Mitä tekisit jos voittaisit 200 000 euroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnentyttö81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnentyttö81

Vieras
Mitäs sinä tekisit jos voittaisit 200 000 euroa puhtaana käteen? Summa on iso, mutta toisaalta äkkiäpä ne menee jos ei suunnittele.

Mulle tuli tää mieleen kun mun eräs tuttava voitti muutama vuosi takaperin 200 000 ja nyt ollaan taas rahapulassa. Melkein vituttaa kun kuitenkin perhe tienaa saman kuin me.

Ai mitä ne teki tolla rahalla. No ensinnäkin osti kalliin auton (50000), nyt se on jo myyty ja vaihdettu tavalliseen. Pari matkaa. Ja ihan suoraa tuhlaamista,

Itse jos saisin 200 000, niin pistäisin siitä 100 000 säästöön korkeakorkoiselle (jos semmosia nyt ees on). 50 000 sijoittaisin osakkeisiin, kysyisin apua joltain fiksulta. 50 000 laittaisin sitten siihen, että ostaisin uudemman auton, tekisin yhden ekstramatkan ja loput sitten kodin remppaan.

Asuntovelkaa en lyhentäisi, koska korot on niin alhaalla. Mutta sitten jos korot nousisi voisi sitäkin harkita.

Maksaisin asuntolainan pois (olen tosi huono lainanottaja). Ostaisin pari lasi/keramiikkajuttua, joita olen pitkään katsellut, mutten raaslinnut ostaa. Varmaan joku megahauska matka tehtäisiin ja loput sijottaisin.