Mitä tekisit, jos sulle syntyisi vammainen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos olisin sinä, menisin käymään (tai lähettäisin kortin) ja veisin kasan vaatteita. Perheellä on nyt suuri shokki päällä, mutta tärkeintä on muistaa heitä samalla tavoin kuin ketä tahansa muuta vauvaperhettä.
Itse olen hyvin läheltä nähnyt sen,kun ystävälle syntyy vaikeasti vammainen lapsi.Monet tuttavat jättivät heidät "rauhaan" ja antoivat perheelle "omaa aikaa". Ystäväni otti tämän hylkäämisenä. Itse onneksi olin rohkea ja kävin heillä miltei joka päivä: siivosin, laitoin ruokaa ja kuuntelin ystävän hätää ja tuskaa. Lohduttaa en osannut, mutta luulen, että riitti jo se, että joku oli läsnä.
Niin ja shokkikin meni pikku hiljaa ohi. Nyt tämä vauva on jo iloinen ja touhukas leikki-ikäinen, ja vanhemmat rakastavat häntä yli kaiken!

Tuollaiset antaisin pois jutut tulee niiden syystä joilla ei ole hajuakaan mistä puhuvat. Minulle syntyi, testeissä kävin. Ei niissä kaikki asiat näy. Jo raskauden aikana oli jonkinlainen tunne, ettei kaikki ole hyvin. Olen pettynyt ja ahdistunut, kaikkihan haluavat terveen lapsen. Poden tästä todella huonoa omaatuntoa. Olen hieman eristäytynyt kotiin, en halua viedä vauvaa "näytille". Olen saanut keskustelu apua, käyn läpi tunteitani. Kyllä tästä jotenkin selvitään. Lapsi on kyllä ihana iloinen tytteli. <3

Yhteistyössä