Mitä tekisit (raskautuminen ja toimeentulo)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "seepra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"seepra"

Vieras
Ikää 37 ja suunnitelmissa toinen lapsi, mikäli sellaista enää alulle saa. Jos nyt eli vasta työttömäksi jääneenä raskautuisin, olisi minimi äitiyspäiväraha. Pitää siis odotella kesään, jotta äitiyspäivärahat lasketaan vuoden 2013 tulojen mukaan (silloin olen ollut töissä hyvällä palkalla). Huoh. Mitä tekisit itse, odottaisitko kesään vai ottaisitko sen riskin, että kaurapuurolla elellään... Muutenkin pelottaa kaikki iän tuomat riskit :(

Jos sinä olet työttömänä, äitiyspäiväraha lasketaan ennen sitä työttömyyttä olleiden tulojen mukaan ja äitiyspäiväraha on vähintään se mitä saat työttömyyskorvausta, kai sinä nyt saat ansiosidonnaista päivärahaa etkä minimiä.

Jos sinä olet työttömänä, äitiyspäiväraha lasketaan ennen sitä työttömyyttä olleiden tulojen mukaan ja äitiyspäiväraha on vähintään se mitä saat työttömyyskorvausta, kai sinä nyt saat ansiosidonnaista päivärahaa etkä minimiä.

Vuonna 2012 olin työtön ja sitä ennen hoitovapaalla (kotihoidontuella). En usko, että vuoden 2013 tuloja otettaisiin huomioon vielä. Olen yrittänyt selvittää asiaa netistä ja tullut siihen tulokseen, että nyt raskautuessani äitiyspäiväraha olisi se minimi.

Yhteistyössä