Mitä tekisit tilanteessani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töihin vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töihin vai ei

Vieras
Meillä on 4 lasta, syksyllä 2 koululaista ja kotona 4v ja 2,5v.

Aikaisemmin puhuttiin miehen kanssa että menisin töihin syksyllä, ja nuorimmille lapsille on hoitopaikka sovittuna jo.

Olen nyt laittanut hakmuksia ja yhden paikan suhteen tilanne näyttää lupaavalta, olen menossa kolmanteen haastatteluun ensviikolla.

Miehen pomo on taas nyt luvannut miehelle parempaa pestiä ja parempaa palkkaa ja kysyikin haluaisinko olla vielä muutaman vuoden kotona.
Tuo työ kun vaatisi aika paljon ja tulisi puolet enemmän reissupäiviä kuin mitä nyt on.

Mun tuo mahdollinen työ on semmoista että siinä olisi myös iltavuoroja klo 19 saakka.
Ja niihin pitäisi sitoutua.

Ongelmana on sitten se että jos miehellä onkin yllättäviä työreissuja silloin kun mun pitäisi olla iltavuorossa ei ole ketään kuka voisi lapset hakea tarhasta. Isovanhemmat kun asuu vajaan 200km päässä.
Kavereilla on omiakin lapsia hoidettavana..

Tavallaan kiinnostaisi mennä töihin jo ja toisaalta ihan hyvin voisin olla kotonakin.

Mikään varmuushan tuo mun työpaikka ei ole, vaikka aika vahvoilla uskon olevanikin.

Riippuu sun omasta koulutuksesta. Jos oot vaikka lääkäri tai sairaanhoitaja ja oot ollut pitkään pois töistä, niin kannattaisi tietenkin ammattitaidon ylläpitämiseksi mennä edes vähäksi aikaa töihin...

[QUOTE="vieras";26568516]Riippuu sun omasta koulutuksesta. Jos oot vaikka lääkäri tai sairaanhoitaja ja oot ollut pitkään pois töistä, niin kannattaisi tietenkin ammattitaidon ylläpitämiseksi mennä edes vähäksi aikaa töihin...[/QUOTE]

:)
en ole lääkäri.

Tradenomi, ja lähinnä viestintä/sihteerintyöt pääsuuntauksena, mutta avoimin mielin muitakin töitä kyllä teen.

Nyt viimeisin jakso mitä olen kotona ollu on 4 vuotta. Esikoinen täyttää syksyllä 8v ja välissä olen käynyt yhden äitiyslomasijaisuuden tekemässä.

[QUOTE="...";26568558]tee keikkaa?[/QUOTE]
Mä mietin vähän tämän suuntaista vaihtoehtoa yhtenä.

Jos haastattelussa kyselisi mahdollisuutta jäädä saman tien osittaiselle hoitovapaalle, tai jotain.

Kuitenkin olisi ihan hyvä saada joku työpaikka mihin sitten palata kun sen aika on jos siihen nyt olisi mahdollisuus. Nyt kun sitä ei ole.

Mitenköhän vaan työnantaja siihen suhtautuisi.. toisaalta jos olen tosiaan se paras niin luullisi että voisi suostuakin..
Tai ainakin sen varmaan voi kysyä kuinka monta iltaa kuukaudessa tulisi.. jos sen jotenkin voisi järjestää..

Hankalaa, omassa mielessä molemmat vaihtoehdot on aika lailla tasan plussien ja miinusten suhteen.

Rehellisesti: jos sinulle tradenomin koulutuksella ja 4v kotonaolon jälkeen oikeasti tarjotaan hyvää paikkaa ja palkkaa, niin en todellakaan alkaisi kysellä mitään osittaisia hoitovapaita hetimiten. Tuskin olet niin ylivertainen muihin hakijoihin nähden, vai oletko tosiaan?

Joko ottaisin sen paikan (itse ottaisin) tai sitten ei. Meillä mies tekisi kaikkensa pystyäkseen myös joustamaan tarvittaessa.

Tosin en tiedä mikä koulutustavastaava paikka viestintätradenomilla teettää iltavuoroja? Eli onko se koulutusta vastaava, hyvä paikka?

Normaalisti tuossa tilanteessa teidän lapset menisi päiväkotiin, joka on myös iltaisin auki. Enemmän silloin olisin huolissani (pikku?)koululaisista. Tosin jos eivät ole ihan ekaluokkalaisia enää, niin tyyliin yksi ilta viikossa menisi varmaan kyllä. Siis jos sen useammin ei miehen ja sinun iltavuorot menisi päällekkäin.

Paikka ei ole koulutusta vastaava, siinäpä se mutta ei se niin mua haittaisikaan.

Päiväkoti missä paikka nyt on ei ole iltaisin auki, mutta sijainti on ihanteellinen, meidän talon alakerrassa joten siitä en ole valmis joustamaan.
Koululaiset on eka- ja tokaluokkalaisia ja heillä on iltapäiväkerho paikka (se taitaa mennä kiinni klo17) koulumatka 700m.
Päiväkodin aukioloja en tiedä, varmaan klo 16:30-17:00 välillä menee kiinni.

Paikka on mielenkiintoinen, palkasta en tosiaan vielä tiedä mihin se menisi, TESsin mukaan kuitenkin mutta työkokemusta on jonkinverran niin ihan se peruspalkka se ei tule olemaan mitä taulukossa näkyy.

Tosin sekin mietityttää että jos lähden töihin kaikenkaikkiaan lasten hoitomaksuihin menisi 650€/kk, ja toisaalta keväällä kun nuorimmainen täyttää 3v en itse saisi rahaa mistään.

Ylivertainen? Tuskin sentään, aika hyvä kuitenkin. Hakijoita paikkaan oli 200, joista ensimmäisellä haastattelukierroksella oli parikymmentä ja olen edelleen mukana kisassa kolmannelle kierrokselle (se viimeinen).

Miehen työnluonne tulee olemaan semmoinen, että perhe joustaa työajat/-asiat ei, kuten tähänkin asti. Niitä töitä ja työreissuja tulee olemaan vaan enemmän.

katsoisin sen työpaikka asian ensin. saatko paikan vai et ja millä ehdoilla sen saat / saisit

. kelan mukaan pitää olla ollut väh 6kk saman työnantajan palveluksessa ennen kuin voi osittaista hoitovapaata anoa. siitä ei kannata puhua haaastatteluissa jos paikan haluat. toki jos olet kovin epäileväinen kyllä hyvä haastattelijatämän tunnistaa joten jos paikan haluat asennoidu haastatteluissa niin. kannattaa avoimesti kysyä kuinka usein iltavuoroja olisi ja jos päädyt ettet ota paikkaa, niin jätä itsestäsi positiivinen mieli jos vaikka vuoden parin päästä hakevat ihmistä.

tsemppiä!

Yhteistyössä