Mitä tekisit, jos kävisi näin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettijä

Vieras
...että olisit raskaana miehelle, joka on naimisissa ja jolla on jo pari lasta? Ja yhden illan jutusta olisi käynyt noin. Olen miettinyt monesti, mitä ihmiset tekisivät tollaisessa tilanteessa... Ja olisit siis itse sinkku ja kasvattaisit lapsen yksin. Ja tämä on vain kysymys, mulla ei itsellä noin ole käynyt, mutta olen pohtinut vaan. Niin ei tarvitse kenenkään valittaa tai mitään...

Mä todennäköisesti pitäisin lapsen, kertoisin siitä miehelle jos mahdollista (siis tuntisin miehen edes jotenkin ja olis hänen yhteystiedot), mutta en vaatisi mieheltä mitään, en todellakaan rikkoisi perhettä ja vaatisi elatusmaksuja, koska katsoisin vahingon olevan yhtälailla mun moka.

minä olen tuollaisen tilanteen lopputulos.Äitini piti minut ja pitivät yhteyttä puhelimitse syntymäni jälkeen.Isä kuoli kun olin 2v,eikä hän koskaan tavannut minua.Isäni vaimo ja lapset eivät tiedä minusta mitään tänäkään päivänä.

Tähän liittyy nyt yksi juttu myös... Sellainen että se mies olisi väittänyt, että ei ole varattu. Ja jälkeenpäin tullut tietoon, että on siis valehdellut.

[QUOTE="pikkusisko";26696023]minä olen tuollaisen tilanteen lopputulos.Äitini piti minut ja pitivät yhteyttä puhelimitse syntymäni jälkeen.Isä kuoli kun olin 2v,eikä hän koskaan tavannut minua.Isäni vaimo ja lapset eivät tiedä minusta mitään tänäkään päivänä.[/QUOTE]

Etkö sä ole ikinä halunnut nähdä sun sisarpuolia?

Itselläni oli vastaavanlainen tilanne joitain kuukausia sitten. Yhdessä tämän miehen kanssa asiaa mietittiin joka kantilta ja päädyttiin siihen, että raskauden keskeytys on järkevin ratkaisu. Hänellä avioero meneillään ja tilanne muutenkin sekava. Itse vasta toipumassa vakavasta itsetuhoisuudesta ja syömishäiriöstä.
Päätös oli kipeä ja raskas, mutta oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Miettijä;26696071:
Etkö sä ole ikinä halunnut nähdä sun sisarpuolia?

haluaisin mutta pelkään isäni vaimoa..ja sisarpuolien suhtautumista.Tiedän sen verran että he saavat perintöä kun heidän äitinsä kuolee(isän perintöä)...luulevat tietenkin että haluan osingoille sitten.

[QUOTE="pikkusisko";26696222]haluaisin mutta pelkään isäni vaimoa..ja sisarpuolien suhtautumista.Tiedän sen verran että he saavat perintöä kun heidän äitinsä kuolee(isän perintöä)...luulevat tietenkin että haluan osingoille sitten.[/QUOTE]

Mua ärsyttää tollanen. Kyllä pitäisi olla oikeudet nähdä jne. En itsekään saa nähdä velipuolta, kun sen äiti ei enää halua, että olen missään tekemisissä niiden kanssa. Vaikka sain lapsena vielä nähdä sitä. Ja mulla siis kanssa isä kuollut, niin sillä ei ole mitään sanavaltaa mihinkään...

[QUOTE="pikkusisko";26696023]minä olen tuollaisen tilanteen lopputulos.Äitini piti minut ja pitivät yhteyttä puhelimitse syntymäni jälkeen.Isä kuoli kun olin 2v,eikä hän koskaan tavannut minua.Isäni vaimo ja lapset eivät tiedä minusta mitään tänäkään päivänä.[/QUOTE]

Meilläkin noin, tosin mies ei suhteessa silloin. Tapaa silloin tällöin lasta pitkän välimatkan vuoksi, soittelevat.
Elatusmaksuja en ole ottanut.

Ehdottomasti abortin. Julmaa tavallaan, mutta haluaisin lapsen hyvään parisuhteeseen ja kuvaamasi ei olisi sellainen. En usko, että musta olisi kasvattamaan lasta yksin (tietysti se puolisokin voi menehtyä tms. mutta tossa tilanteessa asiaan voi kuitenkin itse vaikuttaa valinnallaan). Nuorempana olisin ehkä tehnyt toisin, mutta nyt kun tiedän mitä vanhemmuus on niin en missään tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miettijä;26696051:
Tähän liittyy nyt yksi juttu myös... Sellainen että se mies olisi väittänyt, että ei ole varattu. Ja jälkeenpäin tullut tietoon, että on siis valehdellut.

Pitäisin lapsen ja kieltäisin lastenvalvojalla isyyden selvittämisen. En kertoisi mitään lapsen isälle ja muuttaisin mahdollisuuksien mukaan eri kaupunkiin (jos lapsen isä asuisi samassa kaupungissa), jotta lapsen isä ei alkaisi epäillä osallisuuttaan, jos sattuisi näkemään. Kyllä olisin sitä mieltä, että minusta ON kasvattamaan lapsi yksin.

Tekisin abortin. Haluaisin, että lapsella olisi myös isä. Tuossa tilanteessa isän olisi vaikeaa olla läsnä lapsen elämässä ilman, että se rikkoisi välit hänen vaimoonsa ja lapsiinsa. Olisi itsekästä pitää lapsi ja vaatia isää olemaan läsnä hänen elämässään.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26696470:
Pitäisin lapsen ja kieltäisin lastenvalvojalla isyyden selvittämisen. En kertoisi mitään lapsen isälle ja muuttaisin mahdollisuuksien mukaan eri kaupunkiin (jos lapsen isä asuisi samassa kaupungissa), jotta lapsen isä ei alkaisi epäillä osallisuuttaan, jos sattuisi näkemään. Kyllä olisin sitä mieltä, että minusta ON kasvattamaan lapsi yksin.

Entäs lapsen oikeus isäänsä?

Itse nimenomaan halusin, että isyys selvitetään. En sen vuoksi että olisin rahan perässä, vaan sen vuoksi että lapsella on oikeus isään. Minä haluan että lapseni tietää kuka hänen isänsä on. Tästä olimme onneksi lapsen isän kanssa samaa mieltä. Ymmärrän isyyden kieltämisen jos isä on oikeasti joku hullu.

Entäs lapsen oikeus isäänsä?

Itse nimenomaan halusin, että isyys selvitetään. En sen vuoksi että olisin rahan perässä, vaan sen vuoksi että lapsella on oikeus isään. Minä haluan että lapseni tietää kuka hänen isänsä on. Tästä olimme onneksi lapsen isän kanssa samaa mieltä. Ymmärrän isyyden kieltämisen jos isä on oikeasti joku hullu.

Totta. Pitääkin olla oikeudenmukainen.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26696470:

Eikö isällä ole mielestäsi oikeutta tietää lapsestaan ja lapsella isästään? :O Ajattele, jos joku yrittäisi sulta pimittää tuollaista asiaa.

Tekisin abortin. Haluaisin, että lapsella olisi myös isä. Tuossa tilanteessa isän olisi vaikeaa olla läsnä lapsen elämässä ilman, että se rikkoisi välit hänen vaimoonsa ja lapsiinsa. Olisi itsekästä pitää lapsi ja vaatia isää olemaan läsnä hänen elämässään.

Itsekästä ketä kohtaan? Kannattaisi miettiä ennen kuin pettää vaimoaan.

• Tykkää
Reactions: Littledeath

Yhteistyössä