Mitä tekisit tässä tilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Oltiin risteilyllä, meillä omat lapset ja kaverilla oma ja lapsenlapset. Ovat iältään 4-7 ja mun 6-8.

Kaverin lastenlasten isä eli hänen poikansa unohti antaa käyttörahaa. Heillä ei sitten ollut käyttörahaa esim. peleihin. Jätskit, mehut ja ruuat osti, mutta eivät saaneet valita esim. mitään lelua laivalta tai pelata mitään.

Minä ehdotin että tekstaa pojalleen, että paljon olisi antanut ja että lainaa lapsille sen verran (lainaksi koska hän kustansi jo koko matkan lapsille eikä hän ole mitenkään varakas). Se ei käynyt. Eli 2 lasta katsoi vierestä kun muilla oli kolikoita autopeleihin ja valitsivat jonkun lelun.

Mummo oli varmaankin sitä mieltä, että lapsilla on jo riittävästi leluja eikä uusia romuja ollut tarvetta hankkia, mikä varmasti pitääkin paikkansa. Rahapelitkin voivat olla asia, jota kaikki eivät hyväksy. Ehkä mummo oli tätä mieltä ainakin sen verran, ettei nähnyt tarpeelliseksi lähteä lainailemaan muilta rahoja.

[QUOTE="Mie";29925605]Olisin ostanut omieni lisäksi myös kaverin lapsille ja lapsenlapsille.[/QUOTE]

Kaverin lapsi sai 20 € kuten omanikin, mun rahavaroista ei myöskään heitetä huvikseen 40 € 2 lapsenlapselle.

[QUOTE="Aapee";29925642]Kaverin lapsi sai 20 € kuten omanikin, mun rahavaroista ei myöskään heitetä huvikseen 40 € 2 lapsenlapselle.[/QUOTE]

Vaikka et olekaan white trashia, isoäitikin on käynyt jo koulua ja olemme ekologisia ja käytämme polkupyörää ja mies on saksassa työmatkalla...

[QUOTE="Aapee";29925632]Minä, 2 lasta ja kaveri, yksi oma lapsi, 2 hänen pojan lasta mukana.

Pojan lapsilla ei ollut rahaa, muilla oli.[/QUOTE]

Mummu osti omalle lapselle, mutta ei lapsenlapsille, ou jee... olisi kannattanut jättää lapsenlapset kotiin.

[QUOTE="jhn";29925610]Mikä se ei käynyt... kysyminen vai eikö poika luvannut että lapset saavat ostaa jotakin (tai että hän maksaa ne ostokset myöhemmin)? Ja miksi ei käynyt?[/QUOTE]

Kun vanhempi, nyt eskarissa oleva soitti, niin isänsä sanoi että unohti antaa. Mummo tuunasi siihen, että sitten heillä ei ole käyttörahaa. Kysyin voisiko kysyä, että paljon olisi antanut niin voisit lainata, niin vastaus oli vain ei, kerta ei antanut niin nyt ei heillä ole sitä rahaa.

[QUOTE="Aapee";29925642]Kaverin lapsi sai 20 € kuten omanikin, mun rahavaroista ei myöskään heitetä huvikseen 40 € 2 lapsenlapselle.[/QUOTE]
Kolmelle lapselle 60 € ja 2 lasta jää kokonaan ilman? Ei sitten kumpikaan teistä ollut peruskoulussa matikantunnilla, kun jakolaskua opetettiin? Moukkamaista käytöstä teiltä molemmilta aikuiselta. Ja yhtä huono provo kuin edellinenkin.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
[QUOTE="nuuh";29925645]Mihinkä tässä nyt pitäis reagoida??[/QUOTE]

...ja minun? Miksi ihmeessä? Vai kenen asemaan minun pitäisi itseni asettaa ap, mummon, poikien, lastenlasten vai lasten?

Mummo oli varmaankin sitä mieltä, että lapsilla on jo riittävästi leluja eikä uusia romuja ollut tarvetta hankkia, mikä varmasti pitääkin paikkansa. Rahapelitkin voivat olla asia, jota kaikki eivät hyväksy. Ehkä mummo oli tätä mieltä ainakin sen verran, ettei nähnyt tarpeelliseksi lähteä lainailemaan muilta rahoja.

Omalle kuitenkin osti ja omansa antoi pelata rahapelejä omilla käyttörahoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja näköjään;29925675:
Mitä muuten olet mieltä, onkohan tää vielä huonompi stoori kuin se kun se luki vahingossa miehensä faxin (vai oliko se papyrus...)?

kyllä se faxi juttu oli aika paska. tän ehkä joku saattaa uskoakin jos ei tunnista samaksi kirjoittajaksi.

[QUOTE="nuuh";29925645]Mihinkä tässä nyt pitäis reagoida??[/QUOTE]

Niin, että mitä olisit tehnyt minuna? Mä en kestänyt katella niin puolipakotin omat lapset pois sieltä pelipuolelta ja mietin etten lähde enää koskaan niin että on jotkut tuollaiset muut lapset mukana. Me sovittiin että toi 20 € olisi raja.

Yhteistyössä