Mitä tekisit tässä tilanteessa (kummilapsen äiti ei pidä yhteyttä)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Kummilapseni on 12-vuotias. Olin hänen äitinsä kanssa aikoinaan erittäin hyvät ystävät, mutta nyt ystävättäreni on jostain syystä lakannut pitämästä minuun lainkaan yhteyttä. Viimeksi hän soitti minulle tammikuussa (ja silloinkin vain siksi, koska minä soitin hänelle ensin eikä hän juuri silloin pystynyt puhumaan kanssani ja soitti siksi minulle myöhemmin takaisin). Ystävättäreni muutti erilleen miehestään kuukausia sitten, mutta hän ei ole kutsunut minua edes kylään uuteen asuntoonsa saati muutenkaan pitänyt yhteyttä minuun.

Asumme toisella paikkakunnalla ja kummilapseni näin viimeksi viime jouluna. Lähetänkö tänä vuonna lahjan kummilapselleni postitse kun en haluaisi tuppautua sitten kutsumattakaan kylään... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
en minäkään pidä yhteyttä kaikkiin lastenin kummeihin, enkä todellakaan odota mitään lahjoja!

Miksi valitsit ko.henkilöt aikanaan lapsesi kummeiksi? Onko yhteydenpito sitten laantunut viime vuosina? Lähettävätkö kummit siitä huolimatta lahjoja lapsillesi jouluna, synttäreinä jne?

Ikävä tilanne. Meillä on vähän samanlainen. Jos en itse olisi kokenut tätä samaa niin neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä. Mutta tiedän miten hankalaa se on, jos toinen ei ole halukas siihen. Mutta saman kokeenena tiedän, että on varmaan parempi antaa olla. Jos lapsella on oma kännykkä niin voit soittaa hänelle suoraan ja antaa äidin olla omissa oloissaan.
Meillä ei kummit pidä yhteyttä ja aikani yritin, kunnes päätin, että nyt riittää. Parempi näin vaikka lapsen kannalta ikävää. Onneksi toisen lapsemme kummit muistavat nuorimmaistamme ja ovat kuin kummeja myös hänelle.

Meillä on vähän samanlainen tilanne. Kului vuosia, etten kuullut kummilapseni perheestä mitään, he kun vaihtoivat numerotkin salaisiksi. Nyt sitten ihmetellään, että olenpa minä ollut huono kummi.
Omien lasteni kummeilta en odota mitään muuta kuin että ovat lapsille silloin turvana, jos me vanhemmat kuolemme.