Mitä tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niintainäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niintainäin

Vieras
Asun lasten kanssa yksin vanhassa talossa maalla. Miesystävä teki keittiöremppaa omasta halustaan viime syksynä täällä. Talvella viemäri lakkasi totaalisesti vetämästä. Kerran hän tuli sitä katsomaan ja aukaisi, mutta sai hirveän raivarin, kun vedet levisivät lattialle ja lapsetkin olivat häiriöksi. Hän epäili, että viemäri on jäässä ja annetaan sulaa.

Kertaakaan en ole valittanut, kuinka hankalaa on toimia keittiössä. Itse olen sitä yrittänyt rassata, tuloksetta. Mies on käynyt täällä harvoin, eikä halua edes kahvia keittää, kun pitäisi käydä vessassa hakemassa vettä. Suuttui siitäkin kerran, kun ei täällä kuulema saa koskaan tarpeeksi kahvia, eikä tosiaan viitsi ruveta keittiössä touhuamaan, kun ärsyttää viemäri.

Putkimiestä en saa kutsua, koska oikeasti katson vain putkimiestä "sillä silmällä". Tietenkään asia ei ole näin, mutta hän kokee niin ja on tehnyt asian täysin selväksi. Kun hän tulee tänne, katsoo hän jalan- ja autonjälkiä, ettei täällä vain ole kukaan käynyt tämän tai minkään muunkaan asian takia. En kyllä uskalla hänelle kertoakaan ja yritän pärjätä mahdollisimman yksin, mutta nyt haluaisin jo vähitellen jonkun katsomaan viemäriä. En kuitenkaan tosiaan uskalla ottaa asiaa puheeksi, mutta toisaalta en uskalla pyytääkään tänne ketään "ilman lupaa".

Toivottavasti tämä ei kuulosta provolta, koska näin ei ole, vaikka klassisesti putkimiehestä onkin kyse.

Miehen mielestä minä olen syypää esim.siihen, ettemme asu yhdessä ja siksi häntä eivät kaikki mun arjen ongelmat kiinnosta. Mun suurin ongelma on kai minä...

No kyllähän se sitten kyselee sekä lapsilta että minulta kunnes saa vastauksia ja sitten huutaa, kuinka minuun ei voi luottaa. Itse en vain ymmärrä, että mikä kumma tällaisessa asiassa on joku luottamusasia. Minä tarvitsen ammattimiehen apua täällä, joten normaali ihminen saisi kutsua sellaisen, eikä siihen tarvitsisi lupia kysellä etenkin, kun mies ei ole koskaan mitään joutunut maksamaan mistään.

Yhteistyössä