Mitä teillä syödään tänään Juhannusaattona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mangusti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mangusti"

Vieras
Mitäs kaikkee teillä on täksi päiväksi/illaksi?
Meillä on nyt päivällä ruoaksi muutaman tunnin kuluttua loimulohta ja uusia perunoita sekä 4 eri salaattia (vihersalaatti, makaronisalaattia majoneesilla, porkkanaraaste ja hedelmäpohjainen salaatti). Jälkkäriksi mansikkakiisseliä ja vaniljakastiketta.

Illaksi naudan sisäfilettä ja itse tehtyjä lohkoperunoita sekä samoja salaatteja.

Skumppaa ja limuja. Äyriäistarjotin jonka mies tekee joka kesä. Sit suklaata =)

Grillimakkaraa, yrttivoipatonkia, mansikkarahkaa. Vietän juhannusta itekseni kotosalla niin ei tuon kummasempia tarvii. Ai niin ja olihan mulla tarkotus tehä kotitekoista pitsaakin jossain vaiheessa.

Ravintolaan mennään kohta. Lisäksi on täällä hotellissa samppanjaa, mansikoita, suklaata, juustoa, oliiveja, kirsikkatomaatteja, sipsejä, ruissipsejä ja punaviiniä.

Aamupäivällä syötiin mannapuuron loput pois (ihan lapsen pyynnöstä) ja nyt illansuussa keitin uusia pottuja ja lisänä savustettua lohta ja salaattia. Jälkkäriksi (ja vähän etupalaksikin) lapsi on popsinut laivatuliaisiaan... :D Jätsikiä olis pakstimessa ollut, mutta herkuttelee nyt mielummin noilla makeisilla. Huomenna on sitten vuorossa uusien pottujen kanssa grillattua pihviä & makkaraa salaatin kera, jos saadaan grillattua, kun täällä tuulee taas niin mahottomasti, ettei uskalla hiiligrilliä viritellä... : / Mut jos ei, niin sitten pistetään uuniin.

Tjaah, mies söi makkaraa, lapset syövät juuri broikan koipipaloja, itse maistelin molemmista mutta ei minulle varsinaisesti riitä nälän poistamiseen huomiseen asti, mutta luulenpa syöväni lihiksiä myöhemmin vielä.
Huomenna vasta on tarkoitus tehdä ihan kunnon ateria, jos nyt uunissa grillatut ulkofileepihvit, perunat, herkkusienet aurajuustolla, kesäkurpitsat, kaali- ja lantturaasteet/salaatit nyt sellaisia ovat.

Lounaalla ja päivälliseksi oli täysjyväspagettia ja tomaattista jauhelihakastiketta, tomaattia ja kurkkua.
Päiväkahvin kanssa oli bannoffeetorttu.
Iltapalaksi varmaan leipää juustolla/leikkeleellä ja turkkilaista jugurttia mansikoilla.
Juomana hiilihapotettua vettä, eri makuja, mehua ja maitoa.

Lounaaksi mies oli grillanu makkarat:D, mä nukuin vielä silloin. Sit myöhäislounaaksi tehtiin hampurilaisia, kohta on päivälliseksi rosvopaistia ja uusia perunoita.
Huomenna joko lohta savustimeen tai grillijuttuja...ehkä vois tehdä herkkusieniä...

Ihan normisti ollaan tänään syöty, leipää, muroja yms. mut saunan jälkeen herkutellaan tomaatti_juusto_uunimakkaralla ja ranskanperunoilla sekä kasviksia. Ei sen kummempaa.
Sit ois pähkinäsuklaata jos jaksaa vielä tuon jälkeen nassuttaa sitä..

Söin paistettuja perunoita ja sipulia, kinkkuvihannes munakasta (eilistä), kermaviilitonnikala kastiketta, etikakkurkkuja, tomaattia ja salaattia.

Nyt illalla mulla on tässä suolakeksiä ja sinihomejuustoa.

Sisäfilettä, kananrintaa, uusia potteja sipulikastiketta silliä tilliä homejuustosieniä graavilohta makkaraa bataattia salaatteja mansikkakakku raparoeritorttu vaniljakastike pannaria donitseja olutta lonkkua limppareita sipsejä suklaata karkkia ja mitähän kaikkea vielä..tykätään syömisestä.

Tilattiin pizzaa. :D (Tarkoitus oli tehdä fetasalaattia ja kananrintaa, mutta jotenkin se ajantaju vaan hämärtyy vauvanhoidossa. Huomenna sitten kokkausta paremmalla onnella.)

Yhteistyössä