Mitä tekisitte minun tilanteessani? kysymys koskee lapsien saamista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tällä hetkellä tilanne on tämä. Minulla lapsi, jolla ikää 9kk. Toinen haaveissa ennen kuin ensimmäinen on 3- vuotias. Oonko nyt tekemättä mitään siis kotona vain tuon 9kk kanssa, vai aloitanko syksyllä koulun ( haaveilen toisesta ammatista) vai käyn hakemaan jostain töitä? En tiedä yhtään miten pitäisi toimia. Mies kyllä ei lapsia halua lisää ennekuin löytyy kiva omakotitalo, mutta en halua lapsilleni liian isoa ikä eroa, minkä hänkin ymmärtää. Jos vain miehelläni alkaa työt ens kuussa niin hyvin selvittäisi niin, että olen kotona. Mutta mistäänhän ei ikinä voi olla täysin varma. Luultavasti työt silloin alkaa. Ja hänen työ on niin pitkällä, että ois viikot poissa kotoa ja sen tön kesto on n. vuoden mittainen. En vain tiedä tulenko ns. hulluksi jos olen vain kotona lapsen kanssa :)

sanopa vaan että töihin lähtö lapsen ollessa 1,8v oli paras päätös TULIN HULLUKSI kotona..nyt voimme kaikki paremmin paitsi että iskän pitäs ottaa osaa kotihommiinkin...

Mulla on eka lapsi 1v ja 9kk ja toinen syntyy kesällä. Kotiäitinä olen nyt. Välillä teen kyllä viikonlopputöitä. Meille tämä on sopinut ihan hyvin näin. Taloudellisesti ollaan just pärjätty, vaikka mun tulot on pääsääntöisesti 230e kotihoidontukea. Tilannetta pelastaa se, että toukokuussa saan taas ä.rahaa ja sitä saan ekaa lasta edeltävien tulojen mukaan (kun eka alle 3 vuotias). Nopeasti tämä aika on mennyt, vaikka ensin ajattelin meneväni heti äitiysloman loputtua töihin...

Vaikeahan se on ennakoida milloin toinen lapsi ilmoittaisi tulostaan jos nyt aloittaisitte ehkäisyttömän vaiheen. Eli viimekädessä et voi kuitenkaan aikatauluttaa asiaa itse. Jos työelämä houkuttelee tai opiskelu niin ehdit kyllä sellaista saada hyvälle alulle ennen toista lasta joka tapauksessa halutessasi.

Itse menisin töihin jossain vaiheessa, jotta saisin paremmat äitiyspäivärahat. Koulun aloitus ei välttämättä olisi järkevää, koska opiskeluaikaa lasten välille ei paljoa jäisi. Mutta jos ennestään ei ole ammattia, niin siinä tapauksessa voisin mennä kouluunkin. Kotona en haluaisi olla pitkää pätkää yhteenmenoon, vaan välillä olisi hyvä olla jotain muuta.

musta sun ei kannata mennä töihin välissä jos et mee iltaisin ja viikonloppuisin jolloin mies kotona. ei miellelläään niin että lapsi menee hoitoon ja sitten taas hoito loppuu kun saat vauvan.

mielummin aloitat koulun. käyt vuoden pari, jatkat loppuun sitten kun toinen on sen ikäinen..

mä itse sain ekan kun koulu kesken ja tein sitä illalla. sitten sain toisen ja jatkoin koulua sitten kun molemmat meni hoitoon ja nyt töissä.

musta meni hyvin noin. mutta jokainen tekee miten haluaa

Ammatti on, ja viimeksi sain työtulojen mukaan äp rahan ja se oli suht hyvät rahat siltä ajalta. Eli sen puoleen ei tartteisi saada töitä, että saisin silloin paremmin rahaa, jos saisin toisen nyytin kainaloon ennen kuin ensimmäinen on sen kolme vuotta. Koulu sit taas jäisi kesken jos tärppäisi. Kesällä olisi varmaan tarkoitus alkaa yrittämään toista.

Yhteistyössä