Mitä teidän puol vuotiaat syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neidinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neidinäiti

Vieras
Mun puol vuotias hyvä ku syö puol purkkia mangoa tai pottua ja porkkanaa kerralla 3-4 kertaa päivässä, välillä muutaman lusikan ja vaatii tissiä, 5kuukauden iästä asti saanu kiintieitä. On hyvin pieni kokoinen vauva.. pitäiskö jo syödä kiinteitä enempi? On myös tosi nirso ja ei edes kaikkea suostu maistamaan vaan saa raivarin, olis lähes koko ajan tissillä.

Musta tuo kuullostaa ihan normaalilta. Oma puolivuotias alkoi maistella kiinteitä 4,5kk iässä ja nyt syö vaihtelevasti 3 päivässä 1/3-1 pilttipurkin verran + iltapuuron.

Meillä poika söi tuossa iässä aamulla n.1dl puuroa, päivällä jotain liha-kasvissosetta n.1dl, iltapäivällä hedelmäsosetta n.1dl ja illalla puuroa desin verran. Joka välissä kävi tissillä.

Mut ihan ok määriltä nuo mun mielestä kuulostaa mitä sun vauva syö, monethan vasta aloittelee 6kk iässä kiinteitä syömään, eli monilla saattaa mennä vasta 1-2tl/pv! Meillä aloitettiin soseet jo 3kk iässä.

Kyllä se maito vielä tuossa iässä kuuluukin kai olla se pääasiallinen ravinto, eli en ois huolissani.
Mun 6kk syö välillä aamuisin puuroa, sitten yhden kasvissoseaterian, välillä välipalaksi hedelmäsosetta ja iltaisin puuron, lisäksi syö tissiä joka ateran jälkeen.
Pikkuhiljaa oon lisäillyt, lihaa ei olla vielä maisteltu.

syö aamupuuron, purkillisen sosetta lounaaksi, hedelmäsoseen välipalaksi, purkillisen lihaa/kasvista päivölliseksi, puuron iltapalaksi ja vielä velliä ennen unia..

Yhteistyössä