Mitä tekisitte? Illalla päivystävään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts

Vieras
jonkin aikaa ollut selkäkipuja, vihlovaa ja säteilee myös oikeaan jalkaan.
Kävin pari kolme viikkoa sitten terveyskeskuksessa, jossa ei tehdä Y H T Ä Ä N M I T Ä Ä N M I L L E K K Ä Ä N.. Sanoi että jokin rasittaa välilevyä ja anto tulehduslääkkeitä.
nyt käytiin lapsen kans kävelyllä ja kipeyty niin, että ei voinu oikeen enää kävellä. selkää vihlo siis ihan älyttömästi ja tuntu ettei kestä ja jalka menee alta. ja minulla vielä pieni lapsi niin tuntuu ettei voi nostaa tms. kun käy niin kipeetä, ei voi istua, ei kyykistyä..
nyt soitin sitte uudestaan sinne niin sanoi ettei mitään mahollisuutta päästä tänään, soita huomenna uudestaan.. menenkö siis illalla oyksiin vai odotanko huomiseen? ottavatko edes oyksiin tälläsen takia? se mietityttää, että sanovatko et mee huomenna tk:hon ku kerran liikkuminen joten kuten onnistuu. ja kun tänään soitin terveyskeskukseen niin sano että issias varmaan tai välilevyssä jotain.. miten nuo hoidetaan ja miten lapsen hoitaminen ja nostelu jos ei onnistu? ei kai mies sen takia voi kotiin jäädä?
tuntuu kovaa vihlontaa koko ajan ja täällä tk:ssa ei ole mahdollisuutta magneettikuvata, oys ainoa paikka ja sinne vaikea lähetettä saada

Ei sille mitään taikoja voida tehdä. Lepoa ja ennenkaikkea liikuntaa kivun sallimissa rajoissa sekä kipulääkettä kunnon annoksilla. Itse sain Ketorinia 100mgx3 ja Panacodia lisäksi 1-2 kpl 3 x pv. Ajan kanssa helpottaa ja sit ku on taas rauhallisessa vaiheessa jumppaamaan. Selkä- ja vatsalihasten hyvässä kunnossa pito tukee rankaa.

Päivystys on akuutteja tapauksia varten. Sinun vaivasi ei ole akuutti. Huomenna siis aika varaukseen tk:sta etkä suostu lähtemään, ennenkuin saat lähetteen jatkotutkimuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja selkä kipeenä usein:
Ei sille mitään taikoja voida tehdä. Lepoa ja ennenkaikkea liikuntaa kivun sallimissa rajoissa sekä kipulääkettä kunnon annoksilla. Itse sain Ketorinia 100mgx3 ja Panacodia lisäksi 1-2 kpl 3 x pv. Ajan kanssa helpottaa ja sit ku on taas rauhallisessa vaiheessa jumppaamaan. Selkä- ja vatsalihasten hyvässä kunnossa pito tukee rankaa.

meillä on lapsen yritys nyt päällä niin saako mitään noista silloin syödä?

Mulla on just sama juttu. mä olen nyt ollu sairaslomalla kohta 5 viikkoa kun on välilevyn pullistuma. Ajoittain oikeinkin hyvä olo mutta jumankauta kun repäsee niin sit eiliikuta enää suuntaan eikä toiseen. Mä kävin eka työterveydessä ja sieltähän ei saanu kun tulehduslääkettä kouraan ja pari päivää saikkua. Menin sit takas ja sama juttu. Lihakset niin jumissa muka että sain sitten relaksanttia. Sit meni hermo kun ei takapuoltaan pystyny pyyhkimään,joten varasin ajan yksityiselle ortopedille ja pam, sain diagnoosin välilevyn pullistuma. Siis mä olin 3 viikkoa ihan törkeissä kivuissa ja sain buranaa ja relaksantin. Nyt on kunnon lääkkeet ja diagnoosi. Pikkuhiljaa parannutaan, mutta takapakkiakin on tullu otettua myös. Sen koitan sanoa että kunnallisessa ei saa mitään palvelua,lääkereseptin saat kouraan se siitä. Ja mieshän ei voi kotiin jäädä,oothan sä siellä. Meillä ei ainakaan mitään apua saatu. Tsemppiä sulle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sinuna lykkäisin lapsen hankintaa siihen että selkä on kunnossa. Ei pahalla mutta selkä on saatava kuntoon ennenkun on liian myöhästä. Raskaana ollessa ongelmat selän kanssa ei tosiaan oo mukavia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

:D No jospa hetken vaikka odottelisitte sen yrityksen kanssa :o

ja kipua tuntuu myös pakarassa ja häntäluun kohalla. pitääkö vaan tottua elämään tämän kans ja ei voi käydä kävelyllä kun niin kipeytyy ja tottua että joskus näinki paha?

Yhteistyössä