\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2005 klo 19:26 kiinnostunut kirjoitti:
Jonka lapset ovat jo isoja koululaisia kun itse täyttää 40v ?
Onko menossa hyvä aika uraputkessa jo vai ehkä opiskelut mielessä?
Mulla olisi tällaista probleemaa nyt lähinnä. Lapset on tehty ja nyt olisi aikaa jollekin muullekin hommalle. Viitsisikö vielä opiskella uutta ammattia, en ole täysin tyytyväinen nuorena hankkimaani vai painaisiko vaan duunia entistä kovemmin?
Mitä te muut teette?
Tein pätkätöitä, vuorotyötä. Sen ajan, mitä kotona olin, halusin myös olla kotona. Tuohon maailman aikaan koko silloinen perhe harrasti laskettelua ja olimme lähes joka viikonloppu jossain laskettelurinteessä.
Alotin myös kuntosaliharrastuksen. Fillarointia olin harrastanut siihenkin asti. Lukemis-harrastuksen viritin taas uudelleen täytäntöön. Aloin käydä seurakunnan aikuiskerhoissa, yhdessä kerrallaan. Ensin raamattupiirissä, myöhemmin toisentyyppisessä iltapiirissä.
Lopetin vuoro-pätkätyöt, menin iltakurssille, tein satunnaista keikkahommaa sitten tähän uuteen osaamisalaan liittyen ja sain osaamisen (en siis koulutusta tai uutta ammattia, vaikka ammattinimike vaihtuikin) jonka myötä hieman myöhemmin vakituisen toimen, päivätyö, olen siinä edelleen.
Erosimme kun olin vielä hieman alle 40, nuoremmainenkin aloitteli jo yläastetta tuolloin.
Mulla oli tuon ex-liiton kautta tullut uusi yksilöharrastus, moottoripyöräily, joka jatkui "vapaaksi pääsyn" jälkeenkin.
Sähläsin kaupungin yöelämässä, vapaa kun olin eikä lastenhoito-ongelmia ollut.
Pystyin myös jäämään töiden jälkeen toimittamaan omia asioitani jos siltä tuntui, jäämään ylitöihinkin jos tarvetta, koska isot osasivat jo itse lämmittää mikroateriansa.
Kuulostaa aktiiviselta ja kotoa pois -painottuvalta.
En ympännyt kaikkea menoa yhdelle viikolle, olin paljon kotonakin.