Mitä tekisitte? Siviilivihkimisestä jäi huonot muistot kaason takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kanelipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kanelipulla

Vieras
Menimme naimisiin maistraatissa 2 vuotta sitten. Kaasona toimi silloinen hyvä ystäväni. Nykyään tämä "hyvä" ystävä on sitten kaikkea muuta. On levitellyt asioitani muille ja haukkunut häämme ihan lyttyyn. Harmittaa niin paljon, koska maksoin kaasolle kaikki hääpäivästä aiheutuneet kulut. Näitä oli meikki, kampaus, kukat, hotelliyö, a al carte-ravintolan syömiset ja juomiset yms.

Mieheni kanssa mietimme, että häistämme jäi loppujen lopuksi todella huonot muistot. Kaaso toimi samalla, omasta halusta, valokuvaajana, joten emme saaneet mitään kuvaa kyseisestä päivästä :(

Mieleeni on nyt tullut, että loisimme kokonaan uudet muistot. Jos pitäisimme ns. kirkkohäät ilman sitä virallista vihkikaavaa. Olisiko tämä teistä ihan typerä ajatus?
Saisimme edes "virallisen" hääkuvan ja hyvät muistot siihen päälle. Pitäisimme ihan pienet häät lähisuvulle...ilman kyseistä kaasoa!

Ja sitten kun seuraavissa häissä joku toimii taas samoin, mitä sitten? Kolmannet häät? Eli onkohan ongelma nyt jossain muualla, kuin kaasossa? Miten annatte yhden ihmisen vaikuttaa noin paljon elämäänne.

[QUOTE="vieras";25858470]Ja sitten kun seuraavissa häissä joku toimii taas samoin, mitä sitten? Kolmannet häät? Eli onkohan ongelma nyt jossain muualla, kuin kaasossa? Miten annatte yhden ihmisen vaikuttaa noin paljon elämäänne.[/QUOTE]

Eli on täysin minun vikani, että kaaso toimi idioottimaisesti ja jälkeenpäin puhunut pelkkää paskaa? On tietysti myös minun vikani, että annoin kaason ottaa kuvia ja olla antamatta niitä sitten minulle.

En todellakaan olisi mennyt maistraatissa naimisiin tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa jos totuuden olisin tiennyt.

[QUOTE="vieras";25858470]Ja sitten kun seuraavissa häissä joku toimii taas samoin, mitä sitten? Kolmannet häät? Eli onkohan ongelma nyt jossain muualla, kuin kaasossa? Miten annatte yhden ihmisen vaikuttaa noin paljon elämäänne.[/QUOTE]

Peesi .
Jos tuntuu siltä niin menette kirkkoon saamaan siunaksen avioliitolle ja pidätte juhlat.

Teidänhän olisi mahdollista juhlia sitä, että haette papilta siunauksen liitollenne vähän myöhässä ja tehdä siitä uudet juhlat?
Näitä voi juhlia kotona ja pyytää oheen kodin siiunauksen tai jossain mökillä tms. sopivassa paikassa.

Eli on täysin minun vikani, että kaaso toimi idioottimaisesti ja jälkeenpäin puhunut pelkkää paskaa? On tietysti myös minun vikani, että annoin kaason ottaa kuvia ja olla antamatta niitä sitten minulle.

En todellakaan olisi mennyt maistraatissa naimisiin tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa jos totuuden olisin tiennyt.

Niinkö siinä luki?

Miksi annat jonkun nykyisen käytöksen vaikuttaa kahden vuoden takaisiin muistoihin? Mitä teet sitten, jos joku seuraaviin häihin osallistuva alkaa käyttäytyä samoin joskus tulevaisuudessa? Taas uudet häät?

Siis oliko teillä mukava hääpäivä silloin?

Pitäkää toki juhlat, jos siltä tuntuu, ehdottomasti! Mutta siltikään ei kannata toisen sanoihin laittaa noin paljon arvoa. Mitä pahaa hän on sanonut? JA miksi ette saaneet kuvia? Oletko vaatinut kuvia itsellenne?

Muistelkaa niitä hyviä muisto päivästänne, vaikka uudet kemut pitäisittekin :)

Samaa mieltä, harmittaako enemmänkin se, että ei tullut heti pidettyä kunnon häitä? Tehkää tosi hieno häämatka, josta tulee niitä kaivattuja muistoja.

Moniko täällä hyväksyisi sen asian, että ette saisi hääkuvaa ollenkaan? Jos se ois ok, niin miksi menitte hääkuvaukseen?

Mä hyväksyisin, me ei menty hääkauvaukseen :D Toki meillä on sukulaisten ottamia kuvia häistä, mutta yhtään en ole saanut vielä teetettyä paperille, jossain koneella kaikki...

Jos asia tuntuu pahalta, totta kai voitte pitää siunaustilaisuuden kirkossa tai ilman vaikka juhlistaa ilman kirkollisia juttuja vaikkapa hääpäivää, kuka sen kieltää? :) Mulle jäi omista häistä vähän kurja fiilis ja ajattelin että tehdään joskus vaikka myöhäinen häämatka (jota me ei olla vielä tehty) ja juhlitaan miehen kanssa vielä kahdestaan meidän avioliittoa. Ja ihan varmasti kaivan hääpuvun vintiltä ja laitan sitten sen päälleni... :D

No onhan toi ihan hyvä syy pyytää porukka koolle ja pitää hyvät juhlat, mutta ei kannata kuitenkaan liikaa murehtia menneitä, häistä on jo pari vuotta aikaa, on toki todella harmillista jos kaaso ei koskaan kuvia ole teille antanut. Oletto kysyneet muilta häävierailta kuvia?

Oikeastaan se koko päivä meni kaason showta katsoessa. Kaikki alkoi varhain aamulla ja jatkui ihan yöhön asti. Hän valitti kaikesta: kampauksesta, meikistä, sviitistään yms. Kuvia emme ole saaneet pyynnöistä huolimatta. Kuulin vasta myöhemmin, että poisti ihan vaan ilkeilläkseen ne kuvat kamerastaan. Heti seuraavana päivänä alkoi selän takana pahan puhuminen.

En viitisi edes tähän kirjoittaa, että mitä kaikkea on sanonut.

Pidimme silloin pienet kahvikestit lähisuvulle ja tarkoitus oli sitten teettää kiitoskortit kuvista...ne jäi sitten lähettämättä. Piti lähettää kortit ilman hääkuvaa.

Kiitos asiallisista vastauksistanne.

Jos tämä asia on teille tärkeä, niin pidätte uudet häät. Voi olla että jos jo siviilivihkimisessä piditte kunnon kemut, niin joku vieras voi ajatella ettei halua osallistua uudelleen.

Mä itse olen sen luonteinen etten haluaisi "tuhlata" toistamiseen samaan asiaan, kun fakta on että ollaan jo naimisissa eikä uudet kemut sitä mitenkään muuta.
Mä varmaan talsisin miehen kanssa samoissa vaatteissa vaan valokuvaamoon ja ikuistaisin meidät jotta saisin sen kuvan, jos en muuten sitä sais.

Ja ne häät olis ollut sellaiset kuin ne on ja positiivista pitää aina etsiä, niin tässä tapauksessa on jotain kerrottavaa. Kaikki ei mennyt niin kuin suunniteltiin. :)

[QUOTE="vieras";25858738]Mä hyväksyisin, me ei menty hääkauvaukseen :D Toki meillä on sukulaisten ottamia kuvia häistä, mutta yhtään en ole saanut vielä teetettyä paperille, jossain koneella kaikki...

Jos asia tuntuu pahalta, totta kai voitte pitää siunaustilaisuuden kirkossa tai ilman vaikka juhlistaa ilman kirkollisia juttuja vaikkapa hääpäivää, kuka sen kieltää? :) Mulle jäi omista häistä vähän kurja fiilis ja ajattelin että tehdään joskus vaikka myöhäinen häämatka (jota me ei olla vielä tehty) ja juhlitaan miehen kanssa vielä kahdestaan meidän avioliittoa. Ja ihan varmasti kaivan hääpuvun vintiltä ja laitan sitten sen päälleni... :D[/QUOTE]

Meillä ei ole yhtään kuvaa häistä, ei edes koneella.

[QUOTE="vieras";25858740]No onhan toi ihan hyvä syy pyytää porukka koolle ja pitää hyvät juhlat, mutta ei kannata kuitenkaan liikaa murehtia menneitä, häistä on jo pari vuotta aikaa, on toki todella harmillista jos kaaso ei koskaan kuvia ole teille antanut. Oletto kysyneet muilta häävierailta kuvia?[/QUOTE]

Paikalla oli vain 4 ihmistä. Kahvikesti pidettiin viikko vihkimisen jälkeen eikä minulla ollut hääpukua päälläni.

Yhteistyössä