Mitä teidän muiden miehet tekee tässä tilanteessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jossu

Vieras
eli vauva huutaa sitterissä metrin päässä miehestä ja minä olen tekemässä ruokaa keittiössä?
Mun mies ei ole kuulevinaan vauvaa eli mun täytyy huutaa sille, että vauva itkee, tee jotain! Sit se huutaa mulle, että tuu laittaan sille tutti kun en mä ehdi kun kirjoitan meiliä.
Alkaa vit...taa!!!

Hmm. Meillä mies todennäköisesti tekisi sitä ruokaa tai jos olisi vauvan vieressä, ottaisi homman haltuun. Isompien lasten kanssa mailin kirjoittaminen menee kyllä toisinaan ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nitta:
Hmm. Meillä mies todennäköisesti tekisi sitä ruokaa tai jos olisi vauvan vieressä, ottaisi homman haltuun. Isompien lasten kanssa mailin kirjoittaminen menee kyllä toisinaan ohi.

Ja siis metelin aiheuttaminen isompien lasten kanssa ottaa itselleni enempi korvaan, itkemiseen puuttuu mies näidenkin kanssa aktiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Jossu:
eli vauva huutaa sitterissä metrin päässä miehestä ja minä olen tekemässä ruokaa keittiössä?
Mun mies ei ole kuulevinaan vauvaa eli mun täytyy huutaa sille, että vauva itkee, tee jotain! Sit se huutaa mulle, että tuu laittaan sille tutti kun en mä ehdi kun kirjoitan meiliä.
Alkaa vit...taa!!!

tälleen meilläkin. helpommalla pääsee kun alunperinkin vie sen tutin vaan ite.

Mulla alkaa mitta täyttyä, tää on tätä joka päivä - asia vaan muuttuu. Mun tarttis reagoida kaikkeen ja antaa miehen vaan hengailla. Meillä on kolme lasta, joten en oikein meinaa aina itse ehtiä joka paikkaan ja apuakin kaipaisi. Eniten masentaa kun mies ei keskustelusta huolimatta tajua tätä. Voiskohan sillä olla oikeesti päässä vikaa? Jotain empatian puutetta ym.?

Pakko vastata tähän. Miehes kuulostaa narsistilta...Meillä nimittäin on ollut samanlaista, ei ole koskaan halunnut osallistua lasten elämään mitenkään, silti on olevinaan hyväkin isä muiden silmissä vaikka istuu jatkuvasti t.koneella. Eo tulossa

Meillä on ihan sama tilanne. tuntuu että pahenee vaan... Joka asiasta saa sanoa, että tekee jotain. Oma-aloitteisesti ei tee yhtään mitään. Viikonloppusin täytyy päästä vanhempiensa luo kun tää on niin rankkaa. Meillä esimerkiks on valvottu kaks viikkoa putkeen, kun tuolla nuorimmaisella on jotain vaivaa, tiedä sitte mitä. Mä olen ihan totaalisen poikki ollut, ja jos mies ei sitä huomaa, niin on kumma. Mutta silti piti päästä viikonlopuksi pois ja jättää mut yksin näiden kanssa. Mä olen myös raskaana 36 viikolla. Mä alan nyt kans näkeen tosiasiat ja oikeasti jotain empatian puutetta tai muuten vaan ihan älytön mies...

.. mun mies on samanlainen kuin ap:n. Hän vain pystyy ´sulkemaan lapsien äänet pois kuulostaan, kun keskittyy esim. urheiluun tms. Eipä tuohon mikään auta, jos et sitä kestä niin olet väärän miehen kanssa yhdessä.

Siis onko tollasia taliaivomiehiä tosiaan olemassa? Onko ne miehiä, vai esittääkö ne niin "kovista" ettei voi näyttää että välittää. Minä olin lasten kanssa 1,5 vuotta koti-isänä kun vanhempi oli 2- vuotias ja nuorempi 9 kk. Pärjäsin hyvin ja oli tosi hauskaa ja opettavaista aikaa. Oppi arvostamaan asioita uudella tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja masa:
Siis onko tollasia taliaivomiehiä tosiaan olemassa? Onko ne miehiä, vai esittääkö ne niin "kovista" ettei voi näyttää että välittää. Minä olin lasten kanssa 1,5 vuotta koti-isänä kun vanhempi oli 2- vuotias ja nuorempi 9 kk. Pärjäsin hyvin ja oli tosi hauskaa ja opettavaista aikaa. Oppi arvostamaan asioita uudella tavalla.

Kyllä vain on. Tosin meilläkin mies pärjää loistavasti kun mä olen pois ja hoitaa kyllä lapset ja leikittää. Mutta kun mä tulen kotiin, ei tee enää mitää.

mun mieheni on alkanut tekemään enemmän nyt kun lapsi on taaperoiässä. Varsinkin, kun hän on 4kk koti-isänä "kokeilemassa" mamma-arkea :laugh:

Helpommin irtoaa vaipanvaihto kuin ennen, täytyy sanoa.

Uusi vauva tulee pian, senkin takia olen onnellinen tästä "kehityksestä" =)

Meilläkin se olis se mies joka tekis sitä ruokaa, mutta jos sattuisi se harvinaisuus että minä tekisin ruuan ja vauva itkis sitterissä, mies ottais sen syliin ja huolehtisi ettei itketä enää :)

Pakko kysyä ap: oliko mies samanlainen edellistenkin lasten vauva-aikaan, ja jos oli, kuinka jaksoit saman äijän kanssa hankkia vielä lisää hoidettavia?

Yhteistyössä