mitä tekisin ensi syksynä? Ahistaa jo ajastuskin siitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
eli mulla on 3 lasta joista nuorin täyttää lokakuussa 2011 3vuotta ja sillon olisi kotiäitiyttä takana reilu 7vuotta, minulla olisi vakityöpaikka odottamassa 30km päässä (olemme vuosi sitten muuttaneet toiselle paikkakunnalle) jossa aloitin 2002.
Sinne en aio mennä, syyt: minulla ei ole autoa jolla kuskata lapsia hoitoon (3v ja 5v, vanhin menee ens syksynä kouluun) minulla ois tuolla työaika 7-15:30, joten töihin pääsisin vasta ehkä kasin aikaan ja sitten oltas kotona ehkä 17:00 aikaan ja johan saisin laittaa lapset heti nukkumaan että saan ne aamulla ylös (nytkin 2v ja 4v nukkuu 18:30-7:30 pituiset yöunet), ei ole minusta lasten elämää tommonen, joten vanhaan työhön palaaminen ei vaan onnistu!

Mutta mites sitten, tällä paikkakunnalla ei noita koulutuksia ole mahottomasti ja saako sitä töitäkään...
Tuleeko minulle karenssi jos sanon itseniirti ja alan opiskella?
Sillonhan ei tule jos löydän uuden työn tilalle.

Ja miten tuo alottava koululainen, on varsin arka tapaus ja hirvittää miten selviää aamusin kouluun ja sitten koulusta kotiin ja se yksin olo :(

Miehestä eipaljon ole apua tässä asiassa kun tekee säännöllisesti 16h päivää joka päivä :(

Vinkkejä/ehdotuksia saa laittaa.

Ahistaa että yli 7 vuoden kotiäitiys loppuu näin ahistavasti :(

mieti vielä sitä vanhaa työpaikkaa :) tuommosta se valitettavasti vaan joskus on, että kotona aikaa ei oo tarpeeks.. voisitko muuten tehä lyhyempää työpäivää?? :) tai sit koittaa keretä sinne mahd aikasin aamusta

Niin, eikös koululaisen vanhempi saa tehdä lyhennettyä? Meillä joku taitaa tehdä kuutta tuntia päivässä tms. Päiväkoti ei ole pakko ottaa lähin, itse vein lapset päikkyyn, joka oli kouluani vastapäätä. Saimme sitten olla matkatkin yhdessä. Aamulla sai jutella ja illalla höpötellä ne matkat.

eipä tuo auton osto paljon aut akun ei siis ole sitä korttiakaan ja kyllä jonkinmoista työtä olisi kiva saada, ihan rahankin takia, ostettiin siis oma talo ja siksi tuo mieskin tekee hullua päivää.
On käynyt mielessä kysyä voisko tehdä lyhkäsempää päivää, mutta en usko, tehdastyylistä työtä.
Pidän odottavasta työpaikastani, mutta jo ajatus 3 eri linkulla kulkemisesta ja sitä enenn kävellen lasten raahamisesta hoitoon tulee kamottava olo ja lapset pitäs saada hoitoon jo ennen klo 6 aamulla, että lapseni olisi 11-12h päivässä hoidossa ja sitten tämä alkava ekaluokkalainen oli aamut (miten ekalla koulut alkaa) aj iltapäivät ihan yksin.

Perhepäivähoito hommat on kanssa käyny mielessä, mutta meis ei ollu kamalan innostunut.....

kelan sivuilta selviää tarkemmin, työaikaa pitää lyhentää minimissään 20% (eli esim. 6h päiviä) ja saat sitte ekaluokkalaisesta osittaista hoitorahaa 90e miinus verot. Ehtona ainakin, että olet ollut nykyisessä työpaikassa 6kk.

[QUOTE="vieras";22771678]kelan sivuilta selviää tarkemmin, työaikaa pitää lyhentää minimissään 20% (eli esim. 6h päiviä) ja saat sitte ekaluokkalaisesta osittaista hoitorahaa 90e miinus verot. Ehtona ainakin, että olet ollut nykyisessä työpaikassa 6kk.[/QUOTE]

kun minun pitäisi palata töihin, olen ollut siellä kirjoilla 9 vuotta, josta tosin tehnyt vaan töitä 1.5 vuotta

luulen kyllä että työnantaja ei suostu... vai onko sen pakko suostua?

[QUOTE="Vieras";22771691]Jos sun miehes tekee 16 h päivää joka päivä niin mitä se sitä liikuttaa onko teillä hoitolapsia. Tuskin niitä näkee jos on aina töissä.[/QUOTE]

niimpä, tätä olen yrittänyt kysellä, mutta kyllä hän aina joka toinen viikko näkisi, kun menee vasta iltaan. Tekee siis kahta vuoroa aamua ja iltaa, mutta kummassakin on sen 16h päivä, mutta luulen että vois suostuakkin tuohon...

miten palkkaus ja muut raha jutut jos rupeaa pph:si?

[QUOTE="minna";22771660]siis mitä? osittaista hoitovapaata ekalauokkalaisesta? haluisko joku vääntää rautalangasta :D en oo koskaan tommosta kuulutkaan...[/QUOTE]

Kyllä vaan ja sitä osittaista saa tehdä vielä tokaluokkalaisen syyslukukaudenkin, ellei nyt ole muuttunut hiljattain. Meillä ainakin monet tekee lyhennettyä, se on sitten lakisääteinen eli jos haet niin pakko antaa.

tuo on lakisääteinen, mutta pituus ja ajankohta sovitaan työntekijän ja työnantajan kesken. Kannattaa katsoa lakipykälät, muistaakseni oli maininta, että 1 jakso vuodessa on annettava.

[QUOTE="vieras";22772221]Teet vain ma-to-viikkoa ja perjantait vapaat. Pienempien hoitomaksu alenee ja teillä on 3 päivää viikossa, jolloin ei tarvitse lähteä minnekään.[/QUOTE]

ei lyllä innosta, sitten lapsilla olisi kuitenkin nuo 4pv semmosia 11-12h hoitopäiviä ja heti kotiin tultaessa nukkumaan ja ekaluokkalainen kaiket päivät yksin, mitä nyt muutaman tunnin koulussa :(
Huoh, kyllä menee vaikeeksi, täytyy miettiä tota pph hommaa.....
Tai toivo aettä täältä löytäs jostain kaupasta ees jotain, 20h viikko riittäs ihan hyvin, pääseekö kauppaan esim hyllyjä täyttelemään tai varastoon töihin kuinka helposti?

Autokouluun ja auto hankintaan. Kyllä kortti on tulevaisuuden investointi joka tapauksessa. 30km ei ole matka eikä mikään. Eikö se työkkärinkin työhönosoitusalue voi olla lähes 100km.

[QUOTE="hehheh";22772271]vaikuttaa siltä että teiän on paras alkaa yrittämään neljättä lasta :D syntyis sopivasti syksylle :D[/QUOTE]

juupajuu :D ei taideta kuitenkaan, tuo vaihtoehti on kaikista enitin EI!
Kyllä se on vaan jotain muuta keksittävä

Yhteistyössä