Mitä tekisit, jos paljastuisi, että lapsesi on pahimman luokan koulukiusaaja?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiskirätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Häpeäisin, järkyttyisin ja yrittäisin puhua ja puhua, vedoten lapsen sympatiaan, pakottaa hänet miettimään miltä itsestä tuntuisi jos hänelle tehtäisiin niin. Kyllä se kiusaaminen on aina oire jostain, että oma perhe-elämä olis myös arvioitava uudelleen.
 
Ja nyt kun koulukiusaamisesta puhutaan....

"Järkevät" aikuiset päivittelee vaan sivusta kun jotain kiusataan, eikä puutu itse mitenkään asiaan, kiusaaminen vaan jatkuu!!!!

Rohkeutta pitäisi löytyä että lasten kiusaamiseen voi puuttua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Häpeäisin, järkyttyisin ja yrittäisin puhua ja puhua, vedoten lapsen sympatiaan, pakottaa hänet miettimään miltä itsestä tuntuisi jos hänelle tehtäisiin niin. Kyllä se kiusaaminen on aina oire jostain, että oma perhe-elämä olis myös arvioitava uudelleen.

Aika hyvä. Mäkin olisin suorastaan shokissa, ja kyllä, uskon että olisi mietittävä perhe-elämää uudelleen. Ottaisin myös itse yhteyttä kiusatun lapsen vanhempiin, ja järjestäisin kaikkien kesken tapaamisen...

Mutta järkyttynyt olisin, ja hyvin vihainenkin.
 
Itkisin silmät päästäni. Tyttäreni tuntien heille äidin kyyneleet ovat pahinta kestää ja toivottavasti tuntisivat pahan piston sisuksissaan. Miten olenkaan aikaa, vaivaa ja rahaa käyttänyt siihen, että erilaisia ihmisiä oppisivat tuntemaan ja ymmärtämään.
 
Takosin päätäni seinään ja miettisin että missä helvetin vaiheessa mulla on kasvattaminen menny noin pahasti männikköön. Lapsen kanssa keskusteltas asiasta ja varmaan keskusteltas useampaan otteeseen ihan varmuuden vuoksi jotta asia menis perille asti. Jos mahdollista niin varmaan pakottaisin lapseni tutustumaan näihin kiusaamiinsa lapsiin paremmin jotta huomais ettei ole mitään syytä kiusata ja että niidenkin kanssa vois olla kavereita.
 

Yhteistyössä