Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

linnea75

Aktiivinen jäsen
08.07.2005
1 076
0
36
Eli suuri kysymys on ottaako sterilaisaatio kohta tulevan synnytyksen/leikkauksen yhteydessä vai hormonikierukka?

Miulla on (kohta) kaksi lasta ja ikää 30v. Olen ihan varma, että en enää raskaaksi halua, on ollut sikäli ongelmia näissä raskauksissa ja viime synnytyksessä.

Ja muutenkin pitää saa riittää tämä lapsimäärä, haluan sitten joskus taas töihin ja nauttimaan elämän ehtoopuolesta ei enää niin pienten lasten kanssa. Tai vaikka miehen kanssa kaksisteen olisi kiva vaikka reissuta.Eli ehdoton ei iltatähdelle.

Viimeksi sairaalassa käydessäni lääkäri sai miut jo melkein taipumaan hormoonikierukkaan, mutta kun tätä palstaa olen nyt seurannut, niin vaikuttaa olevan aika ongelmallinen kapistus moinen.

Mies pistää vielä hanttiin sterilisaation kanssa, mutta minua aivan ahdistaisi ajatus kolmannesta lapsesta. Tekisi mieli vaan ottaa se sterilisaatio, mutta ei ole kiva, jos toinen on toista mieltä. Sitten jos otan sen kierukan, niin pelkään miehen alkavan elätellä toiveita kolmannesta.

Samoja olen pähkäillyt minäkin -lapsia neljä ja ikää 31. Jotenkin lääkäri ja mieheni jo ennen synnytystä saivat minut taipumaan hormonikierukkaan tyylillä "sterilisaatio on liian lopullinen vaihtoehto". Nyt kierukka on ollut n.8kk ja mietin poistattamista -sen verran sekopääksi olen muuttunut mielialanvaihteluineni. Jos nyt saisin valita, ottaisin ehdottomasti sterilisaation! Ehkäpä se on minulla pian edessä.

Miehille helpompi tehdä sterilisaatio ja myös sen purku/aikaansaada lapsi sterilisaation jälkeen avusteisesti. Itse laittaisin asialle miehen. Olette aika nuoria ja koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Siis miehelle sterilisaatio jos jommalle kummalle.

no kannattaa miettiä etenkin raskausaikana jos kärsii väsymyksestä yms riesoista niin ajattelee ettei enää koskaan itse ajatellut näin myös molempien raskauksien lopulla.. vaan..kolmatta ootellaan ja ihan haluttu on. mutta kun vauvaaika yms menee ohi niin saattaa tulla se vauvakuume uudelleen.

eli jossain kyllä suositeltiin ettei noin isoa päätöstä kannata tehdä raskaus tai vauva aikana ollenakaan! vaan vasta kun hormonitoiminta on tasaantunut ja "kykenee ajattelemaan järkevästi"

päätös on aika lopullinen.

Yhteistyössä