Mitä tekisitte? Siviilivihkimisestä jäi huonot muistot kaason takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kanelipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minä";25858776]Minä! Ja ei menty hääkuvaukseen, eikä ollut edes vieraita niin ei voinut kukaan pilata meidän päivää :)[/QUOTE]

Meillä sama. Eipä tarvii stressata noista.

Mutta Ap: Uusikaa häävalanne, järkkäätte kunnon juhlat ja otatte vielä virallisen kuvankin. Mutta kyllä kannattaa päästää jo jollain tavalla irti, kahden vuoden takaisista asioista.

[QUOTE="iiris";25858838]Mistä se sun kaaso oikein äkkäänty?![/QUOTE]

Jaa-a. Ei mitään tietoa. Enkä jaksa enää vaivata päätäni sillä asialla. Hän sai kaikki mitä pyysikin...

miksette käy vain ottamassa jotain virallista hääkuvaa jossain studiossa/jossain haluamassanne paikassa jossa on teillä muistoja ja siis ihan ammattivalokuvaajan kanssa? harmihan toi on että jos jää kaivelemaan ja kyllä ainaki toi kuva juttu olis ittelle tosi tärkeä tai onkin sittenkun sinne vihille asti kerkiän ;) aika moni jo todennut; jos asia tärkeä teille niin sitte vaan uudet juhlat pystyyn!

Järjestäkää vaan juhlat. Naimisiinmeno on yleensä iso juttu ja siitä halutaan saada kauniita muistoja, joten ei ole lainkaan typerää ottaa uusiksi paremmalla menestyksellä :)

Meille kävi hieman päinvastoin. Tarkoitus oli juhlia perheenkesken pienesti ja myöhemmin kun olemme varoissamme, pitää kunnon häät. Sitten kävikin niin että nuo pienet häät oli niin ihanat että katosi se kaipuu kymppitonnin "prinsessahäistä".

Pitäkää vaan. Sehän voi olla ihan kiva tapa juhlia 2 vuotishääpäivää.

En tiedä onko se nykyään tapana, mutta monet jotka on nykyään 50-60 vuotiaita, laittoi päälleen hääpuvut joka hääpäivänä, niin kauan, kuin puku vaan mahtui ja ottivat kuvat. Ootteko kuulleet sellaisesta tavasta? Mun ja miehen vanhemmista ainakin näitä kuvia löytyy. Häiden uusimista pienellä mittakaavalla. Itse haaveilen häistä myös... Menin naimisiin 13 vuotta sitten eikä häät vastaa nykyistä unelmaani. Taidan päätyä pitämään jotkin muut pikkujuhlat, joihin saan pukeutua hienosti. Minun häät olikin harmillisesti talvella.

Voittehan te pitää jos siltä tuntuu.
Meidän häät aikoinaan meni päin helvettiä suoraan sanoen, olin just synnyttänyt, meikki ja puku todella rumia kun en jaksanut asiaa pohtia. Tarjoilusta vastasi mummu joten hyvää oli mutta ei yhtään meidän tyylistä.
Vauvaa hoidin samalla ja muu suku päissään. Jatkanko vielä..? Juhlapaikan koristeli tutun ystävä ja tulos li kröh..aika erikoinen. Ja kuvat lukuunottamatta jotain paria otosta on tuhoutuneet koneelta.
Sanalla sanoen meidän häät oli oikeasti katastrofi ja en välitäkään niitä muistella. Mutta sanotaan aina miehen kanssa että ylöspäin ollaan menty ja ehkä ne surkeat häät meinaa onnellista avioliittoa.:)

Mutta ollaan puhuttu että jos 10v tulee täyteen niin pidetään uudet bileet johon satsataan. Ja mäkin saan olla yhden päivän prinsessa :) (ja mies saa valkoisen puvun :D :D)

No mutta onko se hyvä syy pitää uudet juhlat, koska kaaso oli perseestä? Saatte olla sitten selittelemässä, kun kaikki kyselee, että mites te nyt näin pidätte häät uudestaan. Ja siinä se kaaso on taas mielessä ja pilaamassa fiilistä.

Kuvaukseenhan voi aina mennä, jos se kuvajuttu on jäänyt harmittamaan.

Eli on täysin minun vikani, että kaaso toimi idioottimaisesti ja jälkeenpäin puhunut pelkkää paskaa? On tietysti myös minun vikani, että annoin kaason ottaa kuvia ja olla antamatta niitä sitten minulle.

En todellakaan olisi mennyt maistraatissa naimisiin tämän kyseisen ihmisen läsnäollessa jos totuuden olisin tiennyt.

Ei sua nyt varsinaisesti syytetä. Elä ota tuota niin itseesi. vain sen verran että ymmärrät ettet olisi antanut nuiden pilata tuota päivää kuitenkaan.

Todella omituisen kuuloista. Olisikin mielenkiintoista kuulla myös toisen osapuolen näkemys.

Siis silloinen erittäin hyvä ystäväsi yhdessä yössä muuttuu vihamieheksi ja alkaa levitellä teistä pahaa ja IHAN ILMAN MITÄÄN SYYTÄ? En nyt halua väitää, että syy olisi välttämättä ap:ssa, mutta kai sinulla jotain hajua on mistä moinen käytös on saanut alkunsa? Oliko oma käytöksesi varmasti ihan asiallista kaasoa kohtaan? Etten passuuttanut tätä ihan silmittömästi tms.? Todella vaikea nimittäin uskoa, ettei kaason käytökseen olisi mitään syytä.

Sen hääkuvan voi käydä ottamassa ilman niitä kirkkohäitäkin jos haluaa. Vaikka vuosipäivänä, nätissä puvussa ja meikissä.

Musta ois aika pelottava ajatus pitää uusi häätilaisuus vain siksi että voisi deletoida päästään sen päivän jolloin oikeasti meni naimisiin. Silloin teistä kuitenkin tuli aviopari, eikös se ole tärkeintä?

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;25859938:
Sen hääkuvan voi käydä ottamassa ilman niitä kirkkohäitäkin jos haluaa. Vaikka vuosipäivänä, nätissä puvussa ja meikissä.

Musta ois aika pelottava ajatus pitää uusi häätilaisuus vain siksi että voisi deletoida päästään sen päivän jolloin oikeasti meni naimisiin. Silloin teistä kuitenkin tuli aviopari, eikös se ole tärkeintä?

Näin minäkin ajattelen. Menkää vaikka 3v hääpäivänne kunniaksi hienosti laittautuneena syömään tai matkalle ja käykää samalla valokuvaajalla.

Meidänkin häät oli aika kehnot, mutta pääasiahan siellä ei olleet itse juhlat vaan virallinen sitoutuminen omaan rakkaaseen loppuelämän ajaksi.

Paikalla oli vain 4 ihmistä. Kahvikesti pidettiin viikko vihkimisen jälkeen eikä minulla ollut hääpukua päälläni.

Jos juhla on ollut näin pienimuotoinen, järjestäkää ihmeessä uusi tilaisuus! Tosin mulla tuli myös mieleen, että olisiko teillä perheenlisäystä suunnitteilla? Jos sitten pitäisi samalla kirkossa avioliiton siunauksen ja lapsen kasteen? Mutta toki hääjula yksistäänkin menee tossa tapauksessa. :) Ehkä jotenkin sellanen maku, että korostaisin, ettette odota lahjoja vaan yhdessä oloa, kun juhlat jäi ekalla kerralla juhlimatta.

Ja :hug: kaason vuoksi. Omista häistä on paljon enemmän jo aikaa, mutta minulla kesti useamman vuoden tajuta, että kaaso "järjesti" meidän häät noin niinkuin harjoituksena toisen tutun häitä silmällä pitäen. Kaikkea pientä on tajunnut vasta jälkikäteen. Esim. ensin kaaso olisi halunnut päättää mun hääpuvusta. Kun en kiinnostunut hänen valitsemistaan, ei tullut valitsemaan pukua mun kanssa ollenkaan. Ja vastakutsua häihin ei tullut koskaan.

Kuvathan olis voineet tuhoutua oikeastikin, esim. muistikortti vioittua?

Mä kans ihmettelen, että mitä ihmettä oikein tapahtui, miksi kaaso pillastui ja miten käyttäytyi juhlapäivänä?

Siis pilasi teidän vihkitilaisuuden? Pilasi illallisen? Ja vielä hääyönkin?

Ehdottomasti voitte aivan mainiosti pitää "uudet hää" :) ei tuossa ole mitään väärää, etenkin kun siviilivihkiminen oli pienimuotoinen tilaisuus. Olen ollut ystäväni avioliiton siunaus tilaisuudessa kirkossa ja sen jälkeen pienimuotoisissa hääjuhlissa ja jäi tosi kiva fiilis niistä :) He menivät maistraatissa naimisiin kun ystäväni oli raskaana ja sitten siitä pari vuotta eteenpäin oli tämä avioliiton siunaus (vai miksikä sitä nyt virallisesti kutsutaan) kirkossa. Minusta tosi kiva ajatus ja etenkin sinun tilanteessasi :)

Juhlistakaa vaikka jotain hääpäivää uusilla juhlilla?

Vaikka enpä taitais itse viitsiä vaivautua. tietenkin harmi kun ei ole kuvia mutta ei se silti olisi sama asia vaikka kuvat ottais nyt.

joo meidänkin täydelliset häät pilasi suku.
Oma mummoni tuli tahallaan sinne kirkon sivuovelle kurkkimaan että näkee onko minulla mikälainen hääpuku. Eräs sukulainen kehtaa häihimme tulla täysin pesunukasta täynnä arkimekossa,siis hienoon juhlaan tulee arkivaatteessa :O
Ja yksi sukulainen alkoi soittamaan poskea ja hyvä ettei tappelua saanut aikaan ja kaikki siksi kun me ei suostuttu tarjoilemaan ilmaista viinaa häävie tai siis tälle yhdelle ja yksi oli muuten vaan tönkkö, tuli vaan pikaisesti käymään ja sitten yhdellä oli rantasandaalit unohtuneet jalkaan :O
ja ...

Juu,ei muuta kun uudet bileet pystyyn ja tarkka kuvaus mitä päälleen laittaa ja kai se on vuorosanatkin näille annettava jotta saan oikein viimeisen päälle täydelliset ettei kukaan vaan sano mitään väärin tai tee jotain muuta väärin..

Multa kuoli rakas ja tärkeä ihminen edellisenä yönä ennen häitä. Enpä ala järjestämään uusia häitä, jotta muistot "korvautuisivat", muistoja ne on huonotkin muistot ja kuuluvat elämään ja no, häämme ovat menetyksen maalaamat, mutta jotenkin uudet häät tuntuisivat korneilta sen rinnalla.

Olet antanut asian vaivata jo 2 vuotta, miksi ihmeessä et ole tehnyt sille jo aikaisemmin mitään sen sijaan että märehdit asiaa vieläkin etkä yksinkertaisesti vain järjestä haluamaasi tilaisuutta?!

Yhteistyössä