Mitä tekisitte? Kyse toimeentulotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hain nyt kesän ylitse toimeentulotukea (itselleni ja 3 lapselleni). En saanut kesätöitä ja olen opiskelija.
Nyt lähti viimeinen hakemus vetämään tällä viikolla (kun koulu alkaa, en enää tarvitse toimeentulotukea) ja seuraavana päivänä sain tietää että sain 3 työvuoroa josta saan yhteensä n. 200-300e rahaa.

Dilemma kuuluukin, ilmoitanko sossulle tästä työkeikasta? He maksavat mulle toimeentulotuen elokuun alussa - ja tosiaan tarvitsen tuen jotta voin maksaa vuokrani. Palkka tuosta keikasta tulee vasta elokuun lopussa, ja täten tulee 'liian myöhään'.

Ensi kuussa en tosiaan enää hae toimeentulotukea.

Hain nyt kesän ylitse toimeentulotukea (itselleni ja 3 lapselleni). En saanut kesätöitä ja olen opiskelija.
Nyt lähti viimeinen hakemus vetämään tällä viikolla (kun koulu alkaa, en enää tarvitse toimeentulotukea) ja seuraavana päivänä sain tietää että sain 3 työvuoroa josta saan yhteensä n. 200-300e rahaa.

Dilemma kuuluukin, ilmoitanko sossulle tästä työkeikasta? He maksavat mulle toimeentulotuen elokuun alussa - ja tosiaan tarvitsen tuen jotta voin maksaa vuokrani. Palkka tuosta keikasta tulee vasta elokuun lopussa, ja täten tulee 'liian myöhään'.

Ensi kuussa en tosiaan enää hae toimeentulotukea.

Jos kerran palkka tulee elokuun lopussa, ei se vaikuttaisi elokuun toimeentulotukeen muutenkaan. Joten ihan turha siitä on ilmoitella. Ei elokuun tuessa oteta huomioon sellaisia rahoja, jotka eivät ole sen kuun aikana käytössä. Ja elokuun palkkahan ei ole. Sen sijaan, jos sinulle tulee työmatkakuluja tuosta työstä, olet oikeutettu saamaan niihin toimeentulotukea. Siinä tapauksessa kannattaa ilmoittaa, että olet saanut työn ja hakea tukea niihin työmatkakuluihin.

Yhteistyössä