Mitä tekisit tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Mitä tekisit tällaisessa tilanteessa? (kuten otsikossa kysyttiinkin..)

Huom! Kaipaan asiallisia neuvoja, ei sellaisia että älä piittaa, koska en vain pysty olemaan välittämättä. :)

Eli siis, ongelmana on eräs entinen ystävä. Olemme olleet monta vuotta ystäviä, mutta useista painavista syistä olen päättänyt että en halua olla missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa vaikka hän ja hänen lapsensa minulle tärkeitä ovatkin. Kyseinen henkilö valehtelee ja puhuu selkäni takana kaikkea mahdollista. Aluksi en uskonut, että näin on, uskoin erittäin sinisilmäisesti kaiken mitä hän sanoi, mutta "todisteet" puhuvat puolestaan. :(

Minulla on monta ystävää jotka eivät enää halua tämän henkilön kanssa olla tekemisissä samankaltaisista syistä kuin minäkin ja nyt kun heidän kanssaan olen keskustellut olen ihmetellyt että miksi en ole aiemmin huomannut henkilön todellista luontoa.

Olemme mieheni kanssa pian saamassa ensimmäisen lapsemme ja olenkin erittäin stressaantunut kun tämä edellinen ystäväni oli sanonut että hän odottaa kunnes lapsemme on syntynyt ja sitten aikoo tehdä meistä lastensuojeluilmoituksen. Tämä henkilö on myös aiemmin sanonut, että hän "tietää" minun muista miehistäni ja että mieheni ei voi olla lapsemme isä.

Kyseinen väitös ei pidä paikkaansa ja mieheni tietää sen, mutta inhottaa kun levitellään valheita. Lastensuojeluilmoitukseen ei ole minkäänlaisia perusteita ja ihmettelenkin että miksi hän aikoo sellaisen tehdä. Olen viestillä kysynyt tältä ystävältä mutta vastausta ei kuulu.

Asumme melko pienellä paikkakunnalla ja minua huolettaa että mitä ihmiset ajattelevat minusta kun entinen ystäväni keksii valheitaan..Paikkakuntaa en halua vaihtaa sillä meille tärkeät ihmiset asuvat täällä myös.

Voiko aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta tehdä poliisille tutkintapyynnön ja minkälaisia seuraamuksia siitä tulee? En nimittäin aio seurata vierestä kun joku yrittää tuhota elämäni huvikseen. Haluaisin, että minun ei tarvitsisi murehtia tätä asiaa koska yritän nauttia loppuraskaudesta. On vain hieman hankala nauttia kun saa miettiä mitä entinen ystäväni seuraavaksi keksii..

Kiitos heille jotka kertovat asiallisia neuvoja!

Pidäpä ainakin tallessa jos on viestinä sua tollain uhkaillut.
Ja kyllä, jatkuvasta kiusanteosta (mm. ilkeyttään tehdyt turhat ls-ilmoitukset) voit tehdä rikosilmoituksen.
V*ttu mitä porukkaa, alkoi oikein suututtamaan ap:n puolesta.

Voi että, onkohan meillä sama kaveri? Nykyään entinen. Olin juurikin raskaana kun häneen välit katkaisin. Olin ensimmäinen, joka tämän käytöksen huomasi. Pikkuhiljaa koko muu pikkukaupunki. Mutta vasta sitten kun olin jo muuttanut pois. En halunnut nähdä hänen rumaa ja vastenmielistä naamaansa joten muutimme miehen kanssa pois. Myöhemmin hän itse luikki vähin äänin uuteen kaupunkiin, kun huomasi, että lähes koko muu kaupunki oli häntä vastaan. Kyseessä oli narsistinen ja mielenvikainen henkilö. Onneksi ei tarvitse koskaan häntä enää nähdä ja kaikki kaverini olen saanut takaisin. :)

Luulen mainitsemasi henkilön nauttivan siitä, että pitää sinua pihdeissään. Jos mitenkään voisit olla kuin häntä ei olisikaan, ei hänkään kauan jaksaisi tuota peliä. En sinuna nyt ainakaan mitään sähköposteja hänelle lähettelisi, hän varmaan nauttii kun paljastat niin avoimesti hätääntyneisyytesi. Kamala ihminen.

Jos tämä henkilö todella häiritsee sinua, tee rikosilmoitus.

Luulen mainitsemasi henkilön nauttivan siitä, että pitää sinua pihdeissään. Jos mitenkään voisit olla kuin häntä ei olisikaan, ei hänkään kauan jaksaisi tuota peliä. (!) En sinuna nyt ainakaan mitään sähköposteja hänelle lähettelisi, hän varmaan nauttii kun paljastat niin avoimesti hätääntyneisyytesi. (!) Kamala ihminen.

Jos tämä henkilö todella häiritsee sinua, tee rikosilmoitus.

Peesi!

Samaa neuvon kuin muutkin, pidä kaikki viestit tallessa!! Sähän voit käydä niitä näyttämässä poliisilaitoksella ja kysyä, onko mitään tehtävissä tämmösen ihmisen kanssa. Ne varmasti sua neuvovat kyllä siellä.

Viestit ovat tallessa ja myös muita todistajia onneksi löytyy. Neuvolassa aion kyllä ottaa puheeksi kun seuraavaksi aika on. Ei tästä muuten tule mitään kun tuntuu että järki lähtee. Onneksi on vielä sellaisia ystäviä jotka tietävät millainen tämä henkilö on eivätkä usko häntä. :)

Minun mielestäni sinun pitäisi poistaa hänen numeronsa puhelimesta ja ei missään tapauksessa olla missään yhteyksissä tähän ihmiseen. Lastensuojeluilmoituksesta ei seuraa mitään, jos asiat hyvin. Ole huoleti. Tärkeintä ettet hermostu hänen jutuistaan ja siis et ole mitenkään yhteyksissä etkä edes puhu kenenkään kanssa hänestä.

[QUOTE="huolestunut";24810230]Voiko aiheettomasta lastensuojeluilmoituksesta tehdä poliisille tutkintapyynnön ja minkälaisia seuraamuksia siitä tulee?[/QUOTE]

Ei voi, mikäli aiheetonta lastensuojeluilmoitusta ei ole tehty. Pelkkä aikomus tehdä aiheeton lastensuojeluilmoitus ei riitä perusteeksi tehdä tutkintapyyntö vaan tuossa tapauksessa tutkintapyyntö vaatii teon.

Soita sinne sosiaalitoimistoon "valmiiksi" ni ne osaa odottaa että aiheeton ilmoitus saatetaan tehdä. Mun esikoisen isän isä kerran uhkasi tehdä lastensuojeluilmoituksen minusta kun kuulemma vein turhaan poikaa lääkäriin:stick:
Niin minnä soitin sosiaalitoimistoon että tämän niminen henkilö saattaa tehdä kostomielessä kiusallaan aiheettoman ilmoituksen. Sosiaalitoimistossa ne merkkas sen ylös ja sanoi että tosi hyvä että soitin niin osaa hiukan "varautua"

No, mä olen pienellä paikkakunnalla asuessani ja eläessäni oppinu yhden jutun: valehtelu ei onnistu. Kaikki tietää, jos jollain on tapana valhedella ja levitellä perättömiä juttuja ja niihin ei suhtauduta mitenkään, ne vaan ohitetaan, kun "no se on niitä xxxx:n juttuja"
Itse tajusin eräässä yhteisössä juoruiluun törmättyäni tässä jokin aika sitten, miten naiviksi sitä voi ihminen kasvaa ympäristössä, jossa kaikki tuntee toisensa ja puhuu toistensa asioista. Vaikka niitä juttuja ja juoruja on, niin mitään oikeasti vahingollista juttua ei voida lähteä levittämään, koska kun kerran kaikki tuntee toisensa ja puhuu toisistaan ja toisilleen, niin se perättömyyksien levittäjä jää kiinni varsin äkkiä.

[QUOTE="vieras";24811561]Ei voi, mikäli aiheetonta lastensuojeluilmoitusta ei ole tehty. Pelkkä aikomus tehdä aiheeton lastensuojeluilmoitus ei riitä perusteeksi tehdä tutkintapyyntö vaan tuossa tapauksessa tutkintapyyntö vaatii teon.[/QUOTE]

Ja missä kohtaa ap sanoi tekevänsä ilmoituksen NYT, ennekuin perätön ilmoitus on tehty? Lukutaitoa kehiin kultaseni

Onkohan meillä ap, ja se toinen vastaaja sama kaveri kyseessä... Vaikkakin noita mt potilaita taitaa joka kylässä asua >:( Ole ap. niinkuin et olisi saanutkaan niitä viestejä, kun et vastaa niin todennäköisesti voit varautua siihen että vähän aikaa on hiljaista, mutta sitten alkaa puhelin huutaa 24/7 ja viestiä tulla samaan tahtiin ensin syyllistäen, välissä kaikki tunnekavalkaadit ja lopuksi varmaankin menee marttyyrin asemaan.. ;) Ainakin meillä meni niin, mihinkään kun ei vastannut niin ei siinä mennyt kuin n.kolme kk kun ei enään tullut puheluita, ainoastaan viesti silloin tällöin :)

No, mä olen pienellä paikkakunnalla asuessani ja eläessäni oppinu yhden jutun: valehtelu ei onnistu. Kaikki tietää, jos jollain on tapana valhedella ja levitellä perättömiä juttuja ja niihin ei suhtauduta mitenkään, ne vaan ohitetaan, kun "no se on niitä xxxx:n juttuja"
Itse tajusin eräässä yhteisössä juoruiluun törmättyäni tässä jokin aika sitten, miten naiviksi sitä voi ihminen kasvaa ympäristössä, jossa kaikki tuntee toisensa ja puhuu toistensa asioista. Vaikka niitä juttuja ja juoruja on, niin mitään oikeasti vahingollista juttua ei voida lähteä levittämään, koska kun kerran kaikki tuntee toisensa ja puhuu toisistaan ja toisilleen, niin se perättömyyksien levittäjä jää kiinni varsin äkkiä.
Ei kyllä pidä paikkaansa, koska suurin osa juoruista ei ole todistettavia käytännönasioita, vaan tunnepuoleen vetoavaa paskanpuhumista, jolla voidaan saada mustamaalattua erityisesti pienellä paikkakunnalla joku hyvin helposti. Jos ei osaa reagoida oikein tällaiseen kiusaamiseen, niin siitä saadaan vettä lisää myllyyn. Näin käy helpommin ihmisille, jotka ovat jo muutenkin yhteisössä jotenkin heikoilla. Mutta ihan kaunis noin ajatuksena tuo sinun käsityksesi.

[QUOTE="vieras";24812126]Ei kyllä pidä paikkaansa, koska suurin osa juoruista ei ole todistettavia käytännönasioita, vaan tunnepuoleen vetoavaa paskanpuhumista, jolla voidaan saada mustamaalattua erityisesti pienellä paikkakunnalla joku hyvin helposti. Jos ei osaa reagoida oikein tällaiseen kiusaamiseen, niin siitä saadaan vettä lisää myllyyn. Näin käy helpommin ihmisille, jotka ovat jo muutenkin yhteisössä jotenkin heikoilla. Mutta ihan kaunis noin ajatuksena tuo sinun käsityksesi.[/QUOTE]

No mulla ja lähipiirissä se on toteutunut omassa elinympäristössä, tässä käpykylässä, missä ihmiset oikeesti tuntee toisensa. Mutta työyhteisössä esim. mulle oli tosi iso järkytys, kun homma ei mennykkään noin, vaan mä tajusin, ettei ihmisten sanomisiin voikkaan uskoa. Mä olin täällä tuppukylässä kasvanu naiviksi ja sinisilmäiseksi, joka uskoo kaiken, mitä ihmiset sanoo ja sit tosiaan on ne muutamat, joiden puheita ei noteerata juuri mitenkään.
On totta, että on olemassa ihmisiä, jotka yritää mustamaalata muita, mutta semmoisessa oikeasti käpykylässä, missä kaikki tuntee toisensa, ne vaan ei onnistu, tää on mun kokemus, oon eläny ikäni paikassa, missä on 2000 ihmistä tai alle.

Kiitos kaikille oikein paljon ja joukossa oli myös erittäin hyödyllisiä neuvoja. Aion ottaa tosiaan seuraavalla neuvolakäynnillä asian puheeksi ja sen jälkeen otan yhteyttä myös sosiaalitoimistoon varmuuden vuoksi. Kyseinen henkilö on tosiaan niin arvaamaton että hän voi huvikseen ilmoituksen tehdäkin joten haluankin etukäteen valmistautua siihen mitä teen jos näin tapahtuu. Luulen että vastasyntyneessä vauvassa on minulle aivan tarpeeksi huolehtimista enkä silloin haluaisi tällaisia turhanpäiväisiä asioita murehtia.

Henkilön puhelinnumero on tosiaan poistettu mutta ollaan oltu niin paljon tekemisissä että muistan numeron ulkoa. En aio toki viestiä hänelle lähetellä, minun ja mieheni mielestäni välimme ovat täysin poikki. Asiaa toki hankaloittaa että mieheni ja tämä henkilö ovat keskenään läheistä sukua.

Ja minulla tosiaan ei ole mitään salailtavaa, toivotan sosiaalitoimiston väen erittäin tervetulleeksi katsomaan meille kotiin millä lailla asiat oikeasti ovat. Olisi vain mukava elää kaikessa rauhassa miettimättä näitä asioita, mutta minkäs teet.. :)

Yhteistyössä