Mitä teidän lahjasäkeistä löytyy jouluna lapsille....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä olette ostaneet. Meillä rahat ns. tiukilla, mutta silti yritetty pitkin syksyä hankkia lahjoja lapsille... Onko teidän mielestä joulu ylikulutusjuhla vai löytyykö vielä niitä perheitä, joissa lapsille ostetaan lahjoja, mutta ei kymmenittäin. Meillä "pukki" tuo molemmille perheen lapsille lahjoja, mutta hinnaltaan noin 20 euroa per lahja...ja yhdet hieman kalliimmat.

Ite ostetaan vain pari pakettia, koska lapset ovat saaneet joka joulu lahjoja myös kummeilta, isovanhemmilta sekä meidän sisaruksilta. Ostin pojille Citymarketin poistokorista 13€:llä Muumi poliisimestarikulhot ja sitten heidän toivomansa legosetit. Pojat ovat 4v. ja 6v.

mä tässä just mietin, että miten erilaista kulutusaikaa me nykyään eletään...kun mä olin lapsi about 30 vuotta sitten niin empä juuri muista saaneeni muita kuin käytännöllisiä lahjoja jouluna. En muista leluja.. Sain sukset, luistimet, isän tekemän puutyön, kirjepaperisettiä, suklaata ja yöpukuja, kalsareita.. siis nämä on né joita muistan saaneeni. Mä muistan miten olisin toivonut kaalimaan kakara nukkea...mutta enhän mä tietysti sellasta koskaan saanu.

omien lasten kohdalla vaan tässä just mietin, että pitäs tehdä kunnon siivous ennen joulua..koska tuota leluroinaa on ihan liikaa. Yhtään lisää ei tarvita ellei sitten luovuta jostain aikaisemmin hankitusta.

Tässä on illan pyörinyt nyt nelisivuinen ketju samasta aiheesta. Enkä nyt sano siksi, etteikö saisi olla vaikka kymmentä ketjua samasta aiheesta, vaan ihan vinkkaan sulle ap, jos haluat sieltä lukea :)

mä tässä just mietin, että miten erilaista kulutusaikaa me nykyään eletään...kun mä olin lapsi about 30 vuotta sitten niin empä juuri muista saaneeni muita kuin käytännöllisiä lahjoja jouluna. En muista leluja.. Sain sukset, luistimet, isän tekemän puutyön, kirjepaperisettiä, suklaata ja yöpukuja, kalsareita.. siis nämä on né joita muistan saaneeni. Mä muistan miten olisin toivonut kaalimaan kakara nukkea...mutta enhän mä tietysti sellasta koskaan saanu.

omien lasten kohdalla vaan tässä just mietin, että pitäs tehdä kunnon siivous ennen joulua..koska tuota leluroinaa on ihan liikaa. Yhtään lisää ei tarvita ellei sitten luovuta jostain aikaisemmin hankitusta.

kyllä mä sai nukenvaunut, nukkekodin, autoradan yms joululahjaksi jo yli 30 vuotta sitten. En ole varakkaasta kodista, vaan duunareiden lapsi maalta.

Mulla on 2½-vuotias poika ja olen ostanut hänelle vain yhden lahjan: brion junanradan. Muuta en aio ostaa kun ei tuon ikäinen ymmärrä vielä paljoa toivoa ja sukulaisilta tulee varmasti muutamia paketteja.

Olen ostanut ison Pet Shop- talon hahmoineen, pari nukkea ja dvd: n. Ehkä ostain vielä Barbien. Isovanhemmilta lapsi saa vaatteita ja kenkiä ja muutaman satasen rahaa. Muilta sukulaisilta leluja.

Minä sain ison nallen, joka murisi. Pelkäsin sitä.
Sain myös 'kuttaperkkanuken'. Rattilkelkkakin oli kova sana :)

Lastenlapsille löytyy mm.
0202008815840_01.jpg
sweetie-cacao-600.jpg
brio-vetolelu-suuri-myyrakoira-45-cm.jpg
sophie-the-giraffe.jpg

[QUOTE="Vieras";27710457]Ei meillä ainakaan sukulaiset ostele lahjoja. Jokainen ostaa vain omille lapsilleen.[/QUOTE]

Eikö kummeilta, isovanhemmilta, tädeiltä, sediltä tai enoilta tule mitään.
Meillä lapset saa multa muutaman lahjan ja sitten lahjoja tulee molemmilta isovanhemmilta ja kummeilta sekä mun siskolta. Veljeni ei välttämättä mitään anna tai saa nähdä tuleeko tuolla kummilapselle mitään jouluna, synttäreillä mun veljeni tekee aina täytekakut lahjaksi.

• Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;27710195:
kyllä mä sai nukenvaunut, nukkekodin, autoradan yms joululahjaksi jo yli 30 vuotta sitten. En ole varakkaasta kodista, vaan duunareiden lapsi maalta.

Joo..kyl meilläkin leluja sai 30v sitten kuten kaveritkin. Ei todellakaan tässä mittakaavassa kuten nykyajan lapset mutta tuli nukkea ja nukenvaunut jne. Aina jotain kivaa vaikkei paketteja montaa ollutkaan nuppia kohden. Samaa teen pojalle että mietin enemmänkin sitä mikä ois hälle kivaa ja toivottua kun määrällisesti haalisin kamalat kasat.

• Tykkää
Esikoinen 4v saa pinkit lego dublot ja hello kitty pehmon jos jostain löydän vielä. jos en niin sitten valtran traktori pehmon.
Kuopus 1,5v saa lego dublo traktorin ja valtran traktori pehmon.

Ja koska enää joulun jälkeen ei tarvitse kuunnella tappelua ainoasta lego traktorista niin yhteiseen pakettiin meni lapsille tabletti. Tapelkoot siitä sitten. :D

Sitten vielä kasa lahjoja sukulaisilta ja kummeilta..

• Tykkää
9v poika:
-World Records-kirja
-säästöpossu
-suklaata
-Star Wars-legopaketti
-kosketinsoitin
-vitsikirja
-laudeliina
-rubikin kuutio
-taikatemput-pakkaus
-toinen pelihojain wii-konsoliin (ehkä, ei vielä hankittu)

Kertokaas, mitä 2 ja puolvuotiaalle? Miniä ei toivo leluja hirveesti, minkä ymmärrän.
Kuitenkin; syntymäpäivänään pieni ei kuitenkaan olis saanut yhtään 'mukavaa' lelua', ellen olis ostanut hänelle kassakonetta.
FISHER-PRICE-kassakone-112204-813869.ashx

Totta kai vaateetkin on tarpeellisia, mutta se lapsen ilo, kun saa jonkun lelun :)

Kertokaas, mitä 2 ja puolvuotiaalle? Miniä ei toivo leluja hirveesti, minkä ymmärrän.
Kuitenkin; syntymäpäivänään pieni ei kuitenkaan olis saanut yhtään 'mukavaa' lelua', ellen olis ostanut hänelle kassakonetta.
FISHER-PRICE-kassakone-112204-813869.ashx

Totta kai vaateetkin on tarpeellisia, mutta se lapsen ilo, kun saa jonkun lelun :)

Kannattaa kuunnella myös sitä miniää, mua ainakin välillä ärsyttää anoppi ihan sen vuoksi, kun ei kuuntele mun toiveita lasten lahjoista. Meillä on leluja ja krääsää jo valmiiksi niin paljon, etten haluais yhtään lisää, silti niitä aina tulee. Mutta mites olis dublot? Tai jotain muuta ns. ikuista? Puista junarataa tmv.

• Tykkää
8 ja 6 v löytävät paketeistaan toivomansa legopaketit, petivaatteet suosikkihahmoilla, samoin pyyhkeet (nämä hommattu mummon puolesta), dvd-levyjä (Late Lammasta, Smurffileffa ja pari Disney elokuvaa), toivomiaan karkkeja, paitapaketit, sormiskeitit, haastavat palapelit, x boxiin uuden kinect urheilupelin. Yhteiseksi taikuri - ja salapoliisivälineet.

Tädiltään saavat toivotut Mauri Kunnas kirjat, kummeiltaan kumpikin yhdet pikkupakeit. Toiset isovanhemmat tulevat kyllä jouluaterialle, mutta ovat sen verran huonokuntoisia, että lahjaostoksille heistä ei enää ole.

Poika 10v.

Vedenkestävä digikamera, lumipotkulauta, legotechnic pakkaus, vaatetta, yöpuku, karkkia, radio-ohjattava helikopteri, aku ankan taskukirja, kirja, dvd, wii-peli, 100 €. en muista onko muuta.

Tyttö 7v.
Vedenkestävä digikamera, filly linna, filly pehmo, vaatetta, yöpuku, karkkia, kirja, wii laulupeli ja mikrofonit, dvd, pienempiä filly juttuja 100 €. En tähänkään muista onko muuta.

Yhteistyössä