummasti jos vaan ottaa ja opettelee ajamaan. Aluksi se on epämiellyttävää mutta siihen tottuu :) Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja a:
No sitten menet reippaasti autokouluun! Itsellänikin on tuo kortti ollut enemmän teoreettisesti kuin käytännössä mutta tuossa tilanteessa helpottaa elämää kummasti jos vaan ottaa ja opettelee ajamaan. Aluksi se on epämiellyttävää mutta siihen tottuu :) Tsemppiä!

Tarkoitus onki mennä autokouluun, mutta en tiedä että kuinka nopeasti sen saan ku sinne autokouluunki on matkaa sen 18 km, niin miten pääsen teoriatunneille. Osaan kyllä autolla ajaa.. On tullut mettäauto tietä ajettua.

Kannattaa miettiä, jos ei ole oikeasti kokemusta korvessa asumisesta. Se on varsinkin talvisaikaan aika...noh...pimeää, yksinäistä ja ehkä vähän kolkkoa. Kesät nyt tietysti menee. Jos päätätte muuttaa ajokortti ja auti on kyllä sulle ihan ehdoton! Itse siis lapsuuteni maaseudulla asunut
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja en lähtis:
Aina yksin pienen lapsen kanssa juopon appiukon kanssa samassa talossa,oma mies aina pois.
En todellakaan lähtisi.

En sanois appiukkoa juopoksi. Se ei ota jos on esim. kahen päivän vapaa, mutta jos on pitempi vapaa niin silloin alkaa aika varmasti ottamaan ja on kyllä sitten useamman päivän päissään.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Kannattaa miettiä, jos ei ole oikeasti kokemusta korvessa asumisesta. Se on varsinkin talvisaikaan aika...noh...pimeää, yksinäistä ja ehkä vähän kolkkoa. Kesät nyt tietysti menee. Jos päätätte muuttaa ajokortti ja auti on kyllä sulle ihan ehdoton! Itse siis lapsuuteni maaseudulla asunut
:wave:

Tuttua puuhaa on minulle asua keskellä ei mitään. :D Elämäni ensimmäiset 15 vuotta asuin maalla. Ja sen jälkeen oon pikkukylissä asunnu, nyt sitten asun "suurkaupungissa". Ainaki minusta tuntuu :D

No voithan joko hankkia sen kortin tai toisaalta kortin+toisen auton pitämisen hinnalla ajat kyllä aika pitkään taksilla kauppaan tarvittaessa.
Mä kyllä miettisin tuota samaa kun nimim. en lähtis; millainen se appiukko on kun sillä on putki, paljonko se vaikeuttaa sun elämää? Vaikka sitä ei tapahtuis usein, se voi viedä hulluuden partaalle, nimenomaan se välinpitämättömyys kaikkea kohtaan, joka siitä seuraa ja joka on olemassa silloinkin kun on selvä!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No voithan joko hankkia sen kortin tai toisaalta kortin+toisen auton pitämisen hinnalla ajat kyllä aika pitkään taksilla kauppaan tarvittaessa.
Mä kyllä miettisin tuota samaa kun nimim. en lähtis; millainen se appiukko on kun sillä on putki, paljonko se vaikeuttaa sun elämää? Vaikka sitä ei tapahtuis usein, se voi viedä hulluuden partaalle, nimenomaan se välinpitämättömyys kaikkea kohtaan, joka siitä seuraa ja joka on olemassa silloinkin kun on selvä!

Joo ja kun on itse juopon kanssa elänyt ja tietää miten hankalaksi voi ihminen juovuspäissään heittäytyä niin mä en kyllä pienen lapsen kanssa lähtis.Se lapsikin pelkää kun appiukko siinä päissään pyörii nurkissa sitten aina.Eikä mitään tukea ja turvaa jos jotain sattuu.

En muuttaisi. Tuossa on paljon huolestuttavia yhtälöitä kun alkaa miettimään (appiukko juo lasten nähden, mahdolliset autovaikeudet, liian pitkät työmatkat ja etäisyys perheestä = pettämisen mahdollisuus jne.). Mikä on teille "liian kallista"? Meillä asutaan kaupungissa vuokralla ja vaikka kalliiksi tulee, emme valita. Asuminen on kuitenkin aika iso juttu ja tärkeä sellainen...

Alkuperäinen kirjoittaja attt:
En muuttaisi. Tuossa on paljon huolestuttavia yhtälöitä kun alkaa miettimään (appiukko juo lasten nähden, mahdolliset autovaikeudet, liian pitkät työmatkat ja etäisyys perheestä = pettämisen mahdollisuus jne.). Mikä on teille "liian kallista"? Meillä asutaan kaupungissa vuokralla ja vaikka kalliiksi tulee, emme valita. Asuminen on kuitenkin aika iso juttu ja tärkeä sellainen...

Sen tiedän, että mieheni ei pettäis missään nimessä! Sitä en tosiaankaan pelkää.
No jos 700? menee vuokraa (asutaan kaksiossa) ja siihen vielä 300? hevosen tallipaikka, niin kyllä mun mielestä 1000? on liian kallista.
Jos sinne miehen kotipaikkaan muutetaan niin ei tuu muita asumiskustannuksia kuin sähkölasku ja se on 50?/kk. Ja hevoselle on siinä pihassa talli, joten hevoseen ei menis ku noin 100?/kk (ruuat ym.)

Yhteistyössä