V
vakkari nikittä
Vieras
Tilanne tämä: ikää mulla on vähän päälle 30v, olen työssä, jota inhoan. Työsopimius onneksi loppuu ensi vuoden lopulla. Koko ajan olen yrittänyt etsiä toista työtä - tuloksetta. Koulutukseltani olen merkonomi, valmistunut jo reilu 10 vuotta sitten. Olin lähes 6-vuotta kotiäitinä ja työkokemusta ei juuri ole kuin tästä nykyisestä työstä, jossa olen ollut nelisen vuotta. Työkokemuksen kannalta tästäkään työstä ei liiemmin hyötyä ole, teen hanttihommia, jotka olisi ehkä harjoittelijalle sopivampia.
Tuntuu, että en ole saavuttanut elämässä mitään. Lähes kaikki kaverit ja entiset luokkakaverit ovat opiskelleet yliopistossa ja reissanneet. Muuttaneet suurempiin kaupunkeihin ja ovat hyvissä töissä. Nyt olen havahtunut siihen, että haluan elämältä enemmän, mutta onko jo liian myöhäistä? Olen naimisissa, meillä on kaksi kouluikäistä lasta ja asuntovelkaa tottakai. Minulla ei ole mitenkään varaa lähteä opiskelemaan opintotuella, mutta mikä eteen kun työsopimus loppuu? Mitä vaihtoehtoja on olemassa?
Tuntuu, että en ole saavuttanut elämässä mitään. Lähes kaikki kaverit ja entiset luokkakaverit ovat opiskelleet yliopistossa ja reissanneet. Muuttaneet suurempiin kaupunkeihin ja ovat hyvissä töissä. Nyt olen havahtunut siihen, että haluan elämältä enemmän, mutta onko jo liian myöhäistä? Olen naimisissa, meillä on kaksi kouluikäistä lasta ja asuntovelkaa tottakai. Minulla ei ole mitenkään varaa lähteä opiskelemaan opintotuella, mutta mikä eteen kun työsopimus loppuu? Mitä vaihtoehtoja on olemassa?